• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • ubåt
    Digestive skrev 2013-12-18 12:41:16 följande:
    Haha, i vilken riktning försiggår det ens en politisk debatt om illegala flyktingar och rösträtt inom Miljöpartiet? Skrattande Kan någon snälla hänvisa till ett påstående där det faktiskt står att Miljöpartiet står för något sådant och i ett inlägg här på Familjeliv!?!?
    Det kan du läsa om på precis samma ställe där det framgår att hela SD går omkring med järnrör.
  • Ermenegildo
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-18 12:12:12 följande:
    Ja MP har definitivt ett tufft jobb att från sitt lilla kontor i Stockholm rädda den globala miljön, men får hoppas dom kommer få bukt med Chem-trails problemen i alla fall Skrattande

Ursäkta themia, men ni är faktiskt hysteriskt roliga.

Intressant bild. Det är ungefär som att jämföra antalet syriska flyktingar som kommer till Sverige med de som kommer till Syriens grannländer.

Men jag förstår verkligen inte poängen med bilden. Eftersom utsläppen ökar i Kina kan vi lika gärna bränna på och strunta i utsläppen här i Sverige - är det budskapet? Eller menar man att vi bör arbeta än mer aktivt på att försöka minska utsläppen från andra länder?

Det är kanske orättvist att tro att de SD-anhängare som skriver på Familjeliv är representativa men de styrker bilden av ett parti som inte bedriver en seriös politik eller debatt. Det verkar inte finnas några konstruktiva förslag eller framtidsidéer, bara en pajkastning och försök att ta enkla poänger genom förment slagfärdiga utfall. Det är lite som att försöka diskutera med en trettonåring som är både arg och dåligt påläst. 
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-12-18 13:17:05 följande:
    Det kan du läsa om på precis samma ställe där det framgår att hela SD går omkring med järnrör.
    Haha..

Aja, har inget sådant påstående gjorts så hör väl allt till sin ordning.
  • themia
    oOOo oOOo skrev 2013-12-18 11:49:04 följande:
    Får väl se det som ett sundhetstecken hos dig att du anser det omöjligt. 

Men hur skall du tolka
    ">detta
    annars hur omöjligt det än verkar
    Hon säger ju faktiskt att alla som åker tunnelbana i stockholm är svenskar.
    "alla som åker på den tunnelbanan är svenskar" citat Romson.
    Ok, men om vi ska vara petnoga så säger hon faktiskt " ... tycker jag att alla som åker tunnelbana är svenskar"
    vilket är en viktig nyansskillnad. Det handlar alltså om hennes attityd och inte ett faktapåstående.
    Det är f.ö. övrigt en attityd jag uppskattar och förstår..
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • themia
    ubåt skrev 2013-12-18 11:54:39 följande:
    En underbar klassiker. Ett sånt feltänk. Skrattande. "she has hit rock bottom and started to dig".
    Se mitt svar till OO
  • themia
    Thomas Mattsson skrev 2013-12-18 12:01:18 följande:
    HAHAHAHAHAHAHA Skrattande

Tror faktiskt inte att du är medveten om hur festlig du är
    .... och där tog dina argument slut ...
    Var inte ledsen för det, du kommer nog på nåt så småningom Flört
  • Ingram

Varför folk hatar SD?
    För att deras argument fort faller platt, man kan diskutera invandring och dess följder men man kan inte skylla alla problem på invandringen.
    Sen faller deras argument ofta när man börjar tala om svenskhet och den svenska kulturen men aldrig någonsin kan redogöra vad de faktiskt menar.

• oOOo  oOOo
    themia skrev 2013-12-18 16:09:09 följande:
    Ok, men om vi ska vara petnoga så säger hon faktiskt " ... tycker jag att alla som åker tunnelbana är svenskar"
    vilket är en viktig nyansskillnad. Det handlar alltså om hennes attityd och inte ett faktapåstående.
    Det är f.ö. övrigt en attityd jag uppskattar och förstår..
    Ok, jag vet redan att miljömupparna inte använder fakta men även i tyckandets sfär så är det väl inte en attityd man förväntar sig av en vuxen person, förvisso gullig, trevlig och kan uppskattas.

En vuxen reagerar som du, det 'kan hon omöjligt ha sagt'. 
  • Philipsson
    UPPERCASE skrev 2013-12-18 09:04:08 följande:
    Det finns väl iofs inget som hindrar att en jude kan vara rasist. Rasism är ju inte bara något exklusivt för vita.
    Du måste nog skaffa dig glasögon.
  • sjuttiofemman
    oOOo oOOo skrev 2013-12-18 12:19:33 följande:
    I viss mån har du nog rätt eftersom det inte finns något sammanhang i miljömupparnas argumentation. Den bygger bara på samma avundsjuka som de vanliga kommunisterna lider av. Alla skall bo i gryt och är gröt.

Precis som ni i Sd lider av hat och rädsla. Men vad är din poäng?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?