• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • Enenina
    rallymamman skrev 2013-12-17 16:00:58 följande:
    oki..vilken tur du hade som fick se bebisen på första inskrivningen vikken vecka va du i då..?? vad jag minns så satt vi bara ner och pratade första gången jag träffa barnmorskan med mitt första barn men det är ju ungefär 6 år sedan..så de verka ha ändrats sen dess..eller så äre i olika kommuner..åå jag ska dit på torsdag hoppas hoppas :)

Ja det var kul och mysigt och även så sjukt overkligt.jag ska dit och ta prover på torsdag och ska fråga om jag kan få höra hjärtat.jag trodde att jag var i vecka 9 och barnmorskan sa att jag är i vecka 10 (9+4) nu är jag i vecka 11 (10+5) tror ja. Så är äntligen snart i vecka 12
  • rallymamman
    Enenina skrev 2013-12-17 17:00:34 följande:

Ja det var kul och mysigt och även så sjukt overkligt.jag ska dit och ta prover på torsdag och ska fråga om jag kan få höra hjärtat.jag trodde att jag var i vecka 9 och barnmorskan sa att jag är i vecka 10 (9+4) nu är jag i vecka 11 (10+5) tror ja. Så är äntligen snart i vecka 12
    ja det är ju det...man förstår det som int riktigt förrän maggen bli riktigt stor på nå sätt :P hihi

oki..vad skönt,då är du beräknad i slutet av juni ell början på juli då?
  • Enenina
    rallymamman skrev 2013-12-17 18:00:29 följande:
    ja det är ju det...man förstår det som int riktigt förrän maggen bli riktigt stor på nå sätt :P hihi oki..vad skönt,då är du beräknad i slutet av juni ell början på juli då?

11 juli har jag bf enligt tidigt ul. Får se om det blir tidigare eller senare efter rul i februari.
  • Ninnimehr
    rallymamman skrev 2013-12-17 18:00:29 följande:
    ja det är ju det...man förstår det som int riktigt förrän maggen bli riktigt stor på nå sätt :P hihi oki..vad skönt,då är du beräknad i slutet av juni ell början på juli då?

Om man går privat och betalar kan man få se på inskrivningen, går man till mvc får man inget förens rul, om man inte är jätte otolig och har en snäll barnmorska! Min trötthet försvann förra veckan. ( i v.12) är fortfarande inte mig själv, dröjer nog lite till!
  • violas vita

Stor kram till dig ... Livet är så skört. Hoppas ni kan få en varm och fin jul i alla fall.

• Tillväxt

Hej,

Jag har följt med er tråd med stort intresse här från den finländska sidan Glad

Jag är en finlandssvensk 30-åring som är gravid med mitt första barn, jag är nu i vecka 12+2 och livet börjar kännas lite enklare. BF 3.7.2014. Men riktigt säker känner man sig väl aldrig... Jag hade ett tidigt missfall just innan jag blev gravid med detta barn, så det gör att man är lite extra rädd att våga tro.

För att gå igenom mina tankar lite mera har jag även börjat blogga, så välkommen och ta en titt om du vill:
    bloggen.fi/tillvaxt/

Må gott alla!

• brandnewday

Nu har mitt illamående släppt helt! Släppte igår, över en natt. Är i 11+4 idag. 

Någon mer det släppt för?

Idag berättade vi även för 7-åringen och för 2,5-åringen. 7-åringen var superglad, men 2,5-åringen lite mindre glad :p

• mamma1014
    brandnewday skrev 2013-12-04 16:28:33 följande:
    GRATTIS! Men hur kan du vara i 8+4 om du ska ha den 11 juli?

Jag har BF den 9 juli och är i 9+0 idag.
    skulle nog ha varit 9+2 har nog bara skrivit fel :)
  • Enenina
    mamma1014 skrev 2013-12-25 17:11:10 följande:
    när börjar ni köpa saker till era/eran bebis ?

Det blir nog efter rul kanske väntar lite efter det också.men svårt att låta bli att köpa nått.har frågat killens ena syrra efter lite bebisgrejer. Så hon ska kolla vad hon har så får vi kolla mer i påsk vad som finns och vad som behövs köpas
Svar på tråden Juli 2014!