• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Zombiemma
    paron skrev 2013-09-11 09:04:56 följande:
    Nja, 26 sep. Känns som en evighet :)

Förstår det...

Själv är det fre som gäller, men jag vet ju inte exakt efter mf, känner mig lite nervös..

Har haft så himla mycket känningar men jag inbillar mig att det är lite mindre dag.. Har fortfarande molvärk, är yr och lite illamående ibland, men brösten ömmar bara lite så frågan är om jag är skengravid bara? Usch vad jobbigt det här är!!
  • Skorpan89

Hej allihopa! Jag fick missfall den 20 augusti vecka 6+3. Idag har jag äntligen fått ägglossning igen! Så nu kör vi på. Kommer ta ett gravtest den 27/9 (om jag kan hålla mig så länge). Har tagit sig på första försöket två gånger tidigare, har en dotter på 14 mån så jag vet ju att min kropp "kan" vara gravid. Lycka till allihopa och hoppas vi kan vara gravida tillsammans i en annan tråd snart :)

• Emaria

Jaha, då blöder man igen då... Misstänker att det är utdraget mf även om jag slutade blöda för dryga 2v sen men plussade ju fortfarande förra veckan. Vill ju bara bli normal igen!

• Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-11 10:12:08 följande:
    Jaha, då blöder man igen då... Misstänker att det är utdraget mf även om jag slutade blöda för dryga 2v sen men plussade ju fortfarande förra veckan. Vill ju bara bli normal igen!

Usch, jag känner med dig! Men då borde du ju iaf kunna utgå från den här blödningens start för nästa äl iaf...

Håller tummarna för dig!
  • Zombiemma
    Skorpan89 skrev 2013-09-11 09:47:21 följande:
    Hej allihopa! Jag fick missfall den 20 augusti vecka 6+3. Idag har jag äntligen fått ägglossning igen! Så nu kör vi på. Kommer ta ett gravtest den 27/9 (om jag kan hålla mig så länge). Har tagit sig på första försöket två gånger tidigare, har en dotter på 14 mån så jag vet ju att min kropp "kan" vara gravid. Lycka till allihopa och hoppas vi kan vara gravida tillsammans i en annan tråd snart :)

Beklagar ditt mf! Hoppas det går bättre nu för dig!

Jag har oxå 2 barn sedan tidigare så det är ju en lättnad att kroppen vet vad den gör iaf .

Lycka till!
  • SaandraR

är det någon som tog cytotec vid missfallet? isåfall hur länge blödde ni efteråt? jag blöder som en mindre mens, en vecka sen nu..

• Skorpan89
    Zombiemma skrev 2013-09-11 11:18:24 följande:
    Beklagar ditt mf! Hoppas det går bättre nu för dig! Jag har oxå 2 barn sedan tidigare så det är ju en lättnad att kroppen vet vad den gör iaf . Lycka till!

Tack! :)
  • lindizzen

Äntligen börjar det gå åt rätt håll, blödningem har slutat och i dag tog jag ett grav test för att se om jag hade några  hormoner kvar. testet visade negativt. ( ej gravid ). Så nu kan vi äntligen försöka igen. Glad
    En fråga har jag dock, när brukar mensen titta fram efter mf?
    Den har jag inte sätt röken av. I o för sig hade blödningen från 21 augusti - 7 september då den var slut. ( ca 2,5 v ) hur länge blöder man normalt efter mf?
    Ok bidde 2 frågor inte en.
    Hoppas ni andra mår så bra  ni kan efter allt.
    kramar från mig     

• Zombiemma

Lindizzen: jag beklagar verkligen ditt mf

Tror det är väldigt individuellt hur lång tid man blöder och hur lång tid det tar för kroppen att återgå till det normala igen.. Var det ett tidigt el sent mf? Tig kroppen hand om om det själv?

Jag hade ett tidigt och blödde väldigt lite i 4 dagar och sen kom äl som vanligt och nu har jag bim på tidigast fre (beroende på hur lång cykel jag borde ha nu).

Oj vad långt det blev

Lycka till iaf!!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?