Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

JhjärtaK skrev 2014-09-02 15:26:56 följande:
    Det finns vissa indikatorer men man behöver gå till en gynekolog och göra VUL samt ta hormonprover för att veta om man har pco eller inte:

Överviktig - och vikten lägger sig främst på buken

Kraftig generande hårväxt i ex ansikte, på bröstet, rygg etc

Oregelbundna och långa cykler

Det är några jag kom på såhär på rak arm men som sagt, gå till en gynekolog och be denne utreda huruvida du har pco eller inte.
    Där jag bor finns ingen gyn som tar emot innan man försökt ett år. I okt har vi det så jag håller på att spekulera å tänka igenom allt som ska tas upp med gyn när jag väl kommer dit
  • Blåsippan84
    Augusti82 skrev 2014-09-06 14:41:16 följande:

Hej tjejer!
    Har inte skrivit här på länge men jag kan berätta att vi nu äntligen blivit gravida. Nu får vi bara hoppas att pyret vill stanna :)
    Kram på er!

Grattis. Hur länge har ni försökt?
  • Blåsippan84

Nu har min mens kommit, vi som tagit paus denna månad. Denna mån är dock första som jag ej fått spottings flera dagar innan å sen paus 2-3 dagar innan mens. I tors fick jag magvärk. Lite spotting å sen kom mensen igår kväll. Känns skönt att denna mån iaf verkar vara ok. Ej varit så sedan januari.

Nu måste jag bara delge. Jobbar ej på avd så ofta. Nu är några gravida och en äldre kvinna som jobbar där sa precis "ja men nu är det väl dags att ni skaffar syskon till er son. Han är ju faktiskt 5 år". Då kunde jag ej vara tyst. "Vi fick faktiskt mf för snart 1 år sedan" Då säger hon "jaha ja. Det behöver du ju ej berätta men det har väl alla i stort sett fått och blir det så, så är det ofta något fel på barnet".

Känner hur jag nu är nära till tårar. Näsan är knall röd. Fan om man bara kunde beställa en graviditet på postorder hade jag gjort det för länge sedan. Dumma å korkade folk är. Varit på utb förra v då jag fick frågan av flera varför vi bara hade ett och då hittat på alla möjliga ursäkter . Så nu när denna kollega tog upp det kunde jag ej vara tyst utan blev tvungen att säga något. Gahh

• Blåsippan84

Ja ni. Gått runt och haft lite små ånger att jag sa något igår. Bara så trött på alla som snackar om att vi borde skaffat syskon vid detta laget. Dock är det det ofta folk som har sina barn och glömt bort hur jobbet det ev kan vara eller som är så jäkla stolta över att kunna gett sina barn ett syskon. Den kommentaren fick jag på utb förra v. Dock väldigt sorgligt då hennes andra son fått hjärntumör men behandlats å nu ska vara botad. "Vi ville ge barnen ett syskon som en fin gåva och att vi skulle tänka på livet och ej döden". Så det gjorde de ju så klart. Stack bara extra då det var hon som proppade på mig mest varför vi ej hade syskon. Att man ej ska vara så självisk mot sina barn och bara skaffa ett. Och denna kvinna har jag bara sett i 8 h när hon säger det till mig.

Min man tycker jag ej ska ta åt mig men han får inte lika ofta den frågan även om det händer ibland.

• Blåsippan84

Hur funkar detta med tempning ? Bara kört clearblue digitala äl rosa. Tänkte kolla m både test å temp bara för att

• Blåsippan84
    Hannah8401 skrev 2014-09-07 21:57:20 följande:

Snart äl, jag har också en morgonpigg kille smile5.gif jag tar tempen direkt när han vaknar som brukar vara runt kl sex.

Blåsippan, man köper en temp med helst två decimaler, laddar ner fertilityfriend appen (gratis) tar tempen samma tid varje morgon innan man går upp. Och fyller i den. Man kan också fylla i annat som flytningar, ältest mediciner osv.

Hoppas förresten du slipper fler taskiga kommentarer...

Ska tempen stiga när det är äl?

Ja du detta med kommentarer har man fått höra sedan sonen var ca 4 år., att när ska ni ha syskon? Inte bra om det går för många år mellan dem och så vidare. Innan vi började försöka skakade jag av mig det å skrattade åt det, men nu när vi försöker å försöker å inget blir blir det extra jobbigt.
  • Blåsippan84
    Anonym (:/) skrev 2014-09-08 03:34:37 följande:

Får jag slänga in en fråga här.

Blödde väldigt utspätt i natt när jag gick på toa.

Har lite små ont i magen (men ska resa tidigt i dag så kan vara lite nervös)

Är i vecka 14 och för 1 vecka sedan var jag på ul och allt såg bra ut.

Jag hör hjärtat med min doppler. Tycker ni att jag bör oroa mig?

Förstår om du är nervös. Bra att du hört hjärtljud och bra att det utspätt å ej klumpar tänker jag. Kom det mkt? Hade ni sex igår som kan ha nött slemhinnorna. Det frågade den bm när vi fick mf. Men man ska väl egentligen inte blöda så ring bm å försök få ett ul.

Håller tummarna att det ej är mf
  • Blåsippan84
    Hannah8401 skrev 2014-09-08 11:00:39 följande:

Blåsippan, ja precis, om du använder fertilityfriend så sätter den streck för äl när du haft tre högre tempar än vanligt.

Förstår att det är jobbigt att höra det tjatet när man prövar. Min son är bara åtta månader, men många som frågar när vi ska börja med nästa. Jag vill inte tala om för alla att vi provar! Men jag har väldig lust ibland att säga nåt. Oftast så säger jag bara att vi får se, det tog lång tid med första.

Men det är först nu som du fått ordning på dina värden?

Anonym, jag hade överdrivit om blödningen för att få kollat. Alla gånger. Men man blir väl extra nojig när man haft missfall innan.

Ja nu sists var mina värden normala. Denna mens är normal, så som jag har för mig den brukar vara. Lite svårt att veta vad som är normalt på ett sett då jag blött massor när jag hade spiral. Sen gravid direkt när den togs bort och i vår har jag haft spotting och lite mens.

Vi har haft mkt emot oss sedan sonen föddes, makens arbetslöshet, sen började han plugga på annan ort och efter det jobba på annan ort. Så därför har det ej varit aktuellt för oss att starta tidigare. Men vi började iaf när maken jobbade borta. Och "dum" som man är så trodde vi nog det skulle gå ganska fort då det gick på första med sonen. Vilket det gjorde då mf tog direkt.

Så de ursäkterna hade jag bär de frågade förut men nu när de vet att han jobbar hemma så tänker de nog att de "måste" bli snart. Fast jag blir irriterad på de man ej känner som bara tar sig friheten och tycker vi borde skaffat syskon. Vet ej om man pratar mer "öppet" om det när man jobbar inom vården.
  • Blåsippan84

Jag har enda sedan mf i dec haft spottings ca 3-4 dagar innan mens. Sedan försvann det för att mensen sedan börjar ordentligt efter några dagars uppehåll. Innan mf har jag aldrig haft så med paus. Denna mån startade den dock direkt. Hoppas kroppen är på g nu .

Nidblödning sker väl ofta ca 1 v efter äl då ägget fastrar om jag förstått det rätt. Men är verkligen igen efteråt, heh.

Hoppas på nid för er.

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-09-15 20:20:05 följande:

Hej,

Jag har pausat här igen. Glider in som under tvång under väntan på mens. Borde komma idag, ons/tors senast. Vet inte om försöket var lyckat....har inte ältestat men spanat kroppsliga signaler. Hoppas fast jag inte borde...som vanligt.

Samma här. Ej lika aktiv här under månaderna som går. Äl i helgen som kommer. Försöker ladda med varannan dag mys. Även om det inte är så lätt alla ggr .
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?