• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag är verkligen verkligen verkligen ingen vän av miljöpartiet men den här "Thomas Mattsson" verkar ju ha lite mycket fritid...

• UPPERCASE

Jag är mest imponerad av hur mycket tid och hur på lästa både "ubåt" och "Thomas Mattson" (Och du också för den delen hockeyhjälten) på att försöka argumentera med personer som inte kan/vill motivera sig överhuvudtaget. 

Don't make me use UPPERCASE.
  • nihka
    UPPERCASE skrev 2013-12-17 22:25:51 följande:
    Okej. Men då är det ju meningslöst att bemöta något mer från dig för du kan ju inte motivera dig. Återigen så bekräftar du bara vad jag sa; du använder detta som ditt enda argument. 

Jag motiverar mig fine. Man röstar inte på ett parti vars högsta företrädare sysslar med detta och man röstar definitivt inte på ett parti som fortsätter att sammarbeta med den som sysslar med detta:

">

• UPPERCASE
    nihka skrev 2013-12-17 22:50:05 följande:

Jag motiverar mig fine. Man röstar inte på ett parti vars högsta företrädare sysslar med detta och man röstar definitivt inte på ett parti som fortsätter att sammarbeta med den som sysslar med detta:

" rel="nofollow" target="_blank">

Hur kunde jag gissa det var något med järnrör att göra. Magnus Betnér tittar jag inte ens på, ska man lyssna på någon så ska det vara någon person som tänker innan han pratar inte en "komiker" som inte sagt något roligt på hela sin karriär. 
  • effemgea
    nihka skrev 2013-12-17 22:30:44 följande:

Jag är som när du tidigare kände dig spot on arbetslös miljöpartist med psykisk sjukdom.

Vad bra. Fortsätt att prata med många andra av dina nick. Jag är helt övertygad att du får en långt med givande diskussion på så sätt än vad du får med mig.
    Stackars Vitryska hockeyhjälten som hävdar att det finns intelligent liv inom SD. 

Du noterade säkert att Suffering är så i gasen nu att hen inte ens kan hålla rätt på sina signaturerFörvånad

Hur länge tror du han får kackla den här gången. Jag såg att han redan blivit lite vingklippt i en annan tråd.
  • Velouria
    effemgea skrev 2013-12-17 22:56:58 följande:
    Stackars Vitryska hockeyhjälten som hävdar att det finns intelligent liv inom SD. 

Du noterade säkert att Suffering är så i gasen nu att hen inte ens kan hålla rätt på sina signaturerFörvånad

Hur länge tror du han får kackla den här gången. Jag såg att han redan blivit lite vingklippt i en annan tråd.

Mother cake
  • UPPERCASE
    effemgea skrev 2013-12-17 22:56:58 följande:

Ska man citera saker så är det A och O att man attribuerar det till rätt person. Jag har dessvärre även om jag börjar misstänka det kan ligga någon sanning i det hela inte sagt detta. 
  • Velouria
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-17 22:35:21 följande:
    Men varför är du inte lika bekymrad över tex Vänsterpartiet? Som du säkert vet så har ju nästan alla VPK.are täta kärleksband till den fascistiska våldsvänstern, nu senast fick ju SDU.ordföranden Markus Allard avgå eftersom han sympatiserade med Revolutionära Fronten

Nu har han sedermera ersatts av Axel Frick och du kan aldrig gissa vilken organisation herr Frick ger sitt gillande till?

Ta daaaaa

petterssonsblogg.se/2013/12/17/ordforande-for.../

Jag menar, Sverigedemokraterna är ju som små söta lamm om man jämför med andra partier. Så om du är så intresserad av missförhållanden i den politiska värden så kan jag inte riktigt förstå varför du och dina nätkumpaner dag ut och dag in ältar samma gamla Järnrörshistoria som inträffade för 4 år sedan. Det är väl snarare ett bevis på att det inte finns så mycket skandaler inom SD.
    Nyligen avpixlades ju en del pga vad de hade skrivit på nätet. Skandal. Och att de flesta av dem kom med ena ursäkten och förnekanden efter den andra är ju bara mer skandal. Det är liksom det nyaste av alla SD -skandaler.
    Mother cake
  • UPPERCASE
    Velouria skrev 2013-12-17 23:01:22 följande:
    Nyligen avpixlades ju en del pga vad de hade skrivit på nätet. Skandal. Och att de flesta av dem kom med ena ursäkten och förnekanden efter den andra är ju bara mer skandal. Det är liksom det nyaste av alla SD -skandaler.
    Definitivt en skandal. De politiker som uttryckt sig så ska heller och har också blivit utkörda från partiet.
  • effemgea
    Velouria skrev 2013-12-17 22:59:12 följande:

Ja, jag hade förväntat mig ett svar från den vitryska om han tror att det är möjligt att föra en sansad diskussion om invandringspolitik med kritiska förtecken så länge FL låter SD-flocken härja fritt här på FL. 

Fast inget svar är ju också ett svar.Obestämd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?