• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Zombiemma

Usch tjejer nu blir jag snart galen här!

Jag är på dag 31 efter mitt mf eller bim +2 och har ju haft så otroligt mycket symptom.. Har superömma bröstvårtor idag och har varit öm över ena sidan av livmodern. För en timme sedan fick jag tokont i hela livmodern så jag gick på toa för att se om det var det. När jag torkade mig kom det en pytteliten blodstrimma på pappret sen inge mer?

Är fortfarande lite öm men inte alls som förut..

Blir knäpp snart, har inte testat sen i fredags men vågar inte heller känner jag..

• Emaria
    paron skrev 2013-09-17 21:57:27 följande:

Har ingen aning om när jag hade min ägglossning. Har haft väldigt oregelbunden mens men oftast har jag nog haft en 30 dagars cykel. Ja, visst är det märkligt :) Ska försöka att inte tänka på det och invänta mensen så får se om den blir sen eller ej. Hur går det för er andra?
    Ok. Men låt säga att du hade 30 dagar cykel med mens den 25 och lutealfas på 14 dagar, det skulle innebära att du skulle haft ÄL 12e och därmed tidigast kunna testa positivt 21e. Oregelbundenheten gör det ju svårt att veta och efter mf kan det ju variera ännu mer! Men det nästa är väl bara att ha tålamod, men lättare att inte ge upp när man vet att det inte är något konstigt att man inte plussar så tidigt! :)
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-18 13:23:35 följande:

Usch tjejer nu blir jag snart galen här!

Jag är på dag 31 efter mitt mf eller bim +2 och har ju haft så otroligt mycket symptom.. Har superömma bröstvårtor idag och har varit öm över ena sidan av livmodern. För en timme sedan fick jag tokont i hela livmodern så jag gick på toa för att se om det var det. När jag torkade mig kom det en pytteliten blodstrimma på pappret sen inge mer?

Är fortfarande lite öm men inte alls som förut..

Blir knäpp snart, har inte testat sen i fredags men vågar inte heller känner jag.. smile4.gif

Mm, jag är på BIM -2 enligt min gamla 33-genomsnittliga cykel men får antagligen räkna från förra veckan. Funderar på och försöka få koll på ÄL, har aldrig använt stickor och när det är så oregelbundet känns det ju helt hopplöst!
  • Anonym (Anna mf)

Ååh, jag vill må illa igen och ha ont i mina bröst! Har testat massor men inget plus, har iofs inte BIM förrens 28:e om mensen är regelbunden. Tror att jag hade ÄL runt 10-11 september. Testade med ÄL-stickor men fick aldrig ett starkt sträck.. Innan dagarna när jag tror att jag hade ÄL var det blankt, sen runt ÄL var det ett ganska svagt streck, aldrig lika starkt som kontroll-strecket.. Sen dagarna efter var det blankt igen... Så jag borde väl ha haft ÄL trots att det inte var lika starkt då? Har haft en mens sen MF, så ÄL borde vara igång. Plussade en vecka innan BIM när jag var gravid sist... Så jag hoppas att det dyker upp ett plus snart. Karln trodde jag var tokig när han såg alla ÄL-test och graviditetstest i sopkorgen. Och ja, jag har nog blivit tokig.

• paron
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-19 16:16:52 följande:
    Ååh, jag vill må illa igen och ha ont i mina bröst! Har testat massor men inget plus, har iofs inte BIM förrens 28:e om mensen är regelbunden. Tror att jag hade ÄL runt 10-11 september. Testade med ÄL-stickor men fick aldrig ett starkt sträck.. Innan dagarna när jag tror att jag hade ÄL var det blankt, sen runt ÄL var det ett ganska svagt streck, aldrig lika starkt som kontroll-strecket.. Sen dagarna efter var det blankt igen... Så jag borde väl ha haft ÄL trots att det inte var lika starkt då? Har haft en mens sen MF, så ÄL borde vara igång. Plussade en vecka innan BIM när jag var gravid sist... Så jag hoppas att det dyker upp ett plus snart. Karln trodde jag var tokig när han såg alla ÄL-test och graviditetstest i sopkorgen. Och ja, jag har nog blivit tokig.

Jag har också blivit tokig!! Gick precis och köpte ett till test. Ska testa om någon timme. Jag som skulle invänta BIM den 25 och testa då, men fick för mig nyss att jag nog skulle få plus så jag stack iväg och köpte. Sambon tycker också att jag är knäpp, haha!
  • Zunrose

hejsan här är en till som fått mf ..fick mitt missfall i tisdags på jobbet..var hemskt har fortfarande ont och blöder vet inte om det gör mest ont kroppsligt eller själsligt...

nu väntar jag bara på att jag ska sluta blöda så vi kan försöka igen..men hur fungerar det med äl efter missfall..räknas missfallet som en mens så äl kommer igång som vanligt?

• Emaria
    Zunrose skrev 2013-09-19 17:27:16 följande:

hejsan här är en till som fått mf ..fick mitt missfall i tisdags på jobbet..var hemskt har fortfarande ont och blöder vet inte om det gör mest ont kroppsligt eller själsligt...

nu väntar jag bara på att jag ska sluta blöda så vi kan försöka igen..men hur fungerar det med äl efter missfall..räknas missfallet som en mens så äl kommer igång som vanligt?

Tråkigt att höra... Det kan säkert vara en kombination. Vilken vecka var du i?

För att man ska få ÄL igen krävs att hcg-nivån sjunker till en viss nivå. Är det ett väldigt tidigt mf och/eller man får ut allt på en gång så sjunker det ganska snabbt. För mig tog det 4 veckor men då var jag i v9 och hade väldigt hög nivå hcg efteråt. Det kan ta upp till 9 v men det är nog extremt ovanligt.

Har du tagit något nytt test? Får man negativt direkt kan man ofta räkna mf som vanlig mens.
  • paron
    Zunrose skrev 2013-09-19 17:27:16 följande:
    hejsan här är en till som fått mf ..fick mitt missfall i tisdags på jobbet..var hemskt har fortfarande ont och blöder vet inte om det gör mest ont kroppsligt eller själsligt... nu väntar jag bara på att jag ska sluta blöda så vi kan försöka igen..men hur fungerar det med äl efter missfall..räknas missfallet som en mens så äl kommer igång som vanligt?    

Mitt missfall blev som en mens och jag hade äl och sedan nästa vanliga mensen 30 dagar efter. Nu hoppas jag att vi har lyckats blivit gravida! Hade ju hoppats på att pricka in första äl efter missfallet men sambon var bortrest hela den veckan. Beklagar ditt missfall och hoppas ni lyckas snart igen. Kram
  • Zunrose

Emaria skrev 2013-09-19 17:35:11 följande:
    Tråkigt att höra... Det kan säkert vara en kombination. Vilken vecka var du i?

För att man ska få ÄL igen krävs att hcg-nivån sjunker till en viss nivå. Är det ett väldigt tidigt mf och/eller man får ut allt på en gång så sjunker det ganska snabbt. För mig tog det 4 veckor men då var jag i v9 och hade väldigt hög nivå hcg efteråt. Det kan ta upp till 9 v men det är nog extremt ovanligt.

Har du tagit något nytt test? Får man negativt direkt kan man ofta räkna mf som vanlig mens.

jag fick ett väldigt tidigt missfall v5..

okay hur vet man om den kommit tillbaka och hur länge blödde ni? 

jag har inte testat mig för tycvker det skulle bara ge falska förhoppningar .. sen för tidigt för att åka till doktorn så de kan kolla om allt är borta..

tack beklagar era också <3        
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?