• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • Euphemia

Hur mår ni? Jag mår illa konstant och är fruktansvärt trött hela tiden. Tar gärna emot tips och tricks

• Esperanza80

Kommer inte ihåg om jag skrivit i tråden tidigare men har hängt med några veckor
    Väntar första barnet och är i vecka 8 (7+3).

Jag mår också illa och är trött men testade en tablett Postafen i lördags och tyckte att illamåendet försvann. Blev dock extremt trött istället. Ska testa idag igen!

• Enenina
    Snuttens skrev 2013-11-28 15:19:23 följande:
    Det var ett tag sedan även jag skrev! Jag gick in i vecka 9 idag! Så jäkla skönt att ha tagit sig såhär långt. Förra gången fick jag mf runt den här tiden. Skulle egentligen gått in i vecka 10, men jag blev tillbakaflyttat på vul:et. 

Jag var precis in och läste på din blogg den kommer jag följa idag kom jag in i vecka 8. Aldrig varit gravid tidigare. Men jag hoppas ju självklart att det ska gå bra hela vägen.men är väldigt orolig hela tiden. I helgen när vi flyttade till ny lägenhet så bar jag ju en hel del och en del var säkert för tungt. Då blev jag väldigt orolig för missfall.försöker att inte tänka på det och att istället försöka njuta av att jag äntligen är gravid..
  • Mosingen

Hej! Jag väntar tredje barnet den 31/7 :) Det är mitt och makens första gemensamma, han har också en sen tidigare så det blir 4 barn i familjen om allt går vägen :) Är i v 6 och tycker att tiden sniiiiiglar sig fram.. Är trött som en gris men mår inte illa än...

• Snuttens
    Enenina skrev 2013-12-02 08:38:59 följande:

Jag var precis in och läste på din blogg den kommer jag följa idag kom jag in i vecka 8. Aldrig varit gravid tidigare. Men jag hoppas ju självklart att det ska gå bra hela vägen.men är väldigt orolig hela tiden. I helgen när vi flyttade till ny lägenhet så bar jag ju en hel del och en del var säkert för tungt. Då blev jag väldigt orolig för missfall.försöker att inte tänka på det och att istället försöka njuta av att jag äntligen är gravid..
    åh, vad roligt! 

Jag brukar tänka att är det ett friskt foster så är det INTE lätt att få missfall. Tänk förr i tiden då man verkligen behövt kämpa för att få ut fostret, om man ville göra abort. Så du behöver inte vara orolig för att du lyft lite :) Men ta det lugnare om det GÖR dig lugnare! :)
  • Enenina
    Snuttens skrev 2013-12-02 13:57:31 följande:
    åh, vad roligt! 

Jag brukar tänka att är det ett friskt foster så är det INTE lätt att få missfall. Tänk förr i tiden då man verkligen behövt kämpa för att få ut fostret, om man ville göra abort. Så du behöver inte vara orolig för att du lyft lite :) Men ta det lugnare om det GÖR dig lugnare! :)
    Jag tänker mycket nu. På allt möjligt. Idag berätta jag för min tandhyginist att det är en bulle i ugnen. Hon tänkte ta lite bilder i min mun och det kunde hon inte göra nu när  jag berättade. Hon blev sååå glad. Jag har den bästa tandhyinisten, den bästa tandläkarn och den bästa tandsköterskan kan man säga:) Alla blev sååå glada när jag berättade. :) Det var kul att berätta för nån nu när jag håll tyst om det hela helgen så inte svärföräldrarna inte fick veta om det. Det är iaf väldigt kul att följa din blogg. Och du är ju bara en vecka före mig. Jag har stjärnmärkt din blogg:P
  • Snuttens
    Enenina skrev 2013-12-02 14:42:41 följande:
    Jag tänker mycket nu. På allt möjligt. Idag berätta jag för min tandhyginist att det är en bulle i ugnen. Hon tänkte ta lite bilder i min mun och det kunde hon inte göra nu när  jag berättade. Hon blev sååå glad. Jag har den bästa tandhyinisten, den bästa tandläkarn och den bästa tandsköterskan kan man säga:) Alla blev sååå glada när jag berättade. :) Det var kul att berätta för nån nu när jag håll tyst om det hela helgen så inte svärföräldrarna inte fick veta om det. Det är iaf väldigt kul att följa din blogg. Och du är ju bara en vecka före mig. Jag har stjärnmärkt din blogg:P
    Vad fiiiiiiiiint! Älskar när folk blir så glada! Vad roligt att du följer! Det är rätt skönt att kunna ventilera på bloggen! Kul att du gillar! 
    www.snuttens.blogg.se - gravid vecka 9
  • Enenina
    Snuttens skrev 2013-12-02 20:26:15 följande:
    Vad fiiiiiiiiint! Älskar när folk blir så glada! Vad roligt att du följer! Det är rätt skönt att kunna ventilera på bloggen! Kul att du gillar! 
    haha ja. dom är såå trevliga allihopa hos min tandläkare. Och så omtänksamma. det var kul att dom blev sååå glada. 
    Jag letar alltid bra gravidbloggar nu. Har du tips på någon mer?
  • Belfen

Skulle ni gå på konsert i v.10?

Vi har platser nästan längst fram vid scenen, och bandet jag ska se är rätt kända för sin feta bas...
    Jag har som en del av er kanske läst drabbats av att vår lille bebis dog i magen i femte månaden, så jag är extra nervös denna gång.

Jag är orolig att basen ska vara skadlig på något sätt. 
    Om jag vore längre gången så hade jag ju känt om bebisen inte skulle gilla det, men nu är den lite för liten för att protestera så att det märks.

Eftersom detta är åttonde gången jag är gravid (ja.. många missfall varav en del sena) så är min anatomi lite annorlunda.
    Livmodern har liksom redan "hoppat" ur bäckenet och blygdbenet, dvs, jag har riktig gravidmage redan nu i v.9
    Min barnmorska har sagt att har man varit gravid så många gånger så blir det lätt så. Att livmodern liksom växer där den får plats.

Och det är liksom det jag tänker, att hade jag varit förstagångsföderska så hade livmodern legat kvar långt långt inne i kroppen. 
    Även om basen från högtalarna vibrerar i hela mig..

Hmm. Hur tänker ni?

• Pluttan

Jag hade nog inte gått på nån konsert nu. Tänker på både hög Khaledljudnivå samt folk som står och trycker och trängs..

~pojke 2000 flicka 2012~♡
Svar på tråden Juli 2014!