Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Hej igen alla som kämpar!! Länge sedan vi fick plus här. Håller tummarna.

Jag har nu iaf ringt vc igen och på fre så får jag teltid med min vc läkare. Kollat på landstingets riktlinjer gällande tsh, och första tremistern vill de att det ska vara 2,5 eller lägre. Så då kan hon ju kolla upp det själv via vårt intranät. Sa till ssk att det då väl måste vara bra med bra prover när man försöker så man inte ska mixtra när man väl plusar igen då vi har vårt mf i bagaget. Bokade in mig direkt på tel tid. Se vad hon säger på fre

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-05-28 11:30:33 följande:

Här är det konstaterat ett nytt missfall, nästan på dagen samma som den i januari. Skulle ha gått in i v 8+0 imorgon .Känns meningslöst och hårt :(

Men nej!!! Är det andra mf? Finns inga ord!! Många kramar
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-05-28 17:12:19 följande:
    Nej, fjärde på ett år:((

Så många babydrömmar som gått i kras. Känns så överjävligt:(
    så tufft. Förstår att ni känner att ni snart inte orkar!! Kramar
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-05-28 17:29:37 följande:
    Ja nu funderar vi som sagt på ett sista försök med ivf och sen lägger vi ner.

Tur att jag har tre barn:)
    Liten tröst när man har barn sedan tidigare. Men hjälper ju ändå ej när man längtar och försöker med syskon.

Jag känner som du. Sådant stöd man får från er tjejer. Medsystrar man aldrig träffat men delar saker som man till och med håller från maken;). Kram till er
  • Blåsippan84
    Tinnis skrev 2014-05-29 19:56:20 följande:

Hej alla, om ni minns mig.

Jag har tänkt på hur det har gått för er, men kommer nog inte att logga in här något mer. Jag vill tacka för att ni ställde upp för mig när jag hade det som svårast efter mitt missfall i december. Nu har jag andra saker att kämpa med.

Var till en privat gynekolog för 1½ veckan sedan. Han hittade en stor cysta på min vänstra äggstock. Sa att den behövdes opereras bort och att han inte rekommenderade mig att bli gravid just nu. Han tog också ett blodprov. Efter analysen av blodprovet fick jag veta att värdet (vilket nu det var) var något förhöjt, vilket kan innebära cancer.. eller något mindre allvarligt.

Igår var jag till en läkare på sjukhuset för undersökning. Hon misstänkte endomitrios, och såg även en mindre cysta på min högra äggstock. Hon sa att den vänstra nog aldrig mer kommer att producera några ägg och att jag behöver opereras. Eftersom man inte kan utesluta cancer i dagsläget så ska de göra en skiktröntgen av hela mig och leta efter det innan operationen. 

OM det är cancer, måste de försöka rädda livet på mig och kommer att ta allt. Båda äggstockarna och livmodern. Om det är endomitrios ska de rädda så mycket som de kan för att jag ska kunna bli gravid igen.

Läkaren sa uttryckligen att hon INTE tror att jag har cancer, men man kan inte se på ultraljud, utan måste in och kolla. 

Jag önskar er lycka till! Jag önskar att jag fick ge er alla en stor kram.

Många kramar. Får verkligen hoppas på att det inte är cancer, som dr sa. ????
  • Blåsippan84

Nu ringde vc dr precis angående mina tyreoidea prover. Jag behövde ej förklara något denna gång utan hon hade själv ringt en gynekolog så nu ska jag öka medicineringen lite och nya prover om 3-4 v. Blir t4 för högt då så ska vi försöka med varannan dag 150 ug och andra dagen 125 ug. Detta gjorde min dag, att hon äntligen tog tag i det:)!!

• Blåsippan84

Äl tider igen. Ej tagit sticka denna mån heller. Fick till det i ons. Nu på morgonen kände jag av äggstocken som om äl lossnar. Så det blev första "Bolibompa" sexet. Sån snabbis har vi nog inte haft på länge;)

Blir nog lite mer kvalitets tid på kvällarna denna helg:).

Igår var en kompis med sin 3 mån bebis över. Hade glömt hur mysigt det var att hålla en sån liten. Bebislängtan blev ju inte mindre när man såg hur sonen hjälpte till att byta blöjor mm

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-05-31 10:35:34 följande:

Haha bolibompa sex smile2.gif Vi fortsätter att följas i tid, känner oxå att idag är the day smile5.gif Får hoppas kvällen räcker för här funkar det inte på dan. Har inte heller testat för jag brukar få senare så hade tänkt börja testa måndag. Men allt verkar snurrigt efter mf.
    Haha. Ja du det där med Bolibompa sex var väl så där;). Maken var helt slut sen på dagen;).

Ja vi följs åt med äl å BIM. Nu hoppas vi på plus:)
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-05-31 21:03:06 följande:

[quote=733491nick]Blåsippan84 skrev 2014-05-31 20:47:16 följande:[/quote-nick]

Haha. Ja du det där med Bolibompa sex var väl så där;). Maken var helt slut sen på dagen;). Ja vi följs åt med äl å BIM. Nu hoppas vi på plus:)
    Hoppas så att vi får plus om två veckor. Jag testar kanske på äl+12 Som sist så jagslipper hoppas sista dagarna. Nu är det dags för plus i tråden![/quote]Ja det tycker jag också verkligen är på tiden för att gå med i plustråden;). Snart kommer denna långa väntan i 2 v och sen ett par Depp dagar innan man är på g igen. Men nu hoppas vi att det inte behöver vara några Depp dagar utan ett tydligt plus!!
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-01 08:19:36 följande:

Vill oxå till plustråden (igen). Tänk om man kunde lyckas innan sommaren. Jag räknar äl+1 idag. Har inte ont längre och flytningarna är borta. Hur känns det för dig?

Har fortfarande flytning. Igår kände jag av äggstockarna men ej haft den där kraftiga värken som jag ofta får. Tror den kommer imorn. Vet ej om det är då ägget lossat eller innan? Men vi kör på i helgen och sen inväntan;)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?