Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

mom in the city skrev 2014-07-30 12:12:15 följande:
    Ja, det är så frustrerande och man känner att motivationen tryter även om man vill egentligen.

I juni var det ju ett års försök för oss, och det skulle varit BF med första mf. Nu i september skulle det varit BF med andra mf men något säger mig att vi inte kommer att ha fått ett plus då heller.

Jag har nog slutat hoppas tror jag... Känns som jag inte orkar "försöka" mer utan nu får det bli om det blir istället, tänker sluta räkna ut när ÄL är och sluta ha planerat sex med visst intervall och på bestämda dagar. Det funkar ju uppenbarligen inte ändå utan tar bara energi som jag hellre lägger på annat.
    Jag har bf idag. . Var med sonen och vännina å hennes barn på grönan mån-tis å sov på hotell. Hade jätte bra må bra dagar. Tänkte att detta skulle jag ej uppleva om vi hade bebis i dagarna. Men vet vid nästa mens kommer jag grina igen.

Ringde vc som hänvisade mig till kk som hänvisade mig till något som heter rmc. De hade sem stängt. Kollade på deras sida å de har hans om ivf och liknande i mitt landsting. Undrar verkligen om de tar emot oss med en son å ett mf?? Hann ej säga till kk att vi hade barn sedan innan utan hon hänvisade direkt dit. Ska invänta nästa BIM nästa helg å sen ringa.

Går det att koppla bort äl i tankarna? Jag lyckas ej!! Men tror som du skriver att man mest blir stressad då av tanken att man måste ha sex och så vidare.
  • Blåsippan84
    KnytetsMamma skrev 2014-07-30 16:30:29 följande:
    Här i min stad kan man få hjälp på rmc även om man har barn sen innan men man får betala allt själv....min ägglossning kom inte igång av sig själv efter amningen så kontaktade rmc för hjälp och då skulle de först ha 1500 kronor för ett inledande läkarsamtal och sen runt 4000 kronor tror jag för att skriva ut pergotime...jag hade tur som hittade en privat klinik här i stan som har avtal med landstinget där det inte kostar något (mer än vanligt läkarbesök och jag har frikort så det kostar mig ingenting).
    Men Ojojoj vilka priser!! Ska ringa å kolla med dem sen ev finns det en privat Gyn. Jag är väl mer i behov av att kolla upp blodprover om alla prover är ok.
  • Blåsippan84
    KnytetsMamma skrev 2014-07-30 17:18:46 följande:
    Bor du i en större stad finns det säkert privata aternativ också.
    Finns två privata. Ena har jag ringt. De hade remiss krav å lät inge roade av att hjälpa till. Den andra har jag ej ringt.
  • Blåsippan84
    Liten ekorre skrev 2014-07-30 14:47:03 följande:

Det känns som jag har blivit helknäpp nu. Jag fick precis veta att en väninna till mig väntar barn och har samma bf som jag skulle haft. Det känns som all luft har gått ur mig. Jag har slutat ta emot aviseringar från henne på fb för jag orkar inte med alla magbilder och ultraljudsbilder som postas. Det skulle varit jag, känner jag bara. :( Och sen känner jag mig usel som ens tänker så...

Varit med om det ett par ggr efter dessa 8 mån sedan mf. Jobbigaste var nog när min närmsta jobbarkompis väntade. Skilde bara 3 v å hon kom å berättade det ett par v efter mf. Grät hela vägen hem fr jobbet. Dessvärre slutade det med mf .

Du är ingen grym människa för att du känner vad du har mist å orkar ej se hennes glädje. Du kommer med tiden vara glad gör henne när barnen kommer men då det var så nära din bf som ej blev, så kommer du nog alltid bli påmind om att du också skulle haft en som deras. Tror inte det kommer lätta helt förrän du själv får plusset och bebis i din famn. Men med tiden kommer det kännas lättare. Kramar
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-07-31 14:16:20 följande:

Ny har jag pratat med gynläkaren på Sophiahemmet som jag var hos i våras och jag ska få pergotime utskrivet för att få fart på ägglossningen. Någon som använt den medicinen?

Jag är sjukt nojig för tvillingar, vi skulle inte fixa det, men man gör ett ultraljud för att kolla mängden blåsor.

Skönt att få hjälp!!! När ska du börja? Håller tummarna!!
  • Blåsippan84

Här har jag känt av migrän idag. Som jag brukar få runt PMS. Så jag tror ej att det tagit sig denna mån heller. Att man ska kastas mellan hopp å förtvivlad. Börjar ge upp känner jag.

• Blåsippan84
    Blåsippan84 skrev 2014-08-01 19:18:24 följande:

Här har jag känt av migrän idag. Som jag brukar få runt PMS. Så jag tror ej att det tagit sig denna mån heller. Att man ska kastas mellan hopp å förtvivlad. Börjar ge upp känner jag.

Skulle haft äl i mån. Men hade äl värk i lör. Så den kommer nog lagom om 1 v. Brukar få PMS ca 1 v innan . Har aldrig huvudvärk övriga v i mån. Bara 5-6 dagar innan mens. När man känt efter varje litet symtom i 7 månader känner jag nu igen mönstren. Hoppas ju fortfarande på plus. Men tror dock ej det nu.
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-08-02 16:57:23 följande:

Hade kalas för sonen idag och en kompis som jag lärde känna i mammagruppen berättade att de väntar sitt andra barn. Hon sa att "det var lite halvt planerat, vi var lite oförsiktiga".

Själv har man försökt över ett år och fått två mf...nu är det drygt ett halvår sen det senaste men fortfarande inget nytt plus på stickan. Behöver jag säga att det högg i hjärtat smile4.gif , när alla gäster gått kom tårarna och det känns bara så jäkla orättvist!

Men gumman!! Har du BIM i dagarna va? Folk fattar ej hur känsligt det är utan talar vitt å brett. Men samtidigt de som ej vet om mf är klart att de bablar på som vanligt gör förlossningar å barntillverkning verkar kvinnor äääälska att prata om

Var med om nästan samma igår. Var hos en som vi umgicks med under mammaledigheten igår. Hon hade ett utomkvedes havandeskap för 2 år sedan. Sedan blev hon gravid igen för ett år sedan. Jag berättade om vårt mf i julas för henne när det skedde för hon var med om nästan liknade. Igår träffade vi hennes 4 mån å 5 årige son. Hon frågade om jag fått ordning på thyreoidea proverna. Sa att sist var de ganska ok. Nya om 2 v.

Då sa hon att hon behövde nästan ett år att bearbeta förlusten efter utomkvedes men när de väl satte igång blev det plus på en gång. Hon sa till mig att så blir det för er också bara ni känner er redo. Gahh vad det gjorde ont i hjärtat. Grinade också igårkväll när sonen somnat å maken fattDe först ej varför. När jag sa vad det var och att om mf hade kommit skulle vi haft bebis nu. Då försökte han trösta å lät mig gråta .
  • Blåsippan84
    mom in the city skrev 2014-08-02 18:01:18 följande:
    Har BIM på torsdag men känner verkligen ingenting så tror absolut inte att det kommer bli något plus nu heller. Min cykel är oregelbunden efter senaste mf så jag tror jag kommer behöva hjälp på något sätt för att det ska kunna bli ett plus.

Min kompis vet inte om mina mf, har aldrig blivit tillfälle att berätta, så det klart att hon babblar på men det gör verkligen ont. Just också för att det går så lätt för dem, de anstränger sig knappt och blir gravida och allt går bra medan man själv kämpar och bara möter motgångar. Vi skulle ju liksom ha en bebis på över en månad nu om allt gått bra...

Men så jobbigt för dig att höra det där! Är nästan allergisk mot uttalanden som "det kommer gå när ni är redo" och "det är bara att slappna av". Det är så lätt för andra att säga så men jag tror inte de förstår hur mycket det sårar.

När hade du BIM, det var inte allt för långt bort va?
    Ja det är jäkligt jobbigt. Tror jag nu fått baktriell vaginos. Luktar apa (eller fisk ) om underlivet. Måste ringa en gyn på mån. De har haft sem stängt. Vet ej om sådant påverkar att göra barn? Har läst att man kan gå med det länge utan besvär men när lukten kommer det är då man söker för det. Knäpp man är att dela det här . Inget man säger till någon annan än maken å sjukvården, hahah.

Har BIM nästa helg någon gång/början av nästkommande v. Skulle haft äl i mån men tror den var för 1 v sedan då jag fick kraftiga äl smärtor. På sön kväll hade jag möjlighet att ta äl sticka å ingen glad gubbe.

Klart alla får vara glada och stolta över sina kommande bebisar men det går ju inte annat än att hugga till när någon berättar. Kommer se svart i ögonen när mensen kommer å min kollega går runt med magen om 1 v. Men sen när äl närmar sig så är man på igen. Hur man nu ska orka ladda om???!!
  • Blåsippan84
    karro 2014 skrev 2014-08-02 20:58:55 följande:

Måste fråga om någon är/vart i samma sits...

Efter min äl var i tisdags har d känns d som om jag har lite mensvärk som kommer till o från, värken känns lite brännande om ni förstår vad jag menar.. Någon som haft/har samma??

Jag tycker jag har haft så eller mer molande huggande från äggstock. Förr trodde jag att jag var gravid. Nu verkar det som om jag har det så. Är osäker på om jag haft så innan eller om man nu fokuserar på allt som känns från tjejmagen. Har ej tänkt på detta innan vi försökte skaffa barn.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?