• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • ubåt
    Rikard skrev 2013-12-11 19:42:59 följande:
    Jag betraktar mig som tolerant.
    Jag bor i ett område där där nästan hälften av hushållen är invandrare eller barn till invandrare.
    På min arbetsplats är nästan hälften av de anställda invandrare eller barn till invandrare. Om man räknar med de som är gifta eller sammanbor med en invandrare eller ett barn till en invandrare så är det betydligt mer än hälften.
    Området jag bor i är ett övre medelklassområde i Stockholm. Lönerna på min arbetsplats ligger rejält över snittet.

Så lägg ner det där eviga tjatet om att vi toleranta inte är rasister för att vi inte träffar invandrare.
    Är du en offentlig person som syns i media och som ständigt talar om den fantastiska mångkulturen?

Själv har jag arbetat över 25 år av mitt yrkesliv i ett företag där vi under en period hade 28 olika nationaliteter ur en total arbetsstyrka (kontor) på ca. 300 personer. Kristna, muslimer, judar, taoister och hinduer samt säkert en och annan ateist. Ursprung eller religion var aldrig en issue (förutom när en svensk föreslog att vi skulle inrätta ett bönerum för en eller två muslimer) - något som inte ens var efterfrågat. Nu var alla högutbildade och vi strävade mot ett gemensamt mål och jag i egenskap av chef hade aldrig några problem med dem och de hade aldrig några problem med mig. Vi hade en gemenskap och en gemensam företagskultur som överbryggade alla skillnader. Något annat är oacceptabelt inom ett företag.

Men så ser inte företaget Sverige ut.

Motsättningarna ser och läser vi om varje dag och de tar sig olika uttryck genom t.ex. upplopp, våld och annan allvarlig kriminalitet. Jag skyller våra politiker (samt media) för detta. Det avgörande felet tror och menar jag är att "vi" undertrycker vår egen kultur och vårt sätt att vara av någon anledning jag inte kan begripa. T.ex. följande citat av Mona Sahlin:

"Jag har ofta fått den frågan men jag kan inte komma på vad svensk kultur är. Jag tror att det är lite det som gör många svenskar så avundsjuka på invandrargrupper. Ni har en kultur, en identitet, en historia, någonting som binder ihop er. Och vad har vi? Vi har midsommarafton och sådana ”töntiga” saker.”

eller Fredrik Reinfeldt efter sitt besök i Ronna direkt efter maktövertagandet 2006: 
    "Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån"

Om majoritetssamhället inte anses ha en gemenskap och en kultur i vilken invandrare skall integreras/assimileras är det inte konstigt att att vi får stora motsättningar. Ett kravlöst samhälle är inte bra för någon. Definitivt inte för invandrarna själva.
  • Digestive

Ganska fantastiskt att den här skribenten höll Jimmie Lögnessons heder och trovärdighet högt för bara någon vecka sedan. En del ulvar har för fina kläder, till och med folkdräkter kläs dem upp i.

Anarkistiska förespråkare har ingen anledning till att propagera för någonting annat än rättvisa och sanning. Ingen idé att människor försöker stämpla den här skribenten med någon politisk agenda överhuvudtaget, enbart rättvisa och sanning ligger i intresset här - vargbanen för Sverigedemokraterna och deras stövelkompani.

Får nog påminna människor om svensk kultur, bortom lögner och falskspel; 
    ">

Så, en värdig paus. Nu kan strömningen återgå till att hänga ut barnfamiljer, ljuga om folkgrupper och människor till höger och vänster samt förställa siffror som berör människor intimt.

Kräks

• sjuttiofemman

Sd:are, är det inte rätt pinsamt att medan resten av världen förlitar sig på forskning så länkar ni fortfarande till unkna wp-sidor med hatiskt innehåll?

Och det ska vara ett parti som säger sig kunna regera Sverige?

"Hm skolresultaten sjunker..vad ska vi göra? Jo jag vet, vi utvisar några syrier och säger nåt om att vi hjälper dem på plats istället!"

"Hm arbetslösheten stiger..vad ska vi göra? Jo vi drar in medborgarskapet för alla somalier och utvisar dem sen, skitsamma om det är såna där ensamkommande så kallade barn"

Skulle inte förvåna mig en sekund om tongångarna går på det viset inom Sd!

• Digestive
    ubåt skrev 2013-12-11 21:07:42 följande:
    Men så ser inte företaget Sverige ut.
    Sverige lider av människor som inte förstår bättre än att hantera Sverige som ett företag i diskussion. Sverige utgör en nation, där staten sitter i en förlustfri position så länge pengar sätts i omlopp. Pengar försvinner inte för att kostnader beivras, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Alla biståndsbidrag som kommer i omlopp inom landet återgår helt och hållet till statskassan efter att ha passerat 5-17 momsregister.

På det så finns Riksbanken som trycker pengar efter reellt behov och dessa pengar kan aldrig, aldrig ta slut men riskerar inflation. Sverige har dock en trend av deflation som har hållit sig stadig i flera år nu - de svenska pengarna i omlopp gör med andra ord så mycket nytta att det börjar uppstå problem med det. Någonting som också syns i Sveriges BNP som har fördubblats de senaste 30 åren - en BNP som till 50% består utav privat konsumtion.
    Hur BNP:n hade sett ut utan immigrationen kommer inte ens upp som en fråga, i ett land där befolkningen inte ökar överhuvudtaget naturligt och där hela BNP:n stadgas utav privat konsumtion.

Det heter inte "ha råd" utan att "ha tid" för en nation. Inget företag det här.
  • Digestive
    sjuttiofemman skrev 2013-12-11 21:26:49 följande:
    Sd:are, är det inte rätt pinsamt att medan resten av världen förlitar sig på forskning så länkar ni fortfarande till unkna wp-sidor med hatiskt innehåll?
    Och det ska vara ett parti som säger sig kunna regera Sverige?
    "Hm skolresultaten sjunker..vad ska vi göra? Jo jag vet, vi utvisar några syrier och säger nåt om att vi hjälper dem på plats istället!"
    "Hm arbetslösheten stiger..vad ska vi göra? Jo vi drar in medborgarskapet för alla somalier och utvisar dem sen, skitsamma om det är såna där ensamkommande så kallade barn"

Skulle inte förvåna mig en sekund om tongångarna går på det viset inom Sd!
    Har sett en hel del av Riksdagens Partidebatter och Jimmie Lögnesesson presenterar inte mycket mer. Partiets program har dock många goda poänger i övrigt men även centern satsar starkt på landsbygden.
  • Missermajser
    Digestive skrev 2013-12-11 21:35:06 följande:
    Sverige lider av människor som inte förstår bättre än att hantera Sverige som ett företag i diskussion. Sverige utgör en nation, där staten sitter i en förlustfri position så länge pengar sätts i omlopp. Pengar försvinner inte för att kostnader beivras, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra. Alla biståndsbidrag som kommer i omlopp inom landet återgår helt och hållet till statskassan efter att ha passerat 5-17 momsregister.

På det så finns Riksbanken som trycker pengar efter reellt behov och dessa pengar kan aldrig, aldrig ta slut men riskerar inflation. Sverige har dock en trend av deflation som har hållit sig stadig i flera år nu - de svenska pengarna i omlopp gör med andra ord så mycket nytta att det börjar uppstå problem med det. Någonting som också syns i Sveriges BNP som har fördubblats de senaste 30 åren - en BNP som till 50% består utav privat konsumtion.
    Hur BNP:n hade sett ut utan immigrationen kommer inte ens upp som en fråga, i ett land där befolkningen inte ökar överhuvudtaget naturligt och där hela BNP:n stadgas utav privat konsumtion.

Det heter inte "ha råd" utan att "ha tid" för en nation. Inget företag det här.
  • Philipsson
    Digestive skrev 2013-12-11 18:29:01 följande:
    1 miljon syrier? Vilka härliga lögner. Har statens budget för socialt skydd ens ögats? Föreslår att det görs innan fabelmaskinen börjar hamra. Staten hade en budget 2011 som anbelangade socialt skydd på totalt 300 miljarder; www.scb.se/statistik/_publikationer/OV0904_20... Allt ifrån ramper till rullstolsbundna till busshållplatser anpassade för blinda och bort till ekonomiska bistånd ingår i det här.

Menar lögnaren på andra sidan skärmen att en sådan budget, i något rimligt scenario för Sverige, skulle sprängas helt på mindre än 4 månader och på grund av av syrier allena?

Det tog ungefär 2 minuter att googla fram statens budget för ändamålet socialt skydd. Att inte göra en sådan sak innan uttal som berör människor intimt görs - handlar om ren och skär illvilja.

Lögnare. Det florerar så mycket lögner på den här sidan att det handlar om dygn utav mantimmar att ens sammanställa dem i den här skribentens nystartade tråd, uti samhällsforumet; www.familjeliv.se/Forum-26-175/m71908617.html

Räkna med att det här bidraget lögn kommer med och med vederbörandes nick uthängt snyggt och prydligt. Förtroendet för vederbörande i dessa debatter existerar inte längre, varenda uttalande kommer att undersökas i fortsättningen.
    Varför begränsa budgeten för invandring? Det är väl bara att skjuta till mer pengar!? Är du emot invandring nu? Är du nazist eller vad är det fråga om?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-11 23:53:12 följande:
    Varför begränsa budgeten för invandring? Det är väl bara att skjuta till mer pengar!? Är du emot invandring nu? Är du nazist eller vad är det fråga om?
    Vare sig staten eller Riksbanken har någon som helst ekonomisk anledning till att bromsa tillväxt. Så ja, varför begränsa budgeten för immigrationen när det bara går att skjuta till mer pengar åt tillväxten som uppstår?

Till vederbörandes uppenbara förundran så har exakt det här förloppet redan skett och med bravur - fler människor har kommit till Sverige, den ökade efterfrågan och stimuleringen på näringslivet ger Riksbanken en reell anledning till att trycka mer pengar och resultatet syns i en stigande BNP därefter.

Nog dags att skaffa lite kunskap och inte bara åsikter.
    Bevara Sverige Lögnaktigt? - Nej tack.
  • Ermenegildo
    Velouria skrev 2013-12-12 08:26:41 följande:
    T.o.m. SD hatar SD och varje sympatisör. Med ett sånt uttalande så betyder det att hela SD borde läggas ned www.interasistmen.se/granskning/sd-topp-om-ma.../
    :) Haha. Oops.
    Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
Svar på tråden Varför hatar folk SD?