• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Zombiemma
    Skorpan89 skrev 2013-09-20 10:44:58 följande:
    Är på bim-7 eller bim-5, svårt att räkna ut pga av missfallet. Får hem tester idag och hoppas kunna hålla mig nån dag innan jag testar!

Håller tummarna!!
  • Zombiemma
    Danni 83 skrev 2013-09-20 10:51:14 följande:
    Här är jag mitt inne i Äl så jag och sambon försöker få till en bebis nu i dagarna. Bim ca 5/10

Lycka till!
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-20 09:48:33 följande:
    Hur går det för er andra tjejer? Nån som är nära? Själv är jag nu på bim+4.. Har fortfarande mycket symptom, måste nog testa snart, är ju en vecka sedan jag testade sist..

BIM -5 idag. Testade igår men blev såklart neg! Ska försöka hålla mig över helgen nu iaf innan jag testar igen. Lycka till allihopa!
  • Zombiemma
    paron skrev 2013-09-20 11:32:46 följande:
    BIM -5 idag. Testade igår men blev såklart neg! Ska försöka hålla mig över helgen nu iaf innan jag testar igen. Lycka till allihopa!

Åh jag håller tummar och tår för dig!!

Nu VILL vi ha plus!
  • Zombiemma
    paron skrev 2013-09-20 11:32:46 följande:

Åh jag håller tummar och tår för dig!!

Nu VILL vi ha plus!
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-20 15:29:46 följande:
    Åh jag håller tummar och tår för dig!! Nu VILL vi ha plus!

Jag gick iväg och köpte nya test :) haha! Testoman!!!!! Fast dem ligger orörda i badrumsskåpet. Tänkte vänta ett par dagar nu :)
  • Zombiemma
    paron skrev 2013-09-20 20:53:06 följande:
    Jag gick iväg och köpte nya test :) haha! Testoman!!!!! Fast dem ligger orörda i badrumsskåpet. Tänkte vänta ett par dagar nu :)

Hahaha! Japp man blir ju så Själv vågar jag inte testa, är livrädd för att få ett minus.. Bim +5 idag och kroppen skriker "du är med barn!". Vaknade vid 6 imorse och kunde inte somna om för jag mådde så illa, brösten ömmar och jag är så täppt i näsan så jag knappt kan andas.. Men jag SKA hålla ut några dagar till
  • Anonym (violen)

Tittar in här jag med... Vi fick missfall 20 augusti, var i ca vecka 8 (olika uppgifter och just nu orkar jag inte reda ut det). Jag fick en infektion och antibiotika i 10 dagar. Allt känns som en dimma, men jag tror att jag bködde ca en vecka efter mf. När jag varit på efterkontrollen och allt såg fint ut, och jag kände mig okej så började vi ha sex. Har försökt ha koll på ÄL med hjälp av stickor, tycker dock det varit svårt att tolka och mest upplevt en stress av det. Vi försöker ha sex regelbundet istället. Jag väntar nu på mensen. OM jag räknar mf som mens, så är jag idag på cykeldag 33, då jag brukar få min mens. Har inga som helst känningar av att det är på g, och jag är inte gravid. Vet inte vad jag vill ha sagt med det här... vet ju att mensen kan dröja efter mf (eller?) Inför omgivningen som vet om vad som hänt låtsas jag på något vis vara positiv och ge bilden av att "vi kämpar på, det kommer att gå bra". Egentligen känner jag bara att för HELVETE, jag måste bli gravid, allt annat är meningslöst! Ibland känner jag att jag aldrig mer KOMMER att bli gravid, det är kört nu. På fredag ska vi på middag till ett par som väntar barn. Jaha. Kul för dom. Vi skulle fått vår bebis nästan samtidigt. Nu blev det inte så. Fy fan vad jag avskyr allt just nu :(. Det är så ORÄTTVIST.

• Zandra0711

Jag hoppar in, fick ont igår med en liten blödning och åkte in, skulle vara i v.10 men fostret var i v.5-6 och inget litet hjärta som tickade. Ska tillbaka om 1v för kontroll så att han inte tog fel sa han, men har väldigt ont och blöder mkt. Så nu hoppas jag att allt bara skall komma ut så att vi kan börja om på nytt... Han hittade även en förändring på ena äggstocken som nu måste kontrolleras för han kunde inte förklara vad det var..

• Anonym (Anna mf)
    Anonym (violen) skrev 2013-09-21 11:50:33 följande:
    Tittar in här jag med... Vi fick missfall 20 augusti, var i ca vecka 8 (olika uppgifter och just nu orkar jag inte reda ut det). Jag fick en infektion och antibiotika i 10 dagar. Allt känns som en dimma, men jag tror att jag bködde ca en vecka efter mf. När jag varit på efterkontrollen och allt såg fint ut, och jag kände mig okej så började vi ha sex. Har försökt ha koll på ÄL med hjälp av stickor, tycker dock det varit svårt att tolka och mest upplevt en stress av det. Vi försöker ha sex regelbundet istället. Jag väntar nu på mensen. OM jag räknar mf som mens, så är jag idag på cykeldag 33, då jag brukar få min mens. Har inga som helst känningar av att det är på g, och jag är inte gravid. Vet inte vad jag vill ha sagt med det här... vet ju att mensen kan dröja efter mf (eller?) Inför omgivningen som vet om vad som hänt låtsas jag på något vis vara positiv och ge bilden av att "vi kämpar på, det kommer att gå bra". Egentligen känner jag bara att för HELVETE, jag måste bli gravid, allt annat är meningslöst! Ibland känner jag att jag aldrig mer KOMMER att bli gravid, det är kört nu. På fredag ska vi på middag till ett par som väntar barn. Jaha. Kul för dom. Vi skulle fått vår bebis nästan samtidigt. Nu blev det inte så. Fy fan vad jag avskyr allt just nu :(. Det är så ORÄTTVIST.
    Precis så känner jag, helvete jag måste bli gravid! Bim 28:e och håller mig allt vad jag kan för att inte göra slut på graviditetstesten :) Men ja, jag förväntar mig ett negativt svar.. Vågar liksom inte hoppas. Jag och karln ryker ihop hela tiden också, har varit på så dåligt humör sen mf, och det känns som att ett plus är det enda som kan rycka upp mig. Men man måste väl hitta något annat sätt att rycka upp sig på, för det håller ju inte i längden, kan ju dröja länge innan plusset dyker upp igen..
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?