Solros78 skrev 2014-06-04 07:52:30 följande:
Tack tjejer, så skönt att ha er att prata med, kring prover och äl och allt. Ja jätteskönt att ha kollat det som går!
Fast det var lite märkligt, läkaren menade att mina älprover på rätt dagar var jättebra, höga och fina nivåer som han sa. Men att det gäller att ta proverna på rätt dag för att de ska visa rätt för på andra dagar ser det ut som att man inte har äl alls. Förstod inte alls vad han menade med det, är det inte rätt självklart att prover vid fel tidpunkt inte visar något? Jag tog ju vid tre tillfällen veckan efter äl och det måste väl vara för att man just ska fånga olika värden och hitta rätt någon dag? Eller varför tar man annars på det här sättet?
Jag har funderat, finns det någon anledning att begära ut sina provresultat eller hur länge sparas de på en privat klinik? Jag tänkte främst på sköldkörtelproverna, att det kunde vara bra att ha de svaren sparade.
Inget positivt ältest idag men tycker att jag har lite småont runt äggstockarna och förra månaden gjorde det jätteont vid äl så det kanske är på gång men inte där än. Skönt att inte behöva ha måstesex just ikväll då jag ska vara borta på kvällen och komma hem sent.
Ja visst är detta forum underbart. Kan inte riktigt älta dessa tankar med kompisar eller maken varje gång.
Man har alltid rätt att få journal kopior och provsvar om man känner för det. Jag fick ju tjata på min vc läkare då hon bara såg inom det "normala" intervallet och visste ej hur det skulle vara vid en graviditet. Jag jobbar ju på sjukhuset och gick in å kollade vad läkaren hade skrivit. Gynekologen rekommenderade under 2 på tsh om man ville plussa. Men skulle kanske vara ok mellan 2-3. Till mig säger läkaren att tsh ska vara under 3. Jäkla dr vad hon håller på. Men nya prover nästa v och jag får nog stå på mig om proverna inte är helt ok.
Lycka till nu med att göra barn:). Här väntar jag nu på BIM