Hannah8401 skrev 2014-09-08 11:00:39 följande:
Blåsippan, ja precis, om du använder fertilityfriend så sätter den streck för äl när du haft tre högre tempar än vanligt.
Förstår att det är jobbigt att höra det tjatet när man prövar. Min son är bara åtta månader, men många som frågar när vi ska börja med nästa. Jag vill inte tala om för alla att vi provar! Men jag har väldig lust ibland att säga nåt. Oftast så säger jag bara att vi får se, det tog lång tid med första.
Men det är först nu som du fått ordning på dina värden?
Anonym, jag hade överdrivit om blödningen för att få kollat. Alla gånger. Men man blir väl extra nojig när man haft missfall innan.
Ja nu sists var mina värden normala. Denna mens är normal, så som jag har för mig den brukar vara. Lite svårt att veta vad som är normalt på ett sett då jag blött massor när jag hade spiral. Sen gravid direkt när den togs bort och i vår har jag haft spotting och lite mens.
Vi har haft mkt emot oss sedan sonen föddes, makens arbetslöshet, sen började han plugga på annan ort och efter det jobba på annan ort. Så därför har det ej varit aktuellt för oss att starta tidigare. Men vi började iaf när maken jobbade borta. Och "dum" som man är så trodde vi nog det skulle gå ganska fort då det gick på första med sonen. Vilket det gjorde då mf tog direkt.
Så de ursäkterna hade jag bär de frågade förut men nu när de vet att han jobbar hemma så tänker de nog att de "måste" bli snart. Fast jag blir irriterad på de man ej känner som bara tar sig friheten och tycker vi borde skaffat syskon. Vet ej om man pratar mer "öppet" om det när man jobbar inom vården.