• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive

Det finns en anledning till varför den här belysningstrenden börjar först nu - människor som den här skribenten, och många fler, förstod redan ifrån början att strömningen skulle försöka få vind i seglen genom lögner. Liksom ett vanligt fenomen i all politik och i alla politiska strömningar; bara att det inte handlar om någon överpolerad skuggbudget eller halvsanna vallöften den här gången, utan om lögner om människor och som berör människor.

Ett resultat av att Sveriges nötter har samlat sig.

• Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-11 15:58:16 följande:
    2. Så du menar att Alliansen vill ha hög flyktinginvandring "av humanitära skäl". Sen när bryr sig Moderaterna om "humanitära skäl"? 
    Exakt. Ingen går på det, som så mycket annat.
  • Philipsson

Är det ingen som slagits av det faktum att "avslöjandet" om Avpixlat och Sverigedemokraterna, "råkade" komma just när kritiken mot FRA och interövervakningen var som hetast, och när kritiken mot Adelsohn/Bildt för deras hyckleri i Sydafrika-frågan, ljöd som allra värst.

Naiviteten i detta land är gastkramande.

Helt plötsligt verkar folk tycka det är okej med internetövervakning. De slås inte av att det är makten som har tutat i dem det.

• ubåt
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-11 15:57:17 följande:
    Det är ju det de flesta gör. Jag för min del t.ex. skyller inte på invandrarna, det är inte de som gjort något fel utan det är ansvariga politiker. Problemet är att många har problem att skilja på detta. Däribland också en del SD-funktionärer, vad det verkar.
    Samma här. Jag skyller på politikerna (och media).

Tyvärr för att illustrera orättvisorna politikerna skapat måste man göra jämförelser. Hade jag kunnat få gratis tandvård i ett annat land, hade jag säkert också utnyttjat den möjligheten. Politiker skall helt enkelt inte ha rätt att dela ut särrättigheter - och definitivt inte kunna missgynna de personer som faktiskt betalar (skatt) för att rättigheterna skall kunna erbjudas.
    En av anledningarna till att SD växer.
  • Enter Sandman
    ubåt skrev 2013-12-11 16:10:43 följande:

Tyvärr för att illustrera orättvisorna politikerna skapat måste man göra jämförelser. Hade jag kunnat få gratis tandvård i ett annat land, hade jag säkert också utnyttjat den möjligheten. Politiker skall helt enkelt inte ha rätt att dela ut särrättigheter - och definitivt inte kunna missgynna de personer som faktiskt betalar (skatt) för att rättigheterna skall kunna erbjudas.

Fast det hade ju även kvinnorna i ditt exempel också kunnat få gratis tandvård alltså, förutsatt

att dom hade haft behovet.
    att dom hade saknat likvida medel att betala för vården.
    att dom hade sökt hjälpen.

Alltså exakt samma premisser som en papperslösa har för att få gratis tandvård.
    Vart ser du särrättigheten i det?
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-12-11 16:10:43 följande:

Ungefär som att diskutera som att barn med studieproblem inte borde få extrahjälp i skolan.

Önskar sig svensken ett "rättvist" land på det här viset så kommer det knappast likna varken dagens eller gårdagens Sverige.

Sverigedemokraterna växer för att människor går på stormen av lögner som följer i deras spår.
    Bevara Sverige Lögnaktigt? - Nej tack.
  • sjuttiofemman
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-11 12:13:24 följande:
    Precis, och enligt undersökningar i Norge så ljuger 9 av 10 "flyktingbarn" om åldern (vilken man kan se på bilderna)

Frågor på det?

Ja hur kan du endast med ett foto hävda att flyktingbarn ljuger?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag tycker inte folk som är här illegalt ska ges några fördelar alls, i någon form. T.ex. sjukvård ska vara tillgänglig för dem på samma villkor som för vem som helst annars.

• sjuttiofemman
    Gustav Kirchhoff skrev 2013-12-11 12:20:12 följande:
    Vad är papperslösa invandrare? Är det personer från utlandet som efter ett akut toabesök upptäcker att att papperet är slut?

Syftar du på personer som brutit mot svenska lagar och befinner sig illegalt i landet så ska dom givetvis inte kosta svenska skattebetalare en enda krona, dom har ju såklart ett eget hemland dit dom ska vända sig för vård.

Det viktiga beträffande illegala är att effektivisera polisen för att få fast dom så dom kan återsändas till hemlandet så fort som möjligt. REVA-projektet var ju väldigt lyckat så det är mer sådana insatser som behövs för att lösa det här växande problemet.

Uppemot 50.000 tror befinna sig i landet illegalt, det orsakar samhället stor skada.

Och fortfarande har ingen kunnat presentera kostnaden för vård och tandläkarvård. Varför är det så svårt? Du har ju nu chansen att ge fakta istället för att antyda en massa.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-11 16:58:10 följande:
    Ungefär som att diskutera som att barn med studieproblem inte borde få extrahjälp i skolan.

Önskar sig svensken ett "rättvist" land på det här viset så kommer det knappast likna varken dagens eller gårdagens Sverige.

Sverigedemokraterna växer för att människor går på stormen av lögner som följer i deras spår.
    Fram för socialbidrag till alla som har lust att komma till Sverige. Till att börja med 1 miljon syrier. Det blir c:a 90 miljarder./mån.

Alla som inte håller med är främlingsfientliga/rasister/nazister!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?