Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?
Nästa vecka slutar barnen 11.30 hela veckan istället för 14 för att det ska hållas utvecklingssamtal.Är det verkligen ok att ta lektionstid till det? Borde inte det hållas efter skoltid?
Nästa vecka slutar barnen 11.30 hela veckan istället för 14 för att det ska hållas utvecklingssamtal.Är det verkligen ok att ta lektionstid till det? Borde inte det hållas efter skoltid?
Men det tycker jag.
Jag ställer inte in undervisningen för att ha utvecklingssamtal, men man FÅR skicka hem eleverna en heldag eller två halvdagar per termin för fortbildning eller annat. Dock brukar jag ALLTID ha mina utvecklingssamtal på arbetstid=dagtid eftersom jag har semestertjänst och ingen övertidsersättning. Skollagen kräver att vi ERBJUDER utvecklingssamtal, men om föräldrarna krånglar och aldrig kan komma så får de själva föreslå en tid inom min arbetstid då de kan. Kan de inte, inte ens en av dem och inte ens farmor så är de tydligen inte så engagerade i barnens skolgång..
Snällt sagt om Ica-anställda.NOT! Hoppas du inte hoppar på folk ofta på det sättet.