Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Alvisen76 skrev 2014-07-16 16:02:02 följande:

Ni som ännu inte fått rätt till utredning och haft flera missfall och tänker försöka igen. Testar ni något särskilt inför nästa eventuella graviditet ? Självmedicinering av albyl minor eller liknande ? Äter folsyra innan ? Något annat man kan göra ?

Tre mf/ma men bara två på följd.. sedan ett barn och ett ma till...

Funderar också vad man kan göra själv. Åt filsyra 3 mån efter mf. Men när det ej tagit sig så orkade jag ej. Kändes hopplöst. Men nu tänkte jag börja igen. Bara att jag ej hittar mina tabl som jag hade hemma, hehe.

Skulle också vilja höra om hemma kurer:)
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-07-17 13:05:59 följande:
    Ens progesteronnivåer minskar naturligt med åldern och det är inte farligt att testa progesterall. Man skall ta det när ÄL är över fram till BIM och plussar man så skall man fortsätta till vecka 12 och sedan trappa ner och sluta.
    Jag blir inte klok på hur man använder det. Är det en kräm och i så fall hur smörjer man det:)? Vart köper man det? Här smet jag iaf från jobbet och bunkrat upp med omega 3 och lite vitaminer
  • Blåsippan84
    Viljan finns skrev 2014-07-17 21:10:58 följande:

Appropå huskurer.... Jag läste att grapefrukt skulle vara bra... Så jag började äta extra grapefrukt o drack 2 glas grapefruktjuice/dag från det att jag fick mens till äl. På försök 2 efter ma plussade jag! Om grapefrukten sen spelade ngn roll låter jag vara osagt men fritt fram att prova för den som vill!

Undra om det inte har lite blodförtunnande effekt. Min mamma äter trombyl och de sa åt henne att inte äta Garpe då det ökar effekten av trombyl. Så den slutsatsen drog jag nu . Åh grapefrukt som är så gott. Ska nog köpa en del då rå, hehe

Tummen upp för huskurer här också! Jag testar lite bisilvon denna mån också. Även om jag ej tror på det. Men åt det när jag plussade med mf i okt.
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-07-17 20:23:07 följande:

Spjälsängen står kvar i treåringens rum sen han fick stor säng i vintras. Vill ju inte packa ner den i onödan liksom. Men så sa femåringen ikväll att "mamma den är ju för bebisar, vi måste sälja den"... Jag som precis fått mens nu, jättekul att höra...

Kramar!!! Min 5 åring vill inte sälja sin trehjuling för NÄR han ska få syskon. Och det verkar ju inte ta sig . De små 5 åringarna tänker och resonerar. Jäkla skit mens!!! Kram
  • Blåsippan84
    Kirsten skrev 2014-07-18 07:56:53 följande:
    Jag vill inte vara den men tror mig ha läst att grapefrukt kan öka risken för bröstcancer, så det är en avvägning det där.

Annars tänker jag på er tjejer och hoppas det är er tur snart. För er som inte vet blev jag gravid på 7:e försöket efter mf, så ge inte upp! Är imorgon i vecka 15:)
    Åh vad härligt att höra!! Snart 7e försöker för oss efter mf. Men tror mina thyreoidea värden gjort det svårare. Men nya prover om 1 mån och vi försöker iaf .
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-07-19 16:22:44 följande:

Så var man gravid igen. Hoppas för guds skull att det blir tredje gången gillt så att denna stannar kvar tills mars!

Grattis!!!
  • Blåsippan84
    KnytetsMamma skrev 2014-07-21 07:14:31 följande:

Har ni jobbat eller stannat hemma när er missfallsblödning börjat? Jag är i valet och kvalet hur jag ska göra, jobbar onsdag och torsdag denna vecka. Mina blödningar började i lördags och är fortfarande sparsamma. Men har ju också läst om folk där det plötsligt forsar ut blod och det är inte så kul om det sker på jobbet (jobbar i butik och står och går hela dagarna samt kan inte gå på toaletten när jag vill utan bara när det är lugnt med kunder). 
    Hur hade ni gjort eller hur gjorde ni när ni var i den situationen?

Var hemma 1 v. Först gör att det kom mkt blod, sen ett par dagar för att läka själen. Sen fick jag feber på det så då blev det några dagar till hemma
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-07-20 22:14:44 följande:
    Nu har det börjat komma mer bruna flytningar. Är så jävla trött på detta och ledsen!
    Kramar!!! Att man ska behöva kastas mellan "hopp och förtvivlan"
  • Blåsippan84
    Nötcreme skrev 2014-07-21 08:39:11 följande:

Är så sjukt nervös!!! Kl 10 ska jag få bekräfta mitt missfall på sjukhuset. Förra fredagen trodde hon till 99% att det var ett missfall. Så ska in nu och titta så allt har kommit ut. Och så fel kan hon väl inte ha att hon skulle se fel? Phu.

Tänker på dig! Hoppas det går bra inne på gyn!!
  • Blåsippan84
    Nötcreme skrev 2014-07-21 11:25:38 följande:

Tack!!! Ge inte upp även läkare kan ha fel ???????? och en stört blödning!!!

Gud så skönt!! Grattis
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?