Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-08-02 19:54:31 följande:
    Då har du ju BIM strax efter mig. Jag vet inte om bakteriell vaginos påverkar chansen att bli gravid, däremot vet jag att det ökar risken för mf om man är gravid.

Det är ju så bra med det här forumet, att man kan dela sånt man funderar på men inte vågar säga till någon annan.

Kommer säkert bli ledsen när mensen kommer men samtidigt är jag så inställd på att det inte blivit något så jag tror inte jag blir besviken på det sättet. Jag tror jag har slutat ladda om, jag orkar inte ens tänka att det ska funka längre.
    Hoppas de har tid för mig snart då på den privata gyn. Jätte jobbigt detta. Aldrig haft det innan, vad jag vetat om iaf. Ska skola in sonen på nytt dagis så jag har nog svårt att komma iväg men måste lösa det på något vis. Hoppas de samtidigt kan kolla detta att vi ej lyckas med syskon eller om det får bokas ngt mer besök.

Vad har du för strategi för att inte tänka så mkt på äl å så. Jag klarar ej det!!!!

Ja nästa helg blir nog deppar helg. Ikväll har jag iaf unnat mig sådant man inte kan som gravid. Ätit parmaskinka, brie å rosé . Försöka intala sig att det är toppen att inte vara gravid, hah
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2014-08-02 21:19:09 följande:

Okej, tack för svaret... Fick lite hopp först men det är säkert som du säger..att man analyserar de minsta lilla....detta är nämligen första ggn vi försökt sen mitt ma jag fick i maj månad.

Kan ju vara ngt också :). Men vet att jag haft så och trott på plus men ej. Så nu känner jag molande ibland men lägger ingen större vilt vid det, utan tiden får utvisa. När är BIM?
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2014-08-02 22:53:34 följande:
    Man blir ju sååå himla besviken, vill inte ens tänka på de men det gör jag ju hela tiden.. Har både tänkt o googlat så jag har huvudvärk nu.. Bim är 16/8.. Så det är två lååååånga veckor kvar. När är d bim för dig?
    Nästa helg eller början av v efter. Jag googlade å analyserade mycket de första mån. Men detta har gjort att jag känner igen mina "vanliga" symtom nu men tog några mån. Migrän å molande i äggstockar. Sen är mitt PMS humör lite olika. Vissa mån nästan inget (då tror jag att jag är gravid) sen vissa mån massa humörsvängningar. Är jäkla trött på detta nu. Men måste orka
  • Blåsippan84
    Alvisen76 skrev 2014-08-02 23:19:35 följande:

Härligt att det går bra! smile1.gif   Det verkar ju lovande smile1.gif   Jag testade aldrig mer än en gång med veckoindikator när jag var gravid nu sist. Inför nästa ska jag bunkra upp och se om det går framåt med veckorna. Det hade kanske kunnat ge mig en liten hint om vart det brakade sist.

När jag väntade det barn jag fick behålla efter mina två första missfall, kändes graviditeten också annorlunda. Jag kan inte sätta fingret på vad exakt. Måendet i det hela taget.

En kollega som hört om mitt missfall sa i går kväll " Kan du inte se det som att det var meningen att du skulle få missfall ? ". Fler som hört detta ? Jag kan verkligen inte se någon mening.

Har också fått höra det. "Du måste ju tänka på att det var ngt fel på fostret och inget liv för den om den skulle överlevt. Därför sköter naturen det själv". Sa en kollega första dagen åter på jobbet. Hon var iskall mot mig. Kanske har hon varit med om det själv ngn gång å intalat sig det? När jag fick berätta för henne å andra kollegor att det nog var min höga dosering av levaxin som satte käppar i hjulet har folk tystnat. Dumma folk är!!
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-08-03 01:32:40 följande:
    Kan det inte "bara" vara lite förändrad pH-balans där nere då? När vi har mycket sex så börjar jag lukta fiskliknande och då brukar vagiatorer som återställer pH-balansen hjälpa i ett nafs. Kommer inte ihåg vad de heter men finns receptfria som vagiatorer och gel också.
    Gör ont å kliar också. Inte som vid svamp för då kliar det å svider. Nu gör det ont. Kan det vara det??
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-08-03 10:57:58 följande:
    Min strategi för att inte tänka på ÄL är ingen strategi egentligen. Är mer att jag "halvt" gett upp, jag har inga större förhoppningar om att det kommer fungera så då blir jag inte så motiverad att räkna på ÄL och så vidare. Har också unnat mig vin, precis som du försöker jag övertyga mig själv om att det är "skönt" att inte vara gravid.

Om mensen kommer nästa vecka, vilket jag är säker på att den gör, ska jag iaf ringa och boka tid till gyn. Har en privat jag tänkt gå till. Min cykel är så ur fas så jag misstänker att något är fel och jag känner att det är dags att kolla upp det nu, är ändå över sex månader sen senaste mf och det är fortfarande inte normalt.
    Ska försöka ringa privat gyn imorn innan vi ska till nya dagiset.

Känns som något måste vara knas här också när man prickat in äl i 7 mån men inget tar sig. Men vad man kan få för hjälp när man har äl vet jag ej??
  • Blåsippan84
    Hannah8401 skrev 2014-08-03 11:08:55 följande:

Ja det är svårt att inte räkna på äl osv. Jag måste nog för jag måste ta progesteron efter den.

Men även om jag fick pos ältest så verkar det inte blivit någon temphöjning. Så ingen äl nu heller. Ska åka bort en vecka nu, sen kommer väl mens och då blir det minsann pergo för och tvinga igång kroppen!

Kan äl test visa Pos utan vara det?? Hur mkt ska tempen öka vid äl?
  • Blåsippan84
    Kirsten skrev 2014-08-03 20:03:50 följande:

Var har Cayenna tagit vägen?

Håller tummarna för er tjejer, det är bara en fråga om NÄR ni blir gravida, inte OM!:) Ge inte upp!:)

Har också tänkt på henne mkt då vi hade BIM samma dag i juli
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-08-03 20:17:55 följande:
    ÄL-test visar väl bara att ÄL är på gång, tror inte det är någon garanti för att det faktiskt sker.
    Det visste inte jag! Vissa mån har jag haft mens men ej så mkt så då kanske man ej haft äl??
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?