Juli 2014!
Jag vill också vara med. Har gått fem fulla veckor idag -wohoo ;)
Vill nån lägga till på BF-listan, BF 5/7. Tack!
Jag vill också vara med. Har gått fem fulla veckor idag -wohoo ;)
Vill nån lägga till på BF-listan, BF 5/7. Tack!
Idag ska jag på AW med jobbet. Är ju så tidigt än så jag vill ju helst inte avslöja nåt. Men som tur är ska jag jobba efter så jag måste vara nykter ändå. Men till julbordet blir det svårare att dölja... :)
Vad många vi är som har flera barn :) Roligt!!
Och ålder är 34!
Plötsligt har illamåendet försvunnit idag. Jäklar va nojig man blir när symptomen ändras. Dessutom har jag haft väldigt våta flytningar idag så jag har trott att jag börjat blöda flera gånger. Tack och lov har jag fortfarande ömma bröst.
Längtar så till vecka tolv så man slipper vara lika orolig.
Har inga ömma bröst.. man får inte alltid det va?
Jag bokade inskrivning idag och frågade då om möjligheter till VUL eftersom jag haft två missfall senaste året och är lite nojig. Men hon sa nej, om man fått tre MF så kan man få ett VUL. Men men, vi får väl se. Med de förra lyckade graviditeterna har jag blödigt i vecka nio. Gör jag det igen så ringer jag KK, då brukar man få komma in.
Annars kanske jag gör KUB. Vet att det erbjuds de som fyllt 35 i vårt landsting. Jag fyller 35 i vecka 16, kub görs väl i vecka 12. Så jag får fråga om det på inskrivningen.
Åh, hittade just ett spännande jobb jag skulle vilja söka. Ett vik t.o.m. sista juni, BF är femte juli. Ska jag söka?!... Hmm... ;)
Hej!
Jag har inte varit så aktiv och skrivit än, men jag har hängt med och läst allt. Har haft två MF i vecka åtta så jag har nog inte riktigt vågat tro på den här graviditeten heller. Nu befinner jag mig mitt i vecka åtta, men hoppet lever :)
Jag upplever också hugg i ljumskarna, det är väl ligamenten tror jag. Ingen fara.
Jämfört med mina tidigare graviditeter mår jag mindre illa nu. Istället känner jag mig trött, frusen och nästan sjuk. Som dagen efter magsjuka ungefär. Och helst vill jag äta lättuggat och lättsmält. Pasta, äggröra, bröd, och korv. Barnmat helt enkelt. Helst utan kryddor. Det är verkligen inte likt mig. Och så tror jag att jag börjar utveckla en craving efter mandariner -haha! Förra graviditeten var det räkor. Nån annan som har cravings?!
Jäklar, nu har ni smittat mej, nu har jag också fått sushi-cravings ;)
Blir nog till att köpa imorgon till lunch :)
Var på inskrivning idag. Frågade om möjligheterna till VUL. Visar sig att att det endast ges om man har komplikationer. Ingen erbjuds kub i mitt landsting. Om man prompt vill ha det så får man ta sig till närliggande landsting (ca tio mil) och betala för det. Jag vill egentligen inte göra kub, utan bara VUL. Vill ju se om det verkligen är nån där inne. Men BM kompromissade lite med att ge mig en tid i vecka tolv och lovade att vi ska lyssna efter hjärtljud då istället. Känns okej.