Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-06-01 19:35:11 följande:

Jag tror man kan ha ont både innan, efter och under. Men den där intensivare smärtan kommer väl av att vätskan som omger ägget i äggblåsan sprutar ut och kan kännas rejält. Jag är dock ingen expert smile5.gif Heja på oss nu då! Tycker väntan på äl är minst lika seg som väntan på bim. Så egentligen är det seg väntan hela månaderna.
    Fick den där jätte onda känslan när jag lagade mat vid 17 tiden. Molar lite nu men inte lika ont. Kanske kan få till det ikväll om sonen någon gång vill somna;). Inte lätt när det är ljust och ändrat dygnet under 4 dagars ledigheten.

Väntan till äl går ganska bra tycker jag. Då mår jag prima mentalt. Sen kommer den långa väntan och dagarna innan jäkla PMS. Vilket liv har. Mår prima bra i ca 1,5-2 v i en månad. Aja. Nu måtte det blir plus

Tycker din förklaring var jätte bra:D
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-01 20:43:10 följande:

Hoppas han somnar fort smile2.gif Så kan ni maxa chanserna. Ja måtte plusset komma nu så vi slipper denna väntan och får börja vänta på ul. Jag önskar man kunde testa nu. Man vill ju bara få svaret så man vet och slipper hoppas och undra och önska.
    Ja du nu måste det ta sig. Maken efter de sena kvällsaktiviteten "alltså nu måste det bli något, du tar ju kål på mig". Haha. Vi får nog inse att vi inte är 18 längre utan 30;).
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-03 08:51:00 följande:
    Ok tack! Vi hade sex i söndags och kommer ha ikväll också så det borde ju vara en bra utgångspunkt i alla fall oavsett när äl verkligen blir. Men man funderar och analyserar mycket...
    Ja oj vad man analyserar. Jag har mycket flytningar i flera dagar. Idag har det avstannat. Fick till det igår med nöd och näppe;). Så nu håller jag tummarna att något frö blir satt. Annars kommer vi nog bli lite Depp. Som vi har kämpat denna månad, haha. Maken helt slut
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-03 15:20:05 följande:
    Jag har precis pratat med läkaren och alla prover såg bra ut, testen som mäter ägglossning var jättebra de dagar som stämmer mot när jag också fick positivt ältest förra månaden, han sa att jag verkar ha äl 14 dagar före mens och det stämde ju exakt förra månaden med ältester och mens. Och även sköldkörtelproverna var bra så det var ju jätteskönt! Så nu bara att tuta och köra som han uttryckte det. smile1.gif
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-04 07:52:30 följande:

Tack tjejer, så skönt att ha er att prata med, kring prover och äl och allt. Ja jätteskönt att ha kollat det som går!

Fast det var lite märkligt, läkaren menade att mina älprover på rätt dagar var jättebra, höga och fina nivåer som han sa. Men att det gäller att ta proverna på rätt dag för att de ska visa rätt för på andra dagar ser det ut som att man inte har äl alls. Förstod inte alls vad han menade med det, är det inte rätt självklart att prover vid fel tidpunkt inte visar något? Jag tog ju vid tre tillfällen veckan efter äl och det måste väl vara för att man just ska fånga olika värden och hitta rätt någon dag? Eller varför tar man annars på det här sättet?

Jag har funderat, finns det någon anledning att begära ut sina provresultat eller hur länge sparas de på en privat klinik? Jag tänkte främst på sköldkörtelproverna, att det kunde vara bra att ha de svaren sparade.

Inget positivt ältest idag men tycker att jag har lite småont runt äggstockarna och förra månaden gjorde det jätteont vid äl så det kanske är på gång men inte där än. Skönt att inte behöva ha måstesex just ikväll då jag ska vara borta på kvällen och komma hem sent.

Ja visst är detta forum underbart. Kan inte riktigt älta dessa tankar med kompisar eller maken varje gång.

Man har alltid rätt att få journal kopior och provsvar om man känner för det. Jag fick ju tjata på min vc läkare då hon bara såg inom det "normala" intervallet och visste ej hur det skulle vara vid en graviditet. Jag jobbar ju på sjukhuset och gick in å kollade vad läkaren hade skrivit. Gynekologen rekommenderade under 2 på tsh om man ville plussa. Men skulle kanske vara ok mellan 2-3. Till mig säger läkaren att tsh ska vara under 3. Jäkla dr vad hon håller på. Men nya prover nästa v och jag får nog stå på mig om proverna inte är helt ok.

Lycka till nu med att göra barn:). Här väntar jag nu på BIM
  • Blåsippan84

Nu måste jag bolla med er. Hade ordentlig äl smärta i sön. Enl app ska jag iaf haft äl igår. Fick ej till det igår men i lör, sön och mån. Idag molar det i äggledarna. Ska vi köra på ikväll? Om vi orkar;)

• Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-06-04 18:15:26 följande:

Blåsippan84...ja kör bara kör! Så ni inte undrar om ni missat sen. smile1.gif

Ja vi får försöka;). Nästa månad ska jag köra med äl sticka. Är rädd att vi tar ut oss för tidigt med sexandet, hehe
  • Blåsippan84

Hej tjejer. Vi orkade ej sexa till det igår. Fick idag jätte äl smärta igen (???, hade även i sön). Tvungen att ta panodil då jag ej knappt kunde gå rakt. Oj vad man analyserar. Flytningarna har iaf lugnat sig så ej älflytning.

• Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-06-05 20:34:11 följande:
    Jag har kraftiga ÄL smärtor och de dagar jag har sådär ont har jag lyckats bli gravid, just saying:) lycka till!
    Det konstiga är att jag hade kraftig värk, men ej så jag var tvungen att ta panodil i hö äggledare. Idag hade jag jätte kramper i vä äggledare. Ej sexat sedan mån och ikväll är maken borta på jobbfest. Själv domnar jag snart i soffan;)
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-06-05 20:32:12 följande:

Det är lite jobbigt. Jag har nästa bim vid midsommar och med tanke på hu dåligt jag mådde förra veckan när mensen kom så känns det verkligen lagom kul att sabba midsommar med. Vore väldigt tacksam för en glad midsommarpresent.

Sitter här i soffan och väntar otåligt på att femåringen ska somna någon gång så vi kan gå och ha sex så här på äldagen. Vi har ofta "måstesexet" direkt när barnen somnat för att inte riskera att de ska vakna och komma in eller att vi blir för trötta.

Måste sex jade vi i måndags. Tog ut oss totalt i helgen så nu är vi inte alls sugna:/. Så nästa mån blir det äl stickor så vi ej tar ut oss för tidigt.

Och visst är det svårt med barn i huset;). Vår son är också 5 och ändrat dygnet en del nu under ledigheterna och det är ju sååå ljust. Hoppas ni orkar få till det:)!!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?