• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • brandnewday

Hur räknar man egentligen? Jag vet när min senaste mens var, men även exakt när jag blev befruktad eftersom vi bara hae sex en gång den veckan och då hade jag ÄL. Hur räknar man då?

• Mc angel

Gjorde ett tidigt test i morse och fick *gravid 2-3 veckor*... Ska testa på fredag med för å va säker!

Bf är 1 augusti som det ser ut nu men eftersom jag alltid blir snittad läggs det 2 veckor tidigare.... Så då blir d juli!

Håller tummarna att ärtan stannar där inne till juli denna gång...

• Veronica83

Jag räknade så här då jag aldrig fick tillbaka min mens efter spiraluttaget innan jag plussade. Nidblödning - 10 dagar = befruktningsdagen. Sen brukar jag ha en cykel på 39 dagar och en lutalfas på 14 dagar. Utifrån det räknar jag att jag från befruktnings datumet är i ca vecka 4. Alltså 3+ något. Räkna med en förlossnings uträknade här på fl. Då får du ganska säkert.

• brandnewday
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-16 16:54:27 följande:
    V7 idag! :) (6+0) Nervositeten är på topp! Ska på VUL imorgon och kolla så allt "kommit igång" som det ska, efter 1 ma i v18 (grav avbröts v10 upptäckte det i v18) och tre mf så är jag orolig att det inte kommer vara positiva besked. Men hoppas för allt ivärlden att vi får se pyrets pickande hjärta! Vi får hålla alla tummar och tår! Förövrigt har illamåendet knackat på dörrn och tröttheten är påtaglig, ständigt hungrig men går inte ner mer än en tugga sen är det stopp, Måste kissa stup i kvarten (även på natten..) och värme vallningar samt frossa som inte är från denna värld. Well, Bara att bejaka symptomen och försöka se det som ett tecken på att allt är bra :) Skönt att skriva av sig lite med , Någon annan som ska på vul eller har varit på VUL? :)
    Hur gick ditt VUL? Ska på VUL imorgon då jag är i 6+5, fick en akuttid pga smärtor i ryggen. Är så nervös att det är för tidigt för att se något. 
  • BebisPåGång2014

brandnewday: Åh vad spännande med Vul !! :) dock mindre kul med ryggvärk och akut tid. Det gick jätte bra, va bara 6+1 men trots det såg vi ett yttepytte litet pulserande knyte! Det var ju inte så jätte utmärkande kanske men man såg allt trots att den bara va 2,5-3,5 mm :)

• Pluttan
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-18 18:15:30 följande:
    brandnewday: Åh vad spännande med Vul !! :) dock mindre kul med ryggvärk och akut tid. Det gick jätte bra, va bara 6+1 men trots det såg vi ett yttepytte litet pulserande knyte! Det var ju inte så jätte utmärkande kanske men man såg allt trots att den bara va 2,5-3,5 mm :)

Åh mys :) Vad underbart.
    ~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Llimen

Måste bara få beklaga mig lite. Vi hade skridskoåkning med eleverna på jobbet idag och eftersom jag redan lovat att vara behjälplig på och vid isen och inte gärna vill avslöja än fick jag ge mig ut lite försiktigt och valla runt några osäkra elever.
    AJAJAJ vad det gör ont i mina fogar nu..

• brandnewday
    BebisPåGång2014 skrev 2013-11-18 18:15:30 följande:
    Åh så ni hörde hjärtat?? Vad myyysigt! Jag är jättenervös inför imorgon då alla säger att jag inte kommer se ngt. Förra grav gjorde jag i vecka 9 så då var det ju jättetydligt liksom..
  • BebisPåGång2014

brandnewday: Bm ville inte svära på att det var hjärtat utan sa mera att det pulserade och visade aktivitet :) Sen visade bm självklart och vi såg att pyret "pulserade" fint :) Svårt att säga konkret att det var hjärtat då det är så liiiiitet ännu , men visas "aktivitet" är det som att se hjärtat sa bm :) Sen kan man ju bli tillbaka flyttat ett par dagar, Vi håller tummar och tår för att du ska få se "puls" :)

Svar på tråden Juli 2014!