Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Och här fick jag precis veta att kollegan är i v 12. För 1 v sedan har jag börjat gråta. Nu närmar det sig äl. Så vi kör på. Men längst in i hjärtat känns tomrummet av att inget frö vill sås

• Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-07-21 19:05:33 följande:
    Känner såväl igen känslan. Man vill så gärna kunna glädjas med andra men den där tunga känslan i bröstet tar över. smile4.gif

Här var det nog ÄL idag, säger nog för jag känner inte alls av den lika tydligt som förut. Dessutom fick jag en konstig brun liten blödning i fredags, ingen aning var den kom ifrån. Kroppen är så ur fas så det känns verkligen hopplöst...bröt nästan ihop igår och kände bara att jag snart inte orkar mer.

Kan det inte bara vara vår tur snart!
    Så skönt med detta forum att stötta varandra. Här har jag äl om ca 1 v. Tänkte satsa stenhårt denna gång. Köra varannan dag. Ska få till det ikväll. Ska väl säga att jag är allt annat än sugen. Ej sovit natten till idag och hemma 17,30 efter jobbet och maken kom hem 20,30. Får väl se om vi orkar. Gahh. Börjar också bli helt less på detta. Ladda Om Och ladda om. Hur länge ska man orka!!!
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2014-07-21 21:36:09 följande:

Vilket sammanträffande, om min äl kommer som vanligt så har jag den på måndag. Så nu kör vi:)

Vi är ju tyvärr bortresta från lör-sön, skall till sambons släkt i Skåne och sova över... Så när vi är där kan vi ju inte mysa.....

Jag är bortrest med en kompis mån-tis nästa v och lör-sön har vi min syster med familj sovandes hos oss. Får pricka in fre och sön om vi orkar. Haha. Trött man är då
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2014-07-24 20:22:08 följande:

Måste fråga er en sak, hur gör ni runt äl? Myser ni varje dag, varannan dag el hur gör ni? Jag skall ha min äl på måndag (men började redan få blinkande gubbe igår på testet) och känner mig super stressad över att missa äl, jag o sambon är bortresta lör-sön vilket gör att vi inte kan mysa till de.. Vill inte gå runt o tänka på detta men det är d ända som går runt i mitt huvud just nu:(

Vi har gjort lite olika detta år vi hållt på. När vi fick plus hade jag äl på ons. Malen jobbade borta. Sexade helgen innan å efter. Fick plus. Nu har vi hållt på massor runt äl. Än inget frö. Denna mån testar vi varannan dag. Ska vakna till efter nattat sonen och komma i stämning ;).
  • Blåsippan84
    F89 skrev 2014-07-24 20:45:41 följande:
    Vi har använt metoden som jag inte minns namnet på men där man börjar ha sex varannan dag från cykeldag 8, sen när man får positivt ÄL-test har man sex tre dagar i rad, väntar en dag och sen har man sex en dag till. Om man får positivt test dagen efter att man har haft varann-dag sex så kan det bli sex 4 dagar på raken.
    Ojoj, skulle vi inte orka mån efter mån;). Har vi haft varannan dag några dagar så har vi verkligen svårt att få till det dagen därpå, hihi. Tycker det är svårt att ladda om när man får neg mån efter mån. Men nu försöker vi igen. Äl i helgen/ början av nästa v.
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-07-29 21:22:29 följande:
    Här går det bra smile1.gif . Har inskrivning och VUL om 2,5 vecka och hoppas verkligen att fostrets hjärta slår och att det är så stort som det skall vara. Vid mitt mf i vecka 9 så slog ju hjärtat innan men fostret var ca en vecka "för litet" enligt mätningen och jag visste ju när ÄL hade varit så förstod att något var galet vilket det också var.

Hur går det själv?
    Det får vi verkligen hoppas på:)!! Här var äl i helgen. Hoppas nu innerligt på vårt 7e försök. Konstig man är. Blir jätte Depp vid mens men sen kommer äl och hoppet tänds för några dagar. Någon gång måste det ju vara min tur tänker man. Sen släcks det när jäkla PMS görs sig påmind några dagar innan mens.

Imorn skulle vi haft bm

Med mf. Så nästa bim kommer vara extra surt å ledsamt om mensen kommer
  • Blåsippan84
    Anonym (Funderar) skrev 2014-07-30 05:54:57 följande:

Kanske en dum fråga, men kan man ha äl-sekret även om inget ägg släpper?

Använt mig av ägglossningstester (morgon och ibland på em) i 8 dagar varav 7 dagar visat en stegring med blinkande gubbe, har aldrig fått någon fast gubbe. Haft äl-sekret i några dagar men igår var de mycket till skillnad för några dagar sedan, plus att jag hade lite div buksmärta. Kan detta ha varit äl även om inte testerna visar så?

Jag brukar ofta få det några dagar innan äl och det håller i sig till över äl.
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-07-29 21:40:38 följande:
    Enligt kalendern är BIM den 3:e men eftersom ÄL kom först på dag 22 så blir det nog senare. Min cykel är ju helt knasig och det känns verkligen som att något är fel smile4.gif .

Hur går det för dig?
    Min äl flyttar sig bakåt en dag varje månad. Var borta i lör min fick sån värk i magen. Hade ej möjlighet att testa förrän sön kväll å då var den blank. Hoppas att det var äl i lör som jag kände?? Vi fick till det i tis, tors,fre å sön. Nu har vi varit lite ifrån varandra ett par dagar då jag varit iväg med sonen å lör var vi borta och sen hade Nattgäster. Men jag vet ej hur vi skulle orka köra på mer.

Man är inte lika taggad fast man vill ju efter 7 försök å snart gått ett år.

Ska ringa vc idag å prata med dem om vi kan boka in ett besök efter mina thyreoidea prover i slutet av aug. Okt ett år med försök
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-07-29 22:15:45 följande:
    Här går det väldigt trögt. Verkar som att äl hoppat över för andra månaden i rad. Blir sjukt less. Är på dag 13 idag och brukar få utslag dag 10-13. Ska testa några dagar till dock.
    Men!! Har du haft så tidigare? Pratat med någon läkare om det? Kram
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?