mom in the city skrev 2014-07-13 17:16:16 följande:
Så himla tråkigt! Kram till dig.
När ska det bli våran tur egentligen? Känns som det står still med plus i tråden nu.
Läser inte lika frekvent här längre, är väl en del av mitt "försöka-inte-tänka-på-det-strategi" men det är ju så svårt. Just nu är jag verkligen i en svacka, börjar känna för att ge upp...hur mycket tid och energi ska man egentligen offra när man ändå redan har ett barn?
Min man är positiv och menar att vi bara försökt en riktig gång sen senaste mf men jag anser mer att det är tre. För mig finns det egentligen inte riktiga eller oriktiga försök, har man oskyddat sex runt ÄL finns det ju en chans och då räknas det väl som försök även om man bara får till det en gång. Borde ha ÄL helgen som kommer men just nu är jag allt annat än motiverad till att försöka....
Känner så också. När skjutningen ska det bli vår tur? Haft ett par v sem. Jobbar nu ett par. Börjar nu tänka hur jag ska göra nästa sommar. Om jag ska dela upp den som i år eller ej. För jag har tidigare tänkt att jag måste ju vara mamma ledig nästa sommar men nu känner jag mig nere och tror ej det.
Undrar hur mkt mannens stress påverkar kvaliteten på spermien? Maken har jätte stressigt. Sover vissa nätter knappt och då han är ny på jobbet med provanställning blev det ingen sem, fast han egentligen skulle behövt då han var stressad på förra jobbet och veckopendlade.
Blir så trött på min kropp. Sedan mf får jag blodiga flytningar, som i fre, sen stannar det upp helt ä. Går därför och små hoppas. Sen kommer mensen efter ett par dagar. I kväll har det varit lite blodblandade strimmor så imorn kommer nog den ordentligt.
Hur ska man orka mån efter mån? Ser bara gravida och flerbarnsfamiljer. Här har vi inte kunnat gett vår son ett syskon. Jäkla knäppa tankar man har.
Kram till mina fina medsystrar