• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • noorrkkk

Jag känner mig illa månde hela tiden men bara kränkt 2gånger än. Kräktes ingen gång när jag väntade dottern innan. Ont i magen och nu börjar det svullna upp så jag fått lite mer magen. Brösten ömmar så allt är som det ska. Väntar på första ultraljudet i januari sen blir det att berätta för resten och gömma magen

• LovisaC
    elindindin skrev 2013-11-23 06:21:45 följande:
    Ja, usch, jag menar inte att vara, vad ska man säga, otacksam för att jag inte har några symptom! Jag är ganska nöjd med det, men det jag menar med att jag inte känner något är väl att jag känner osäkerhet för att jag ÄR gravid! Men nu känner jag det i magen mer och mer, jag strycker handen över "bebismagen" ibland och känner att det är något där! Tillochmed min sambo sa att han kände en knöl typ..! Så ja, jag ÄR GRAVID! =)
    Och jag är glad att jag mår som jag gör..!

Haft mycket molande värk i magen igår och det fortsätter idag..ser det som ett gott tecken då det inte känns avvikande utan mer som växtvärk! =) Kommer ihåg samma med min son, men då var jag inte lika säker på vad det var! Men kollades upp då och allt var okey, så tänker att det är som det ska nu med..! =)
    En tidig graviditet ligger djupt inom dig bakom ditt blygdben. Ladda ned Babygruppens Gravidapp för illustrativa bilder - vecka för vecka! Värken är livmodern som växer, den är inte ovanlig att känna. Livmodern är ju en muskel :)
  • lady89

Halloj alla väntande damer! Hänkar på tråden då vi enligt bf kan vänta oss ett pyre den 1 a juli! Med en son på 3 år, en abort och ett missfall bakom mig så är jag lika glad som vettskrämd att denna gravidiet skulle sluta som missfallet för ca 9 månader sedan då jag helt utan blödningar förlorade det lilla livet någongång under vecka 8 .. har ännu inte vågat kontakta mvc då senast jag gjorde det så var det via deras blodprover som vi märkte att hcGet hade droppat (utan att ta med sig ett endaste graviditetssymptom som f.ö höll sig nästan 2 nånader efter mf).. jag ger mig själv en vecka till ungefär tänkte jag innan jag ringer..:) Bor några mil utanför Sollefteå, någon mer här som häckar i Västernorrlandstrakterna? Är själv relativt nyinflyttad så är lite nervös över att denna graviditet (bortsett från sambon) kommer bli väldigt ensam... aja puff bort med de trista tankarna! Här är jag, tjudeloooooooo allihopa! Jag är vansinnigt illamående heeeela tiden, får ta liggpaus efter ett halvt glas vatten och superyrslig.. blää, men skönt med lite bekräftelse antar jag! Hur mår ni? Någon som hunnit med inskrivningsmöte?

• eemlipeemli

Hej hej! Tänkte också ansluta mig här då vi nog kommer få ett knyte i slutet på juli om allt går vägen denna gång. är i vecka 5+2 och preliminärt är bf 23-24 juli. 
    Oron finns där såklart eftersom vi fick missfall i somras när vi väntade tvillingar. Men nu gör vi ett nytt försök då!
    Mår mycket bättre denna gången, i somras mådde jag illa, hade ont i brösten, var dundertrött hela tiden! än så har jag bara sovit lite oroligt och haft lite molande "mensvärk". Så det är jag ju glad för. :) Har inte skrivit in oss än, tänkte vänta lite med det för vi vill inte gå igenom allt på MVC än. Tänkte vänta 2-3 veckor till innan vi hoppar på den karusellen eftersom vi ändå nyss har upplevt den här tiden och fått all information vi behöver i det här skedet. Vi kan ändå inte göra mer än att vänta och hoppas och vi vill få göra det i lugn och ro. :) 
    Grattis till er alla och hoppas allt går bra för oss! 

• eemlipeemli

Är förövrigt 25 år och det är första barnet!

• fantasifull

Skönt att höra! Samma här men har jätte ont i ryggen och magen gör lite ont & känna sjukt svullen. Inte direkt ont i äggstockarna längre. Bara lite till & från som tidigare. Skönt det!

Hoppas vi klarar oss!!!!! Ska också köpa folsyra.

MiaEnzi skrev 2013-11-22 21:05:41 följande:
    Jo de slutade blöda. Värken avtog den med. Ska till BM 3/12 just nu är allt lungt o allt ser bra ut. Käkar mina folsyretabletter o tar de lungt

• brandnewday

Någon som inte ska göra KUB förresten? Står lite i valet och kvalet. Blir ju inte direkt "erbjuden" eftersom jag är ung, men skulle faktiskt vilja göra det den här gången. 

• mamma1014

7+0 är jag i :). haren son sen innan som var beräknad till den 10 juli 2010 . och nummer två nu är med beräknad till 10 juli ;). oktober verkar vara min månad:)

• fantasifull

Vad är kub egentligen? Något man betalar själ. Eller hur funkar det?

brandnewday skrev 2013-11-23 20:55:27 följande:
    Någon som inte ska göra KUB förresten? Står lite i valet och kvalet. Blir ju inte direkt "erbjuden" eftersom jag är ung, men skulle faktiskt vilja göra det den här gången. 

• fantasifull

Hoppas det går vägen den här gången. Jag har haft lite ljusrosa flytningsvblödningar & hoppas det inte blir något mer av det! Börjar lugna ner mig nu när andra testet var betydligt starkare än första men tanken finns ju kvar ^^, är också 5+2 idag :)

eemlipeemli skrev 2013-11-23 16:20:13 följande:
    Är förövrigt 25 år och det är första barnet!

Svar på tråden Juli 2014!