Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Psygodis skrev 2014-08-03 21:49:59 följande:

Hoppar i här. :)

Hade MA 8/6-14 var då i v11+2 men hjärtat sluta tickat i v8 och fick göra medicinsk abort. Hemsk upplevelse! :(
    Har inte fått min mens ännu men,
    Den 13/7 blödde jag bara en dag (bara på morgonen) , skumt!
    Idag sitter jag hemma med illamående, ömma bröst och vågar inte ta ett nytt test..
    Behöver motivation..

Välkommen. Denna grupp är härlig att ha även om man inte skulle vilja vara här (förstå mig rätt ). Har du tagit ett gravtest efter ma för att få det bekräftat neg? Jag skulle ringa gyn å kolla om du känner dig osäker.
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-08-04 06:47:38 följande:

ÄL+11 idag och morgonens chock, jag har har plussat!!!!!

Tog ett test bara för att få veta redan nu att det inte blivit något den här månaden heller och slippa ta besvikelsen när mensen kommer men döm om min förvåning när det var två streck på stickan. Herregud, är helt ställd..... Snälla lilla frö, stanna nu och låt det bli tredje gången gillt för oss!

Åh grattis!!! Nu håller vi tummarna!!
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-08-04 16:53:59 följande:

Köpte ett digitalt test på lunchen och tog när jag kom hem, var ju tvungen för tänk om stickan visade fel liksom smile5.gif . Fick "Gravid 1-2" och det kan väl inte bli tydligare än så, nu ska jag försöka tro på det här! smile1.gif

Åh så skönt för dig. Det gick alltså att ignorera äl . Har du känt dig annorlunda dessa v efter? Var det morgonurin. Vill också testa men vet att jag bara kommer bli besviken. Sen har jag svårt med morgon urin då jag oftast går på toa vid 4-5 på morgonen å då orkar jag ej vänta på en sticka .
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-08-04 19:09:26 följande:
    Egentligen kan jag inte ignorera ÄL för jag känner av den så mycket, vi hade sex dagarna innan så det fanns ju alla förutsättningar för befruktning. smile5.gif

Stickan (testlagret) som jag tog i morse var med morgonurin men det digitala tog jag vid femtiden när jag kom hem från jobbet och då hade jag väl hållit mig tre-fyra timmar kanske. Har känt mig ungefär som vanligt sen ÄL, lite molvärk till och från men det har jag alltid haft mellan ÄL och mens senaste månaderna så jag tog inte det som ett tecken. Idag har däremot brösten börjat ömma så något verkar ju hända i kroppen iaf.

När jag testade nu var det ju för att bekräfta att jag inte var gravid, trodde verkligen inte att jag var det, och för att slippa få besvikelsen när mensen kommer. Hade verkligen inga förhoppningar alls så det var en väldigt positiv överraskning.

Hur många dagar efter ÄL är du på nu?
    Att det skulle kunna vara så enkelt att sexa till det ett par dagar innan äl . Gud så underbart!!!

Dag 10 idag. Kommer inte kunna hålla mig till helgen. Får försöka hålla mig imorn. Men kan man alltid få positivt så tidigt ?

Får alltid värk i brösten innan äl. Molar i magen som alltid. Inget direkt PMS humör. Men inställd på mens men längtar efter plus så jag kan inte rå för att jag dras med i att det kanske blir plus iaf
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-08-04 20:20:12 följande:
    Jag är ju på dag 11 efter ÄL. Enligt kalendern är det BIM idag (är på cykeldag 30) men eftersom jag vet att jag hade ÄL lite senare än vanligt så räknar jag torsdag som BIM då det är ÄL+14.

Du skulle ju säkert kunna testa imorgon om du håller dig ifrån kissandet vid femsnåret smile5.gif , eller testar då. Samtidigt fick ju jag positivt på CB-digital på eftermiddagen så vem vet, är ju så väldigt individuellt hur tidigt man plussar.
    Lär nog ej kunna vänta längre än imorn men känner nu av resultatet "negativt". Min svärmor skickade ett hätskt sms å jag har sett blixtrar när jag svarade på det så PMS är ett faktum. Haha. Stackars min klar som står ut med mig mån efter mån
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-08-04 21:53:04 följande:
    Jag har fått pergotime utskrivet men jag är så jäkla rädd för tvillingar att jag knappt vågar börja med dem...
    Inte insatt i det. Hur stor är risken?
  • Blåsippan84

Tog ett grav test och blankt. Mår jätte dåligt. Vill bara hem och gråta. Förstår ej hur man f*n gör barn mer än om man har sex runt äl flera ggr. 10 mån sedan vi tig bort spiralen och vi verkar ej bli fler i familjen.

Igår fick jag frågan två ggr om vi inte har syskon (på nya dagiset). Idag gick halva dagisgruppen hem vid 11 då de hade mindre syskon som skolas in. Känner bara för att dra täcket över huvudet ett par dagar.

• Blåsippan84

Bara en sån dum nojjig sak men är det kört fast man ej fått plus. Hade sån molande värk i tjejmagen inatt att jag var tvungen att ta panodil för att kunna sova. Så jag trodde nästan att det skulle ge utslag på Stickan.

Satte på Tvn en sväng för sonen när vi kom hem så jag kunde gå till köket och gråta en skvätt. Orkar nog ej hålla på så här hur länge till

• Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-08-05 22:28:21 följande:
    Fy vad jobbigt, lider med dig! Det är så tröstlöst att bara vänta. Kram!
    Visst är man konstig. När mensen väl kommer känner jag mig stark. Motiverad till tusen. Nu när mensen är i intågande blir kah jätte Depp. PMS från helvetet. Gråtit hela kvällen när jag fått tillfälle. Gråter över att jo ej har bebis, gråter över att sonen Bytt dagis å känner sig osäker. Grät till och med över socialdemokraternas reklam om mannen som Hälsar på sin mamma på ålderdomshemmet. Snacka om labil . Att maken står ut. Nu känns det lite bättre efter allt gråtande.
  • Blåsippan84
    Hannah8401 skrev 2014-08-06 06:50:54 följande:

Blåsippan hade ni startat någon utredning? Eller hur längesen var det du hade ditt missfall nu?

Grattis till er som fått plus! Så avundsjuk smile2.gif men denna gången går det hela vägen för er smile2.gif

Tog bort spiralen tidigt i okt -13. Men nästan direkt. Sen plussade vi i slutet av okt. Mf i dec. Ska ta mig mod att ringa privat gyn idag på fm. Vc ville ej ta emot mig. Hänvisade till kk. Kk ville ej ta emot mig utan hänvisade till rmc. Men vi har en son sedan innan så jag vet ej om det är rätt plats i nuläget?

Har skrivit en del om mina knasiga thyreoidea värden. Troligen mf i dec för att dr övermedicisinerat mig i 4 år. Ej känt av det pga kraftig järnbrist som uppdagades för 1 år sedan. Järnet är ok men hela våren har jag fått stå på mig till vc för att de till sist tog mig på allvar gällande relationen graviditet och tsh t4. Att en läkare på över 50 år inte har den vetskapen??
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?