• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Philipsson skrev 2013-12-11 17:43:17 följande:
    Fram för socialbidrag till alla som har lust att komma till Sverige. Till att börja med 1 miljon syrier. Det blir c:a 90 miljarder./mån.

Alla som inte håller med är främlingsfientliga/rasister/nazister!
    1 miljon syrier? Vilka härliga lögner. Har statens budget för socialt skydd ens ögats? Föreslår att det görs innan fabelmaskinen börjar hamra. Staten hade en budget 2011 som anbelangade socialt skydd på totalt 300 miljarder; http://www.scb.se/statistik/_publikationer/OV0904_2013A01_BR_17_A01BR1301.pdf Allt ifrån ramper till rullstolsbundna till busshållplatser anpassade för blinda och bort till ekonomiska bistånd ingår i det här.

Menar lögnaren på andra sidan skärmen att en sådan budget, i något rimligt scenario för Sverige, skulle sprängas helt på mindre än 4 månader och på grund av av syrier allena?

Det tog ungefär 2 minuter att googla fram statens budget för ändamålet socialt skydd. Att inte göra en sådan sak innan uttal som berör människor intimt görs - handlar om ren och skär illvilja.

Lögnare. Det florerar så mycket lögner på den här sidan att det handlar om dygn utav mantimmar att ens sammanställa dem i den här skribentens nystartade tråd, uti samhällsforumet; www.familjeliv.se/Forum-26-175/m71908617.html

Räkna med att det här bidraget lögn kommer med och med vederbörandes nick uthängt snyggt och prydligt. Förtroendet för vederbörande i dessa debatter existerar inte längre, varenda uttalande kommer att undersökas i fortsättningen.
    Bevara Sverige Lögnaktigt? - Nej tack.
  • Digestive

Främlingsfientlighet, nazism och rasism har plats i en demokrati och inom vilket fritt politiskt system som helst. Lögner har det däremot inte.

Till och med Sverigedemokraternas ledare förvanskar gravt siffror som berör människor intimt. Ser den här skribenten Jimmie Lögnesson i någon av Sveriges vackra folkdräkter så kommer den att slitas ifrån kroppen på den usla lögnaren.

• sjuttiofemman

Gustav Kirchhoff

Du har fortfarande inte svarat med källhänvisning till hur mycket papperslösas akuta vård kostar oss i Sverige. Väntar med spänning på ditt svar :)

• Rikard
    ubåt skrev 2013-11-10 18:07:12 följande:
    Hur mångkulturellt bor de "toleranta"? Tja, statistik finns i bifogad länk:

affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkultur.../

Detta visar tydligt hur majoriteten av multikultiförespråkarna väljer att bo - dvs. så långt från de invandrartäta stadsdelarna de kan. 
    Jag betraktar mig som tolerant.
    Jag bor i ett område där där nästan hälften av hushållen är invandrare eller barn till invandrare.
    På min arbetsplats är nästan hälften av de anställda invandrare eller barn till invandrare. Om man räknar med de som är gifta eller sammanbor med en invandrare eller ett barn till en invandrare så är det betydligt mer än hälften.
    Området jag bor i är ett övre medelklassområde i Stockholm. Lönerna på min arbetsplats ligger rejält över snittet.

Så lägg ner det där eviga tjatet om att vi toleranta inte är rasister för att vi inte träffar invandrare.
  • sjuttiofemman
    Rikard skrev 2013-12-11 19:38:50 följande:
    Om du har missat hur djupt rasismen är rotad inom Sverigedemokraterna så kanske Expressens avslöjande om vad Sverigedemokratiska politiker skriver på nätet kan få dig att tänka om:

www.expressen.se/nyheter/expressen-avslojar/expressen-avpixlar-anonyma-skribenter/

Och lägg sedan till alla händelser som Sd har bevisat sin rasism, allt från järnrörsskandalen till när kaliber wallraffade Sd eller för den delen när Sd i Östhammar gjorde reklam för en högerextrem marsch på sin hemsida.

Eller Sd-politikers framfart i sociala medier.

Det tar aldrig slut..är det inte bättre att PK-partiet nummer ett slutar låtsas?
  • Digestive
    ubåt skrev 2013-11-10 18:07:12 följande:
    Hur mångkulturellt bor de "toleranta"? Tja, statistik finns i bifogad länk:

affes.wordpress.com/2013/10/29/hur-mangkultur.../

Detta visar tydligt hur majoriteten av multikultiförespråkarna väljer att bo - dvs. så långt från de invandrartäta stadsdelarna de kan. 
    187 exempel - "statistik" god nog för att visa upp "majoriteten". När strömningens spjutspetsar tolkar siffror. Hjärta

Uppväxt i Trollhättan under 80-00-talet, stadsdel Kronogården. Skulle flytta tillbaka vilken dag som helst om ödet hade tillåtit. Har svensk bakgrund sedan början av 1600-talet, helt enkelt så långt som dokumenten kan spåras.

Alltså dags för lögner om det svenska folket också? Varför inte, visar bara upp på färg i lögnkulturen som sprider sig och som önskas bevaras dyrt och heligt utav Sverigedemokraterna och deras vallade får.

Investerare utifrån kommer att ta med sig lögndetektor till affärsbordet om Jimmie Lögnesson och stövelkompaniet ska få representera svensken.

Stolta svenskar (män som kvinnor) pissar högre än vad dessa lögnare ens kan sträcka på sig.
    Bevara Sverige Lögnaktigt? - Nej tack.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?