• HollyH

Juli 2014!

Nån mer än jag som just fått plus/två röda streck! Glad

• Svar på tråden Juli 2014!
  • elindindin

Bf 9 Juli, är i v9±6 idag!

Är det någon som tänker mycket på vad man stoppar i sig?

Jag har på sistone börjat bli ganska medveten om vad jag äter! Och julbordet då! Känns som att "dom" tar allt gott! =) rökt lax! Herregud så gott! Och nej, får ja inte äta!
    Jag har funderat över vad jag ätit den sista tiden och jag har "forskat" lite mer i det idag och jag har gjort fel! Fel! Har ätit mycket av det jag ska undvika! 

Nya tag och börja om, jag ska försöka tänka på maten men det är inte lätt! Verkligen! När jag var gravid med min första så tänkte jag inte alls på sånt! Jag åt glatt allt jag ville! =) Men både jag och sambon är lika rädda för missfall denna omgången..! 

Angående symptom, fortfarande inget! =) Tomt! Ska på inskrivning på fredag! Längtar massor! Fick, vad vi tror, en liten blödning i söndags. Tror jag ska be BM om ett UL då vi är nervösa..! Hoppas hon förstår..eftersom jag inte har några riktiga symptom heller så är det svårt att veta..

• brandnewday
    Llimen skrev 2013-12-04 18:17:36 följande:

Jag är också i vecka 8+4 (enligt både BM och FL) och beräknad till 11juli.
    Räknar vi olika kanske?? Eller? Enligt BM och FL och dessutom VUL är jag i vecka 9+1 och är beräknad till 9 juli...
  • brandnewday
    elindindin skrev 2013-12-04 22:52:06 följande:
    Bf 9 Juli, är i v9±6 idag!

Är det någon som tänker mycket på vad man stoppar i sig?

Jag har på sistone börjat bli ganska medveten om vad jag äter! Och julbordet då! Känns som att "dom" tar allt gott! =) rökt lax! Herregud så gott! Och nej, får ja inte äta!
    Jag har funderat över vad jag ätit den sista tiden och jag har "forskat" lite mer i det idag och jag har gjort fel! Fel! Har ätit mycket av det jag ska undvika! 

Nya tag och börja om, jag ska försöka tänka på maten men det är inte lätt! Verkligen! När jag var gravid med min första så tänkte jag inte alls på sånt! Jag åt glatt allt jag ville! =) Men både jag och sambon är lika rädda för missfall denna omgången..! 

Angående symptom, fortfarande inget! =) Tomt! Ska på inskrivning på fredag! Längtar massor! Fick, vad vi tror, en liten blödning i söndags. Tror jag ska be BM om ett UL då vi är nervösa..! Hoppas hon förstår..eftersom jag inte har några riktiga symptom heller så är det svårt att veta..
    Och du är i 9+6 och beräknad samma dag som jag?

Haha vad konstigt detta är, hur går det ihop :D?
  • Enenina

Jag undrar också om det verkligen stämmer med det som står här på FL. Att jag är i vecka 8 (7+3) och har förlossningen 20 juli enligt FL. Jag har inte räknat ut själv riktigt än. utan jag går bara efter det som står här.

• Llimen
    Llimen skrev 2013-12-05 17:50:29 följande:
    , . 5/10 28. ?

Kanske tidernas mest kryptiska inlägg. Hade skrivit långt, men av någon anledning publicerar telefonen bara siffrornoch tecken. Inga bokstäver....
  • Llimen
    brandnewday skrev 2013-12-05 11:32:47 följande:
    Räknar vi olika kanske?? Eller? Enligt BM och FL och dessutom VUL är jag i vecka 9+1 och är beräknad till 9 juli...

Jag och BM utgår från senaste mens 5/10 och standard på resten. Vet inte när jag hade ägglossning, men standardalternativen kändes rimliga. Kanske påverkar det om man har angett annat datum för ägglossning? Men samtidigt så ska ju BF vara 40+0 så hur olika kan det bli? Testade att utgå från din BF 9/7 och då stämmer det med mitt BF och antalet veckor+dagar nu.... Så vad spelar en dag hit eller dit för roll egentligen? De kommer när de kommer ändå...
  • fantasifull
    brandnewday skrev 2013-12-05 11:33:57 följande:
    Och du är i 9+6 och beräknad samma dag som jag?

Haha vad konstigt detta är, hur går det ihop :D?
    Kan det kanske bero på hur många dagaram har i sin cykel?
  • IsabelB
    Ninnimehr skrev 2013-12-04 21:25:32 följande:
    Jag är 10+0 idag och har bf 1 juli
    Jag är var också 10+0 i onsdags men min BM skrev BF 2 juli på mig :) Spännande!
Svar på tråden Juli 2014!