Är det ok att lägga utvecklingssamtal på lektionstid?
Nästa vecka slutar barnen 11.30 hela veckan istället för 14 för att det ska hållas utvecklingssamtal.Är det verkligen ok att ta lektionstid till det? Borde inte det hållas efter skoltid?
Nästa vecka slutar barnen 11.30 hela veckan istället för 14 för att det ska hållas utvecklingssamtal.Är det verkligen ok att ta lektionstid till det? Borde inte det hållas efter skoltid?
Tuffen - ersättningen är inte ett problem, men jag beviljas inte ledigt för utvecklingssamtal. Dessa räknar min arbetsgivare med att jag klarar av på komplediga dagar (som hittills vid ett tillfälle sammanfallit med utvecklingssamtalsdagarna, litet tur skall man ha ibland:).
Det blir allt vanligare!
Jag resonerar som så att om föräldrar verkligen bryr sig om sina barn så ser de till att kunna gå på utvecklingssamtalen, oavsett tid.
Men det är ganska mycket man ska göra som god förälder. De senaste två veckorna har det varit:
2 föräldramöten (vi har inga barnvakter)
2 utvecklingssamtal
2 besök hos talpedagog
1 tandläkarbök
1 ögonlökarbesök.
Var på allt utom föräldramöten var på tider jag behövdes på jobbet. Jag bryr mig om mina barn men det är trist om knappt ska hinna jobba alls.
Veckan innan var fritids dessutom stängt två dar. Tre veckor då man bara varit till besvär på jobbet.