• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-12 12:33:18 följande:
    Hög nivå härinne nu. 
    Får nog påminna om att motsvarande uthängning och raljerande har gjorts flitigt av den andra högen och Sverigedemokraterna själva men då berör det inte offentliga personer utan barnfamiljer.

Känns nivån för låg så föreslås följande; rösta inte på partier som står för den. Det låter väl mer än lagom rimligt?

Tänker pissa på hunden Lögnesson tills urinet helt enkelt tar slut.
  • Digestive

Anmärker på nivån i ett forum på familjeliv bland privatpersoner - tänker rösta på ett parti, gärna ända in i regeringen, helst i majoritet, vars medlemmar sitter och håller en lägre nivå bakom anonyma nick på avpixlat med mera.

Det här kan sammanfatta den genomsnittlige svensken som lägger sin röst på Sverigedemokraterna.

• Vitrysk hockeyhjälte
    Digestive skrev 2013-12-12 18:42:24 följande:

Anmärker på nivån i ett forum på familjeliv bland privatpersoner - tänker rösta på ett parti, gärna ända in i regeringen, helst i majoritet, vars medlemmar sitter och håller en lägre nivå bakom anonyma nick på avpixlat med mera.

Det här kan sammanfatta den genomsnittlige svensken som lägger sin röst på Sverigedemokraterna.

Du ska inte prata om nivå överhuvudtaget. Dina egna alster uppnår väl knappt verkshöjd?

Jag tänker för övrigt inte rösta SD, men jag förstår varför de blir större och större. Det är inte minst pga sådana som du.
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-12 12:55:04 följande:
    Problemet, eller vad man nu ska säga, är ju att det inte spelar särskilt stor roll hur mycket SD gör bort sig - det ändrar inte hur folk upplever situationen och problemen som finns med dagens invandringspolitik. Även om man så röker ut SD så till den milda grad att de aldrig mer kommer i närheten av någon fyraprocentsspärr (dvs hamnar långt under densamma) har det begränsad betydelse. Det känns lite som att klippa av ogräset men lämna rötterna kvar och sedan bli förvånad när det kommer upp nytt. Eller tror folk på allvar att bara SD försvinner kommer i princip varenda människa att börja tycka det är odelat positivt och helt problemfritt med mångkultur, att flyktingmottagningen plötsligt blir jättemycket billigare, att segregationen och utanförskapet som kommer av att vi inte har nog med arbeten åt dem (invandrade som infödda) som redan bor här försvinner i ett nafs och att vuxna män slutar mygla sig in i landet under förespegling att de är barn?

SD är inte problemet. SD är ett resultat av problemet. Sverige förtjänar SD och SD förtjänar Sverige som det ser ut just nu. Så enkelt är det.
    Ändå är inte SD lösningen. De kan inte lösa något. De kan bara underblåsa hat. Och om man tvekar på detta så kan man läsa alla uttalanden som görs från alla håll och kanter från diverse sverigedemokrater. SD lockar för det mesta inte folk som vill lösa t.ex. segregationen genom demokratiska metoder, utan SD vill tvinga folk till den kultur och samhällsklimat som de själva finner bäst. Deras ideologi går på alla sätt emot verklig demokrati, i synnerhet de mänskliga rättigheterna. Yttrandefrihetslagen går de emot helt och hållet, även om deras motvilja bara riktas mot få folkgrupper. Alla religioner får utövas fritt förutom islam, så som SD ser på det. 

Assimilation, dvs att tvinga folk till något som SD har bestämt, är inte rättvist eller enligt mänskliga rättigheter. Vi är alla födda fria, vi har rätt till samvetsfrihet också, allt enligt mänskliga rättigheter. 

Och finns det problem i de mest invandrartäta områden i så pass stor grad att många svenskar känner sig "missnöjda" så är ändå SD inte rätt väg att gå. Det enda de gör, som sagt, är att spä på missnöjet och förstärker hatet. De vänder folk mot folk, istället för att bygga broar och få folk att VILJA gå på den bron för att mötas. 

Nuvarande regeringen gör mycket mer, rent konkret, för att bygga broar, t.ex. samhällsorientering för nyanlända flyktingar. En hel månad av ren samhällsinformation om hur det funkar i Sverige. Allt från när SVerige låg under is, till hur demokrati uppstod och kom till Sverige, till hur svenska myndigheter arbetar, till kultur och värderingar i Sverige, till rättigheter och skyldigheter för alla som bor här, till hur viktig miljön är och mycket mycket mer!

När har Sverigedemokraterna någonsin kommit på något sådant? Det enda de kör med är "it's my way or the highway". Och vilken människa med värdighet skulle acceptera en sådan attityd? Skulle du vilja umgås med en sådan person?
    Mother cake
  • Digestive
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-12 19:16:41 följande:
    Du ska inte prata om nivå överhuvudtaget. Dina egna alster uppnår väl knappt verkshöjd?

Jag tänker för övrigt inte rösta SD, men jag förstår varför de blir större och större. Det är inte minst pga sådana som du.
    Bara att revidera nivå och verkshöjd på alster härifrån. Vad människor får för sig på ren magkänsla har ingen tyngd.

Naww.. Den omfattande belysningen av lögner som snart kommer att infinna sig både här och på Flashback kommer att berätta det mesta om den här skribentens insats för Sverigedemokraternas stöd.

Politiker som ljuger om siffror som berör människor intimt - ska belysas och hanteras som de förtjänar. Skiter fullständigt i Kreti och Pleti och deras högst personliga problem med den här skribenten.
    Bevara Sverige Lögnaktigt? - Nej tack.
  • Prodin

Folk hatar SD för att SD består av enbart idioter. För det är det alla rasister är, idioter. Jag skulle vilja kalla dem lobotomerade, men så väl är det ju tyvärr inte. 

baravara.blogg.no - För att min visdom behöver spridas
  • Prodin

Jag kan komma med utbroderingar, men kontentan av det hela är fortfarande det samma. 
    Antingen är SD rasister, eller så är de performancekonstnärer som dragit den jävligt långt.

IGEN och IGEN och IGEN trampar dom i klaveret, men envisas fortfarande med att bli kränkta av rasiststämpeln!

Det är ju inte ens skåprasism, eller sån där (som är väldigt vanlig nuförtiden) "jag är inte rasist, men"-mentalitet. Det är rasism i sin mest tydliga form, varför ens försöka bortförklara. 

Problemet med SD är att alla som inte ser att det är ett rasistiskt parti, själva är rasister. Omöjligt att föra rumsrena diskussioner, så det är lika bra att bara cut the bullshit och tala klarspråk, som MsrC74 säger. 
    baravara.blogg.no - För att min visdom behöver spridas
  • Digestive
    MrsC74 skrev 2013-12-12 22:03:00 följande:
    Själv tycker jag det är uppfriskande med någon som talar klarspråk och inte snackar massa skit.

Med tanke på all glåp som nära och kära har fått stå ut med på grund av den här lögnaktiga strömningen - så förtjänar de inget annat än klarspråk i vad hedersfulla och stolta svenskar tycker om dem.

Helt enkelt tarmskrapet av det svenska folket. Lögner överallt, över fyra års lögner som berör människor ligger ute på nätet för vem som helst att beskåda. Sådant har helt enkelt ett pris.

• Digestive

Trådens ämne handlar om hatet för Sverigedemokraterna. Den här skribenten ger enbart tydliga och rikligt formulerade besked, i vanlig ordning.

Svar på tråden Varför hatar folk SD?