Inlägg från: Blåsippan84 |Visa alla inlägg
  • Blåsippan84

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Cayenna skrev 2014-09-17 19:43:52 följande:

Okej tjejer!!!! Jag är gravid!!!!!!! Tog ett test idag. Jag säger bara: motionera och slopa socker is da shit för mig.

Två år sen vi började syskonförsöken nu så jag hoppas verkligen jag får behålla det här. Snälla!!!!

Men wow!!! Heja heja. Grattis. Ger lite hopp till en annan
  • Blåsippan84
    Nötcreme skrev 2014-09-18 09:22:36 följande:

Trodde att jag skulle få skriva här igen v 16 i måndags och började stört blöda. Slutade med att jag födde våran lille kille Alfons.

Andra missfallet. Vet inte hur jag ska komma vidare? Hur man ska våga vara gravid igen....

Finns inga ord. När man passerat de magiska v 12 så släpper man detta med mf på ett helt annat sett. Hoppas det går att finna några svar när du kommer på återbesök.

Kommer vara en tuff tid fler er framöver. Hade ni hunnit göra ul? Kramar
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-09-18 17:59:07 följande:

Hurra, ägglossning! Så glad man kan bli för ett positivt ägglossningstest, det första på fyra månader!

Jag testade ju negativt i morse men kände att jag måste testa på kvällen också för säkerhets skull, eftersom äl borde vara på gång. Så kämpa och planera för att inte behöva kissa på fyra timmar osv. Och så var det rätt! Perfekt också med sex igår kväll och nu blir det nog sex både idag och imorgon.

Känns så himla bra nu också att pergon verksr funka och äl faktiskt sker!

Glada fötter nu på kvällspromenad, allt för att förbättra chanserna!

Tummen upp . Äl nu i dagarna hör också. Kör varannan dag tekniken här . Hoppas att simmarna hittar fram. Någon gång måste det bli vår tur tycker jag
  • Blåsippan84

En fråga som jag går och grubblar på. Åker till Turkiet om 1 v. Efter 5 dagar på sem ska mensen komma. Har all-inclusive och funderar kring detta med alkohol. Ej fått ett plus på 1 år. Jag vill ej avstå ett par glas vin om kvällarna om mensen ändå kommer som den gjort sista året. Blir alltid ledsen när åter ett försök misslyckats. Men om denna mån nu skulle vara mån som vi får plus så känns det ej ok efteråt att druckit alkohol.

Genom detta år har jag vissa månader avstått alkohol efter äl. Andra har jag tagit något glas vin till helgen. Vet ej riktigt hur jag ska göra

• Blåsippan84
    Nötcreme skrev 2014-09-19 09:16:04 följande:

Ja vi hade varit en 1 vecka innan och då sa läkaren att allt såg bra ut. Och när allt såg så bra ut så är det väldigt liten risk att det går fel. Visst!!!

Oh så jätte tufft!! Finns inga ord för den orättvisa ni går igenom.
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-09-19 19:25:18 följande:

Blåsippan: var nyligen utomlands och hade all inclusive och var i samma sits. Avstod från alkohol och fick mens två dgr efter resan :(

Inte värt. Tror inte heller att några glas skadar.

Lite så jag känner. Blir väldigt ledsen nu förtiden när mensen kommer mån efter mån. Å skulle kännas lite extra trist om man ej fick njuta fullt ut då jag å maken ej hade någon sommar semester utan nu ska vi försöka njuta make, sonen å jag
  • Blåsippan84
    JhjärtaK skrev 2014-09-20 11:51:25 följande:
    Nej! Jag tog en kur för fyra år sedan när dottern blev till och den graviditeten verkar ha "kickat igång" min kropp så jag har blivit gravid tre gånger "au naturell" sedan dess.

Allt tyder dessutom på att detta är enäggs och det påverkar ju inte pergotime smile1.gif
    Grattis
  • Blåsippan84
    Patricia4 skrev 2014-09-19 20:32:25 följande:
    Det förtjänar du! Kan ärligt säga att min bebislängtan förstörde vår utlandsresa. Var helt nervig och kunde inte slappna av alls. Njut av semestern och det liv du har. För varje månad som går mår jag allt sämre, trots att jag har ett bra liv. Undrar om det är värt det i längden? Kram
    Ja man väntar och längtar så det ibland är svårt att leva i nuet.

Hade en sån konstig upplevelse idag. Var på ansiktsbehandling på samma ställe där jag gick på gravid vattengympa för 6 år sedan snart. När jag idag hade fått massage i ansiktet och hon lämnade mig en stund så kom en lugn melodi som jag ej hade hört sedan dess. Den körde vi på gympan som lite meditation och vi skulle hålla om magen och tänka på bebisen. På ett par sekunder var minnena tillbaka idag. Kom ihåg exakt hur det kändes och luktade. Mycket märkligt. Nästan lite otäckt. Bebis känns så långt bort . Men ska njuta på sem med ett par glas vin
  • Blåsippan84
    Solros78 skrev 2014-09-20 19:41:08 följande:
    Jag har tittat in i plustråden ibland men även om jag blir gravid i höst så hör jag nog inte hemma där tyvärr, de har ju snart fått sina bebisar hela gänget. Vi får väl skapa en ny plustråd om vi blir några som plussar inom ett antal månader kanske.
    Tycker jag vi satsar på att plussa snart å hänga med i en ny plus tråd .

Lite osäker hur jag ska göra. Äl igår. Sexade i ons å igår. Gyn sa man ej skulle ta varje dag utan var tredje/varannan dag. Så då blir det imorgon å sen är jag bortrest till ons. Men är egentligen sugen ikväll .
  • Blåsippan84
    Cayenna skrev 2014-09-20 20:28:11 följande:
    Hoppas det var ett gott tecken smile1.gif
    Ja det får vi hoppas på. En uppenbarelse att vi snart plussar. Eller inte
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?