Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

karro 2014 skrev 2014-06-11 22:50:02 följande:

Idag har jag verkligen en Depp dag:(

Känns så tomt, och så ledsamt att jag inte fick behålla graviditeten:(

Och inte nog med det, alla är verkligen gravida nu.. Så jobbigt att visa sig glad fast inombords så gråter man:(

Många stora kramar. Tror man kommer känna så mer vissa dagar än andra. Tillåt dig gråta när du känner för det!!

Jag lyssnade på musik igår när jag diskade och det kom upp låtar som jag lyssnade på vid mf. Började då gråta och kom på att om ca 1 mån skulle vi fått bebis. Och nu är vi inte gravida. Brukar känna Depp när mensen kom men igår ramlade det bara över mig ändå.

Så det kommer vara tufft i perioder tror jag. Tills man har plus och det lilla knytet. Kramar
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-11 23:27:11 följande:

Fast mensen-kommer-symptom och gravid-symptom kan ju vara likadana. Jag har inga symptom alls, brukar inte ha något speciellt innan mensen heller...ibland mensvärk innan... Jag testar inte imorn iaf. Får se om jag väntar ut mensen...har inga förhoppningar ändå... Depp jag vet!
    Jo det är sant. Förra månaden analyserade jag varje molande värk från äggstocken;). Men på det viset kom jag på att jag har nog ganska mkt molande innan mens. Brösten blir alltid stenhårda och värker. Migrän får jag alltid innan mens nu för tiden. Så är inställd på mens. Just nu känner jag hur man ska orka ladda om. Men vid äl igen så känner man ju att man vill köra på;).

Sa till maken igår att jag tror ej att det tagit sig. Han tittar på mig och ser ledsen ut och tycker jag inte ska tänka så negativt. Aja.

Hoppas alla får en bra dag idag!! Ni är underbara alla tjejer!
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-12 22:49:35 följande:

Köpte inget test idag heller så nu blev det inget test imorn så då kan jag lika gärna vänta på mensen istället. Känns liksom försent att testa typ en dag innan. Gissar på mens på söndag.

Inte jag heller 100% inställd på att den kommer men kommer ändå bli 100% ledsen dagen den kommer. Skulle verkligen behöva en paus från jobbet nu. Ska plugga lite i höst, borta varje tors. Men blir vi ej gravida så är det jag som söker annat runt jul.
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2014-06-13 22:51:01 följande:

Godkväll... Äntligen händer det något roligt efter detta tråkiga med mitt ma... Fått mitt efterlängtade drömjobb.... Är hur glad som helst, och det blir att jobba som uska på BB/förlossningen=) känns härligt, och en tröst vi säger om de visar sig att man har problem med att få barn. Så får man ändå jobba med dem små mirakel som kommer till världen=)

Åh vad roligt för dig:)!! Grattis!
  • Blåsippan84

Och där kom det lite blod i flytningen. Ingen bebis denna mån heller! Alltså hur gör man barn egentligen!!? Morr!!

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-14 19:43:19 följande:

Skickar en kram! Så deppigt när den kommer. smile4.gif Och jag har inte fått den men ska iväg så ville kolla att jag kan dricka vin och tydligen kan jag det smile4.gif Så tråkigt! Och mensen kommer säkert imorn....bli! Blir depp då men sen tänker jag ta nya tag och nästa äl blir på semestern så det är ju mysigt.
    Men då!! Jag känner att jag tappar hoppet. Och nästa mån skulle bebisen kommit trodde allt att jag skulle vara gravid tills dess.

Ja går på sem vid midsommar. Dock har inte min man någon sem då har är ny på jobbet. Och om 2 v när äl är är jag och sonen hos min pappa 15 mil bort. Men maken ska komma upp under helgen då jag troligen har äl.

Hoppas du får en trevlig kväll med vin iaf:)!! Kram
  • Blåsippan84
    stjärnasomärdin skrev 2014-06-15 13:48:26 följande:

Woho! Äntligen en normal cykel efter missfallet! :):):):):)

Tummen upp för det
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-15 19:54:06 följande:

Dag 21 idag, mensen ska komma någon gång den här veckan (typ dag 23-27). Lite ökade flytningar nu vilket gör att man än mer analyserar hela tiden om mensen kommit. nu börjar verkligen ångesten. Jag kommer bli så sjukt ledsen om det inte tagit sig nu heller, rädd att förstöra midsommar, ja verkligen bara ångest över alltihop. Vill inte testa för tidigt heller för risken att få ett plus och sen mens ändå. Usch vad jobbigt det är.

Håller tummarna! Ja igår grät jag några ggr på kvällen för det känns förjäkligt. Denna mån tog jag ej äl test men kände av äl och sexade som kaniner i 4-5 dagar. Känner just nu hur f*n ska man orka ladda om och ladda om månad för månad.

Skönt med detta forum och få skriva av sig. Kramar!!
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-06-16 11:56:37 följande:
    Ska också försöka ställa in mig på att det SKA gå bra, är ju dumt att ge upp i förväg.

ÄL borde bli till helgen så nu blir det mys varannan dag från och med nu. Körde på varannan dag när sonen blev till så hoppas det funkar den här gången också! smile1.gif
    Måste kolla. Varannan dag efter att mensen slutat? Tog du äl test så ni slutade några dagar efter äl? Nästa v ska jag och sonen till min pappa. Har nog äl den helgen. Men får försöka så gott vi kan;). På det igen bara. Mens värk fr helvetet idag. Man ska veta att man lever tydligen.
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-06-16 17:09:05 följande:

Ja, varannan dag från mensen slut. En del säger ju att det är det bästa för simmarnas skull smile5.gif . Jag får alltid ont vid ÄL så behöver inga ÄL-tester så när sonen blev till myste vi sista gången samma dag som jag hade ÄL-värk, maken var sjuk så han orkade inte mer men annars hade vi nog fortsatt ändå mest för att det är trevligt. Vi är ganska bra på att få till det regelbundet smile5.gif så egentligen borde vi inte missa ÄL men med varannan dag vet jag säkert att vi inte missar den och att vi gjort allt vi kan.

Ni får försöka mysa så gott ni kan när det finns tillfälle. Man kan ju tyvärr inte pausa allt när det är ÄL. Vi hade funderat på att åka till mina föräldrar över midsommar när det är ÄL men nu lutar det åt att vi blir hemma istället och då är det ju fritt fram för mys! smile1.gif
    Ska försöka så gott vi kan nästa v . Tänkte först åka till min pappa på tis men blir nog nu ons och förhoppningsvis kan maken komma redan tors kväll. Och sen får vi väl smyga till det den helgen. Haha. Dock är inte mina sköldkörtel prover ok än, vad jag vet. Men nya prover imorn och hoppas de är alldeles utmärkta (vilket de inte varit på hela våren).

Lycka till i helgen då

Konstig man är. Nu är man laddad för att köra på nytt, hehe
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?