Juli 2014!
Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck!
Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck!
Inga cravings här dock mest äcklad av det mesta .. :/ kött, kyckling ... Mat över lag .. Svårt att få ner det mesta. Vegetariska alternativ funkar bättre:) Är det fler som har rätt ont i magen typ mest hela tiden? Och kvällsillamående :)?
Här fortsätter den eviga väntan på något tecken på grav.. tog ett nytt test häromdagen och det är positivt, jah tillomed känner en liten hård grej långt ner i magen när jag drar handen över..så nåt är det ju säkert..! Men inga cravings, inget illamående, trötthet, brist på ork.. nä..inget som ja äcklas av, inga lukter.. inte mer humörsvängningar än innan..kanske lite mer gråtmild.. men nä.. inget! :) :( :/
Så är det säkert.. Karl blir lite orolig att något kanske är fel men jag försöker lugna honom och säger det samma som du, att det säkert bara är "växtvärk" skönt med fler som har samma :)
NJUT om ni inte mår illa, spyr har ont, är känsliga osv... NJUT!!! =P
Med grabbens graviditet så spydde jag fram till vecka 25 tror jag det var... 27 kanske... det var INTE ett dugg kul... =p
Nu har jag inte speciellt många symptom... trötthet och lite lätt illamående om jag är hungrig bara... Hoppas det forsätter milt!! =)
Gjorde ett nytt ultraljud igår och allt ser bra ut fortfarande, vilket är så skönt och lugnande.
Nästa ul är om två veckor igen. Tror att schemat är ultraljud varannan vecka fram till v.20 eller något.
Nästa är den sjätte december och jag går som på nålar tills dess.
Håll tummarna!
Kram på er!
Går &så i orons tider:/
Är i vecka 5+1
Har känt mig otroligt gravid senaste tiden & plussade på Stickan i måndags. Oplanerat med fantastiskt välkommet. Under två veckors tid har jag haft lite ont i äggstockarna, svidande och stickande/molande känsla i mage, rygg & höfterna. Alltså som växtvärk. Men idag fick jag jätte ont tappen(hugg) & ont i båda stockarna i ca 45miunuter & efter att det slutat upptäckte jag blod när jag gick på toaletten. Ljusrosa "vattnigt" färskt blod! Jag fick rent av panik!! Ringde 1177 & vi fick en tid på kk.
Hon kunde inte se något avvikande i livmodern eller tappen & en hinnsäck fanns. & med tanke på att det är så tidigt menade hon på att det förmodligen är normalt & storleken var normal med tanke på veckan. (Dock inga garantier) eftersom man aldrig kan veta hur detta kommer sluta:/ & eftersom inget hjärta fanns än .... blödningarna är fortfarande sparsamma & kommer på pappret vid toalettbesök. Har nu istället Molande värk i magen (samma känsla som jag haft i två veckors tid.) känns ungefär som tidigare fast jag tror mig känna mindre gravid symtom än tidigare...iof har brösten ömmat till och från & haft halsbränna och illamående till och från hela tiden .. Äsch man över analyserar allt när man är i den här situationen. Önskar verkligen pyret att få bo kvar & växa sig stor!! Känner mig lika "fluffig" uppblåst som tidigare och hoppet lever kvar men jag är livrädd att det ska vara slut här!:/
Hur många har erfarenhet av blödningar och värk-känningar?
Hur har det gått för dig? Fick en attack med värk och ljusrosa blod efteråt. :/
Jo de slutade blöda. Värken avtog den med. Ska till BM 3/12 just nu är allt lungt o allt ser bra ut. Käkar mina folsyretabletter o tar de lungt