Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
Jaha. Den andra privata gyn i min stad gör ej grav utredningar. Nu är det bara landstinget och rmc. De ska ringa upp om 30 min. Känns som vi nog ej kommer få hjälp då vi har en son sedan tidigare
Jaha. Den andra privata gyn i min stad gör ej grav utredningar. Nu är det bara landstinget och rmc. De ska ringa upp om 30 min. Känns som vi nog ej kommer få hjälp då vi har en son sedan tidigare
Fick prata med en väldigt ödmjuk ssk. Hon sa att efter nästa mens ska vi ha sex varannan/var tredje dag. Strunta helt i äl utan köra så tills nästa mens. Ska göra det i två mån och då har det gått 1 år. Då går vi komma på besök. Inga direkt långa väntetider sa hon. Då får vi en lättare utredning och ev lättare beh som alla par får. Men om en ev ivf får vi betala själva.
Men hon trodde att sköldkörtelproverna har påverkat att det ej gått. Jätte viktigt sa hon. Innan sommaren var de ok innan dess har alla prover varit för höga eller för låga. Sen avslutade hon med att försöka tänka positivt.
vad härligt att ni blev så väl bemötta, lycka till!!
Själv pratade jag med min gynekolog i morse och fick en ny tid redan på måndag, då hoppas jag att vi gör upp en plan med provera för att sätta igång en blödning och sen pergotime och förhoppningsvis bli gravid snart igen.
Tog bort spiralen tidigt i okt -13. Men nästan direkt. Sen plussade vi i slutet av okt. Mf i dec. Ska ta mig mod att ringa privat gyn idag på fm. Vc ville ej ta emot mig. Hänvisade till kk. Kk ville ej ta emot mig utan hänvisade till rmc. Men vi har en son sedan innan så jag vet ej om det är rätt plats i nuläget?
Har skrivit en del om mina knasiga thyreoidea värden. Troligen mf i dec för att dr övermedicisinerat mig i 4 år. Ej känt av det pga kraftig järnbrist som uppdagades för 1 år sedan. Järnet är ok men hela våren har jag fått stå på mig till vc för att de till sist tog mig på allvar gällande relationen graviditet och tsh t4. Att en läkare på över 50 år inte har den vetskapen??
Har flyttat precis och har därför inte varit inne på FL på länge, hej allihop!
Fick ju konstaterat MA 3,5 veckor sedan, slutade blöda för två veckor sedan och någon dag senare var på på efterkontroll där gynläkaren efter ett VUL konstaterade att livmodern var "ren" och återställds. Ännu inte fått någon mens och vi har haft oskyddat sex tre ggr den senaste veckan.
Det jag vill komma till är att jag nyss i duschen drog med mig en (förlåt nu blir det lite äckligt) lång slemtråd. Snarare snöre än tråd, kanske 3-5mm i diameter och 5cm långt. Den var nästan helt genomskinlig med en svag nyans av ljusbrunt. Jag har inte haft ont ett dugg och det han inte kommit något blod.
Hittar ingen onformation om detta på google, någon annan som varit med om liknande? Blev helt chockad och jag förstår inte vad det var!
Idag tog jag mod till mig för att ta ett test, det var positivt. Kan inte fatta det.. I vilken ände ska man börja med att ta hand om känslorna? Hoppas att alla ni andra som inte plussat ännu också får ett plus på Stickan snart :)
Nu kom den förväntade mensen. Köra på två mån till sen får vi väl någon lättare utredning då vi hållt på ett år. Maken var positiv till gyn förslag med sex varannan dag/var tredje
Grattis till plusen, så härligt!
Blåsippan, beklagar mensen hur kollar du äl?
Väntar också på mens nu under helgen, fick ingen äl denna månad