Juli 2014!
Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck!
Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck!
Hur räknar man egentligen? Jag vet när min senaste mens var, men även exakt när jag blev befruktad eftersom vi bara hae sex en gång den veckan och då hade jag ÄL. Hur räknar man då?
Gjorde ett tidigt test i morse och fick *gravid 2-3 veckor*... Ska testa på fredag med för å va säker!
Bf är 1 augusti som det ser ut nu men eftersom jag alltid blir snittad läggs det 2 veckor tidigare.... Så då blir d juli!
Håller tummarna att ärtan stannar där inne till juli denna gång...
Grattis mcangel!!!!
Jag räknade så här då jag aldrig fick tillbaka min mens efter spiraluttaget innan jag plussade. Nidblödning - 10 dagar = befruktningsdagen. Sen brukar jag ha en cykel på 39 dagar och en lutalfas på 14 dagar. Utifrån det räknar jag att jag från befruktnings datumet är i ca vecka 4. Alltså 3+ något. Räkna med en förlossnings uträknade här på fl. Då får du ganska säkert.
brandnewday: Åh vad spännande med Vul !! :) dock mindre kul med ryggvärk och akut tid. Det gick jätte bra, va bara 6+1 men trots det såg vi ett yttepytte litet pulserande knyte! Det var ju inte så jätte utmärkande kanske men man såg allt trots att den bara va 2,5-3,5 mm :)
Måste bara få beklaga mig lite. Vi hade skridskoåkning med eleverna på jobbet idag och eftersom jag redan lovat att vara behjälplig på och vid isen och inte gärna vill avslöja än fick jag ge mig ut lite försiktigt och valla runt några osäkra elever.
AJAJAJ vad det gör ont i mina fogar nu..
brandnewday: Bm ville inte svära på att det var hjärtat utan sa mera att det pulserade och visade aktivitet :) Sen visade bm självklart och vi såg att pyret "pulserade" fint :) Svårt att säga konkret att det var hjärtat då det är så liiiiitet ännu , men visas "aktivitet" är det som att se hjärtat sa bm :) Sen kan man ju bli tillbaka flyttat ett par dagar, Vi håller tummar och tår för att du ska få se "puls" :)