• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • ScillaBlå

Var på inskrivning idag. Frågade om möjligheterna till VUL. Visar sig att att det endast ges om man har komplikationer. Ingen erbjuds kub i mitt landsting. Om man prompt vill ha det så får man ta sig till närliggande landsting (ca tio mil) och betala för det. Jag vill egentligen inte göra kub, utan bara VUL. Vill ju se om det verkligen är nån där inne. Men BM kompromissade lite med att ge mig en tid i vecka tolv och lovade att vi ska lyssna efter hjärtljud då istället. Känns okej.

• H2O3

Var också på inskrivning igår. Liten milstolpe i denna långa väntan. Blir remiss till MKP i v11, hoppar över KUB då jag är så gammal (40). Går direkt på fakta istället. Står denna gång inte ut med sannolikheter utan vill veta så tidigt som möjligt hur det står till med de vanligaste trisomierna, så vi tidigt kan avgöra hur gå vidare. Hoppas vi kan hinna få svar före jul.

• M39
    H2O3 skrev 2013-11-27 07:07:28 följande:
    Var också på inskrivning igår. Liten milstolpe i denna långa väntan. Blir remiss till MKP i v11, hoppar över KUB då jag är så gammal (40). Går direkt på fakta istället. Står denna gång inte ut med sannolikheter utan vill veta så tidigt som möjligt hur det står till med de vanligaste trisomierna, så vi tidigt kan avgöra hur gå vidare. Hoppas vi kan hinna få svar före jul.

Hmm, då kanske jag ska göra dsamma. Är otroligt dåligt insatt i alla dessa tester fast jag har 3 barn sen tidigare. Men den yngsta är 12, och det fanns inte på kartan då att göra tester. Som sagt vill ju veta snabbt om nåt är avvikande. Tack för ditt inlägg! Det löste en hel del huvudbry :))
  • H2O3

M39- Jo MKP görs ju redan i v11, FVP väntar man med till v15. Respektive provsvar tar ca en vecka. Sedan ska man ta beslut hur man ska göra, och bestämmer man sig för att avsluta gör jag det hellre i v 12-13 än v 16-17 eller vad det kan bli. Dessa prover kändes inte aktuella för oss tidigare heller, men nu är läget annat. Det är tydligen iof lite olika på va man bor. "Ute i landet" som min BM sa, kan det vara svårare att få till MKP, de har helt enkelt inte lika stor vana som FVP. Men i Sthlm gör de de lika ofta som FVP, så där är det mkt vanligare och lättare att få.

• M39

Håller helt klart m dig. Läget är annorlunda nu som sagt, ska kolla detta m min Bm på fredag. Bor i värmland, så d blir väl Karlstad isf.

• Pluttan

Ett tag sen jag skrev i denna tråden. Ville bara ge ett livstecken ifrån mig. Idag gick jag in i vecka 9+0.

~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Snuttens

Det var ett tag sedan även jag skrev! Jag gick in i vecka 9 idag! Så jäkla skönt att ha tagit sig såhär långt. Förra gången fick jag mf runt den här tiden. Skulle egentligen gått in i vecka 10, men jag blev tillbakaflyttat på vul:et. 

• H2O3

Men det var tydligen för tidigt med MKP före jul, de sa istället att man skulle gått in i v 12, så nu blir det dagen före nyårsafton. Så nu hoppas jag på svar innan jag återgår till jobb efter helgerna. Passar på att sjunga en hyllningssång till Postafen. Men än mer trött blir man. Får tänka på när bilkörning ska ske. Mår ändå superilla av cigarettrök. Och komposthinken och jag är inte bästa kompisar just nu...

• Pluttan
    Snuttens skrev 2013-11-28 15:19:23 följande:
    Det var ett tag sedan även jag skrev! Jag gick in i vecka 9 idag! Så jäkla skönt att ha tagit sig såhär långt. Förra gången fick jag mf runt den här tiden. Skulle egentligen gått in i vecka 10, men jag blev tillbakaflyttat på vul:et. 

Då är vi lika långt gångna. 9+0 idag.
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡
Svar på tråden Juli 2014!