• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • brandnewday

Någon mer som har som små hugg/stickningar i ena äggstocken typ?

• IsabelB
    brandnewday skrev 2013-11-20 07:53:14 följande:
    Någon mer som har som små hugg/stickningar i ena äggstocken typ?

Jag har hugg i ljumskarna!
  • ScillaBlå

Hej!

Jag har inte varit så aktiv och skrivit än, men jag har hängt med och läst allt. Har haft två MF i vecka åtta så jag har nog inte riktigt vågat tro på den här graviditeten heller. Nu befinner jag mig mitt i vecka åtta, men hoppet lever :)

Jag upplever också hugg i ljumskarna, det är väl ligamenten tror jag. Ingen fara.

Jämfört med mina tidigare graviditeter mår jag mindre illa nu. Istället känner jag mig trött, frusen och nästan sjuk. Som dagen efter magsjuka ungefär. Och helst vill jag äta lättuggat och lättsmält. Pasta, äggröra, bröd, och korv. Barnmat helt enkelt. Helst utan kryddor. Det är verkligen inte likt mig. Och så tror jag att jag börjar utveckla en craving efter mandariner -haha! Förra graviditeten var det räkor. Nån annan som har cravings?!

• brandnewday
    ScillaBlå skrev 2013-11-20 08:28:49 följande:
    Hej!
    Jag har inte varit så aktiv och skrivit än, men jag har hängt med och läst allt. Har haft två MF i vecka åtta så jag har nog inte riktigt vågat tro på den här graviditeten heller. Nu befinner jag mig mitt i vecka åtta, men hoppet lever :)
    Jag upplever också hugg i ljumskarna, det är väl ligamenten tror jag. Ingen fara.
    Jämfört med mina tidigare graviditeter mår jag mindre illa nu. Istället känner jag mig trött, frusen och nästan sjuk. Som dagen efter magsjuka ungefär. Och helst vill jag äta lättuggat och lättsmält. Pasta, äggröra, bröd, och korv. Barnmat helt enkelt. Helst utan kryddor. Det är verkligen inte likt mig. Och så tror jag att jag börjar utveckla en craving efter mandariner -haha! Förra graviditeten var det räkor. Nån annan som har cravings?!
    Jag har sushi-craving! Speciellt lax-sushi. Som man faktiskt får äta om den är fräsch, sååå glad för det haha!
  • violas vita

Fick man äta lax-sushi??
    Har för mig att varit ett Big-No No dom tidigare graviditeterna, ..... det hade varit underbart för jag är sugen på just sushi... heeela tiden!!!  

• Ninnimehr
    violas vita skrev 2013-11-20 11:05:04 följande:
    Fick man äta lax-sushi?? Har för mig att varit ett Big-No No dom tidigare graviditeterna, ..... det hade varit underbart för jag är sugen på just sushi... heeela tiden!!!  

Det finns annars sushi utan just rå fia Fisk! Avokado, omelett, dom rullarna.. m.m :)
  • brandnewday
    violas vita skrev 2013-11-20 11:05:04 följande:
    Fick man äta lax-sushi??
    Har för mig att varit ett Big-No No dom tidigare graviditeterna, ..... det hade varit underbart för jag är sugen på just sushi... heeela tiden!!!  
    Ja, man får det nu. Tror de ändrade riktlinjerna kring det typ 2011. Min BM säger att det är helt ok, står till och med på livsmedelverkets hemsida att det är ok eftersom risken är minimal att det händer något. MEN laxen ska avra fräsch och inte gammal och rutten. Den ska även ha varit fryst gärna, men det är lag i Sverige på att den ska ha varit fryst så man behöver inte oroa sig..
  • violas vita
    brandnewday skrev 2013-11-20 13:23:10 följande:
    Ja, man får det nu. Tror de ändrade riktlinjerna kring det typ 2011. Min BM säger att det är helt ok, står till och med på livsmedelverkets hemsida att det är ok eftersom risken är minimal att det händer något. MEN laxen ska avra fräsch och inte gammal och rutten. Den ska även ha varit fryst gärna, men det är lag i Sverige på att den ska ha varit fryst så man behöver inte oroa sig..
    Å tack! Mums.... Ja rutten lax äter man ju inte om man är gravid eller ej ... ha ha.... men jag förstår va du menar.
    Vet inte varför men jag har varit sugen på salt, sushi och ingefära i 2v snart....

• Adrienne

Haha vad lustigt att höra att jag inte är den enda som har craving på just sushi! Åt utan lax häromdagen men det var ju med lax jag var sugen på. Men vad bra, då kanske jag vågar äta lax-sushi då! Fet mat som pizza klarar jag just nu inte av, det kan bli en nyttig graviditet. Om man bortser från glass och salt godis då ;)

Svar på tråden Juli 2014!