Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tess1984 skrev 2014-09-21 09:27:45 följande:
    OKI, fick du det konstaterat via blodprov att du inte hade ägglossning?
    För vad jag förstår kan ägglossningstest visa ägglossing fast att den egentligen inte sker.
    Förra månaden hade jag knappt mens och mensvärk och den blev en vecka sen, så jag misstänker att jag inte hade ÄL då.

En fråga, ni som känner älsmärta känner du den innan, under eller efterägglossning?

Jag känner kraftig äl smärta. Sista månaderna har jag tagit äl cb digital när jag känner värken. Då ger det alltid glad gubbe. Men än så länge är vi ej gravida fast vi hållt på 1 år nu i okt. I min stad finns ingen privat som tar emot utredning gällande barnlöshet och landstinget tar emot efter ett år. Så de sa att vi skulle ringa i okt å boka tid. Jag hoppas att det ska ta sig nu när mina sköldkörtelprover äntligen är normala och maken ej lika stressad på jobbet. Men lär nog gråta en liten tår igen om 1,5 v för att mensen kommer
  • Blåsippan84
    Nötcreme skrev 2014-09-21 09:20:59 följande:

Får jag fråga vad dom har sagt till er när ni har fått era missfall, när "fick" ni börja försöka igen?

Till mig sa de vänta en mån för att både läka kroppsligt å mentalt. Jag kände äl två v efter mf start och hade ej varit redo att kört då. Fick mf i v 8. Men vi alla är ju olika .
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-09-23 13:17:59 följande:

Jag har märkt de senaste månaderna att jag ofta får en ökad mängd flytningar ett antal dagar/knapp vecka efter äl eller när äl borde varit. Och sen inte gravid då. Nu märker jag igen samma sak, äl i fredags, så det känns redan som att det inte blivit något den här månaden. Någon annan som gjort någon reflektion kring något liknande eller finns det någon anledning till varför flytningarna skulle tillfälligt öka veckan efter äl (det blir ju torrt dagarna direkt efter äl, sen kommer det här)?

Har varit lite olika. Oftast avtar flytningarna. Men vissa månader har jag tänkt på att det fortsatt. Men vare sig det blivit mer eller mindre så har det ju ej plussat än
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-09-24 17:41:47 följande:
    Grattis (igen) smile1.gif Vi måste ligga rätt nära varandra! Nu är vi några plussare....kanske någon är bra på att starta en andra plustråd??
    Vet att någon skrev tidigare i våras när det var många som plussat att de fick skaffa en plus tråd . Jag är jätte glad att så många plussat och hoppas att själv om några månader få gå med i tråden.

Men just nu känns det ganska tufft att läsa om era ul då en annan känner att PMS är på högvarv och att ännu ett försökt gått åt. Juli skulle vi fått syskon och nu när tiden går kommer vi nog inte fått syskon till juli nästa år heller.

Ett år av försök och ett mf tar på nerverna, vilket många av er vet .

Så skaffa en egen tråd där ni stöttar varandra med alla farhågor under graviditeten . Och hoppas att jag kan komma i en sådan tråd framöver.
  • Blåsippan84
    Jenn86 skrev 2014-09-26 15:10:32 följande:
    Förstår hur du känner!!
    Sambon och jag försökte i två år innan jag äntligen blev på smällen, vilket naturligtvis resulterade i MA vecka 11+0 smile4.gif
    Känns då jobbigt att se andra plussa, men tråden handlar väl om att stötta varandra på vägen till ett plus? Så att dela med sig av att man plussat är ju en del av det. Sedan behöver det ju inte bli en gravidtråd, det finns det ju en massa andra! Hjärta
    . Nej men visst måste man få prata om sitt plus och dela med sig av det. Det är ju det tråden handlar om. Från mf till plus. Jag är väl extra känslig nu då jag känner av min PMS och ännu en gång lutar det åt att inte bli ngt.

Nu när ni är så många borde det ju vara kul med en plus tråd då ni ska ha nästan samtidigt, skulle jag tycka. Så missförstå mig inte . Å hoppas jag kan hoppa in där snart.
  • Blåsippan84

Hej! Inte skrivit här på ett tag. Haft varit bortrest och sedan tagit lite paus från fl. Inget plus. Hållt på i över 1 år nu. 13/11 får vi iaf komma till rmc. Rädd att de inte hittar ngt fel så vi bara ska fortsätta. Skulle vilja på något vis hitta orsaken så vi skulle kunna få hjälp.

BIM nästa helg och haft migrän denna helg och huggande värk i magen. Nästan 100% säker att det ej tagit sig. PMS på ingång å Depp som vanligt.

• Blåsippan84
    Bebisfabriken skrev 2014-10-26 17:24:52 följande:
    Som vanlig mens, blod och klumpar och jag har väldigt ont. Börjar få panik nu efter 4 inseminationer och 2 ivf har vi nu gjort av med 100 tusen, och haft ofantlig sorg. Börjar känna att vi inte klarar mer, varken känslomässigt eller ekonomiskt.
    Åh vad svårt det måste vara för er! Kan inte förstå den sorg ni måste känna!! Många kramar
  • Blåsippan84

Har precis fått plus. Sitter rätt chockad här i fåtöljen. Känner mig väl glad men kommer inte kunna slappna av tills efter nyår. Kan det verkligen vara vår tur nu?

• Blåsippan84

Tack. Kom så plötsligt. Tog en sticka då dagen för BIM passerade utan mens. Stirrat på så många blanka test detta år så svårt att smälta. Förra månaden dröjde det tre dagar efter BIM innan mensen kom. Och denna mån har vi ej sexat så mkt som vi brukat. Kommer nig kännas bättre när jag sovit .

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-11-03 07:24:38 följande:
    Jättegrattis!!! Och ni som precis skulle kolla upp er, eller hann ni göra det? Kom över till plustråden smile5.gif
    Tack . Vad är länken? Ni har väl kommit en bra bit längre. Men känner ändå att jag behöver vädra mina funderingar .
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-11-03 19:20:00 följande:
    Kom till tråden jag är bara i v 8 , börjar 8+0 imorgon:)) jag vet inte hur man länkar..
    Vad heter den och under vilken kategori ligger den?
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-11-08 21:57:34 följande:

Stort grattis Blåsippan!

(Jag har varit på semester och ligger lite efter)

Tack . Mkt känns osäkert ännu. Mentalt är jag inte inställd på att vi ska få syskon. Men försöker så gott jag kan tänka på att jag har mer symtom på graviditet än för 1 år sedan. Hur går det för dig?
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-11-09 21:05:47 följande:
    Jag har idag tagit sista tabletten i tredje kuren. Så nu återstår att se om jag får äl.
    Håller tummarna för dig!!
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2014-12-16 05:51:30 följande:

Nu fick jag en fast gubbe vilket betyder att jag har äl. Synd att inte sambon är hemma nu (han jobbar utomlands) men hade sex i fre o i sön, hoppas de tar sig.. Hade ju vart underbart att bli spontantgravid nu o slippa ivf behandlingen!!!

Går in och läser här ibland. Tänker på er ofta, då denna tråd stöttade mig mkt under ett av det mentalt jobbigaste året jag haft.

När vi plussade så hade jag äl lör. Sexade tors innan och tis efter. Vi sov hos min syster helgen vid äl och var helt slut. Vi somnade i soffan och var inte alls sugna. Vet ej när det tog sig då jag bara gjort ett tidigt ul och för tidigt att säkra bf.

Hoppas det tar sig!!
  • Blåsippan84

Åh vad jobbigt för er! Man mår nog bäst om man lyckas koppla bort bebisverkstaden men tror ej man blir lättare gravid för det dessvärre. Jag lyckades inte koppla bort det. Tog 1 år för oss innan vi fick nytt plus. Aldrig mått så dåligt. Kände mig totalt misslyckad. Folk undrade om vi inte försökte. Usch var jätte jobbigt, grät mkt. Fick tid för fertilitetsutredning för sekundär barnlöshet. Men plussade för exakt 1 år sedan 3 dagar innan tiden till rmc. Sexet vi hade när lillebror blev till är nog det sämsta vi haft;). Det var verkligen "bara för vi måste". jag var Depp att börja räkna pengar för ivf och så vidare. Men ändå blev det en liten fin bebis. Så som sagt. Man mår nog bäst om man lyckas koppla bort det, men så länge man inte mår så dåligt att det blir äl rubbning så blir det nog inte lättare att få plus för det.

Hoppas ni lyckas snart. Kramar

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?