Inlägg från: sjuttiofemman |Visa alla inlägg
  • sjuttiofemman
    Ermenegildo skrev 2013-12-10 14:01:52 följande:
    "Tydligen är sd andra största partiet bland t.ex. iranier och hbt-q folk." - Enligt vem?

"Gammelmedia" - är det allt utom Avpixlat? Är det media som fortfarande försöker leverera en objektiv, faktabaserad rapportering. Eller är det helt enkelt all media som någon gång skriver sånt du inte gillar?

Du tror att krisen för tidningar beror på att de inte är tillräckligt kritiska mot invandring? I så fall har du väl en utmärkt affärsidé - dra igång en tryckt version av Avpixlat, evt ja. What could possibly go wrong...

Han lär inte göra det för med ansvarig utgivare skulle en avpixlat i pappersformat bli dömda för hets mot folkgrupp snabbare än Kent Ekeroth hinner säga "babbe" eller hora.
  • sjuttiofemman
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-10 18:04:19 följande:
    Det där med att garden släpper när man känner sig trygg har du ju rätt i, men inte att det är vad man egentligen står för. Det är ett uttryck för all undertryckt ilska som bubblar fram - och så säger man saker som man egentligen inte tycker. Har du själv aldrig blivit så förbannad på någon, att du uttryckt något hatiskt eller hotfullt emot honom/henne, som du egentligen inte tycker i normala fall..?

Eller så vågar man släppa garden och uttrycka sina innersta tankar?

Säga saker man inte menar brukar vara mer verbalt.

Om man önskar livet ur någon så är det inte bara ilska, det är rent hat. Försök inte förminska detta nu. Och denna attityd finns det mycket av inom Sd..
  • sjuttiofemman
    Lejonmamman01 skrev 2013-12-10 18:16:36 följande:
    Läste nu och det handlade mycket riktigt om "ensamkommande flyktingbarn". Dessa är aldrig barn på riktigt - föräldrar släpper inte iväg barn ensamma - så det blir väldigt fel att påstå att hon önskat livet ur barn.

Hur är dessa aldrig barn på riktigt? Vad är ett riktigt barn? Och har du kanske inte tänkt på att föräldrarna möjligen inte ens lever? Om du är en Sd-politiker så är du ute på farligt vatten nu.

Vem bedömer vad som är ett riktigt barn? Sd tycks vilja diktera villkoren för en hel saker här, börjar lukta diktatur a la USSR nu..
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-10 18:40:56 följande:
    Anledningen till att Sd har blivit så stora beror ju på att de andra partierna har underskattat sprängkraften i denna fråga.

Anledningen att Sd har blivit stora(?) är tidsandan, rasismen sprider sig i hela Europa. Vissa länder värre än andra.

Sd ÄR rasistiskt, kanske inte jättetydligt i deras partiprogram men när det gång på gång visar att partiets företrädare har dessa åsikter så blir partiet rasistiskt. Be mig nu inte redogöra för vad som har hänt, det finns det andra platser att läsa på. Och det finns gott om material med källhänvisning.

Frågan är vad de andra partierna ska be om ursäkt för? Det finns en minoritet av svenska folket som delar partiets åsikter, absolut. Och ja, invandring ska kunna diskuteras som vilken annan fråga men inte på det sättet Sd gör när de ställer grupper mot varandra och alla lösningar går ut på att stänga gränserna för hjälpsökande människor.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2013-12-10 18:59:02 följande:
    Man är inte rasist för att man vill begränsa invandringen till europeisk standard. Invandringen är en politisk fråga. Inflationen av ordet "rasist" har urholkat dess innebörd.

Klart man inte är rasist för det, vilket jag också förklarade i mitt inlägg. Och ja, det är ett hälsotecken för demokratin.

Sd är fullt av rasister, ser man inte det är man blind eller styrd av sin övertygelse.
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-10 19:17:06 följande:
    Jag skulle vilja föreslå att du inte använder ord som du inte vet innebörden av. SD är vare sig fascistiskt eller främlingsfientligt. Du har nog lyssnat på fake-historikern Henrik Arnstad lite för mycket.

www.aftonbladet.se/kultur/article12583887.ab

www.aftonbladet.se/debatt/article17925765.ab

Ja man kan säga att Sd är ett fascistiskt parti:

sv.m.wikipedia.org/wiki/Fascism

Enligt ne.se så lever fascismen på myter som inte nödvändigtvis behöver vara sanna. Sd jobbar ju tex benhårt för att befästa myten om den svenska kulturen. Detta eftersom det är ett politiskt korrekt sätt att stöta bort invandrare, börjar Sd prata klarspråk vilket också sker väldigt ofta på internet så är kultur av underordnad betydelse.

Så partiet som beskyller alla andra för att vara PK är i själva verket mest PK i alla kategorier!
  • sjuttiofemman
    ubåt skrev 2013-12-10 20:08:19 följande:
    Men fascister är aldrig demokrater. Redan där blir det fel. Läser du ens vad du länkar till?

Japp jag läser vad jag länkar till. Sd använder demokratin endast till sina egna syften, dvs att skaffa sig makt. I övrigt är det samma metoder som andra icke nämnda partier använt sig av historiskt.
  • sjuttiofemman
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-11 11:12:18 följande:
    Jo det finns illegala människor, åtminstone människor som befinner sig illegalt i ett land.

Brukar du springa omkring med plakat med den där floskelretoriken? Varje gång jag läser ett inlägg av dig så tänker jag på kravaller, varför är det så?

Du som är så insatt, kan du inte berätta hur mycket den livsnödvändiga vården kostar för papperslösa invandrare? Och hur mycket får den kosta enligt dig?

Har ställt frågan i liknande diskussioner tidigare men får bara personliga påhopp till svar. Kanske du är mer påläst?
  • sjuttiofemman
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-11 12:13:24 följande:
    Precis, och enligt undersökningar i Norge så ljuger 9 av 10 "flyktingbarn" om åldern (vilken man kan se på bilderna)

Frågor på det?

Ja hur kan du endast med ett foto hävda att flyktingbarn ljuger?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?