• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Danni 83

Hej tjejer.ser att ni pratar om att dela grav som slutar i mf. Jag har ett gäng kompisar till min sambo som har barn i samma åldrar som våra. I somras berättade ena sonen till en tjej att hans mamma hade en bebis i magen. Hon var i v 9 då. Jag kunde inte hålla mig, fast jag precis plussat och berättade att jag var i v 5. Slutade ju i mf v 7 och guud vad jobbigt det känns att träffa dom nu i nov. Hoppashoppas att jag är gravid igen då! Nu har jag passerat en mens och har Äl i helgen. Håll en tumme för mig och lycka till ni andra!

• Emaria
    Danni 83 skrev 2013-09-17 07:50:06 följande:

Hej tjejer.ser att ni pratar om att dela grav som slutar i mf. Jag har ett gäng kompisar till min sambo som har barn i samma åldrar som våra. I somras berättade ena sonen till en tjej att hans mamma hade en bebis i magen. Hon var i v 9 då. Jag kunde inte hålla mig, fast jag precis plussat och berättade att jag var i v 5. Slutade ju i mf v 7 och guud vad jobbigt det känns att träffa dom nu i nov. Hoppashoppas att jag är gravid igen då! Nu har jag passerat en mens och har Äl i helgen. Håll en tumme för mig och lycka till ni andra!

Ja, det är lätt att vara efterklok. När jag hade börjat berätta blev det så lätt, och då är det lätt att man berättar för fler än man tänkt.

Oavsett om du får plus eller inte så kommer du ju få berätta om missfallet. Vem vet, kanske någon av dem också har varit med om det? Det är det här jag menar med att man borde prata mer om det, inte skämmas.
  • JenAnd

Har precis fått ett MA. Samma dag jag skulle gå in i v.14 så började jag blöda. Fick panik! Ringde 1177 och fick åka in på akuten. Där konstaterades det att fostrets hjärta slutat slå i v.9. Och min värld rasade samman. Ska skrapas imorgon och är väldigt nervös. Har många funderingar, kommer det göra ont efteråt?, blöder man mycket? mm.. Vet inte vad jag ska ta mig till..

• carithal

Hej hej. Nu äntligen har min mens kommit så det är bara att mysa på sen :) Hoppas på ett plus nästa månad :) Håller alla tummar och tår för alla er andra

• Danni 83

Emaria: visst är det så. Man är så glad och börjar dela det med en och så blir det en till och kanske två till osv. När jag fick mf insåg jag att jag hade inte varit i närheten av tyst, även om det inte var officiellt. Blir så ledsen när jag tänker på det. Nej, jag tror inte att jag skäms. Eller i så fall för att jag var så ivrig att berätta när man vet risken. Men det är ju ändå relativt vanligt. Tyvärr.

• Danni 83

JenAnd: usch vad tragiskt och jobbigt. Också att vara så pass långt gången. Hoppas att det går bra imorgon, tror inte att det är väldigt smärtsamt att bli skrapad. De är nog också väldigt ödmjuka och försiktiga. Kram till dig!

• paron

Min mens är beräknad den 25 sep. Om en vecka imorgon. Mår illa, har lite värk i magen och brösten är lite ömma. Kan lika gärna vara gravsymtom som menssymtom. Men hade en stark känsla av att jag va gravid. Läste en massa forum där folk testat plus på bim -7 och -8. Då blev jag så nyfiken att göra ett test idag. Visade så klart neg :( Har druckit mycket kaffe idag och kissat många gånger. Testurinet jag använde va helt genomskinligt, så jag fattade att det skulle bli neg. Men ändå blev jag besviken... Min sambo säger att vi måste vänta i en vecka nu innan vi testar och det va ju så vi sagt från början, men åååh vilken lång väntan!!!! Noll tålamod :)))

• Emaria
    paron skrev 2013-09-17 17:51:08 följande:

Min mens är beräknad den 25 sep. Om en vecka imorgon. Mår illa, har lite värk i magen och brösten är lite ömma. Kan lika gärna vara gravsymtom som menssymtom. Men hade en stark känsla av att jag va gravid. Läste en massa forum där folk testat plus på bim -7 och -8. Då blev jag så nyfiken att göra ett test idag. Visade så klart neg :( Har druckit mycket kaffe idag och kissat många gånger. Testurinet jag använde va helt genomskinligt, så jag fattade att det skulle bli neg. Men ändå blev jag besviken... Min sambo säger att vi måste vänta i en vecka nu innan vi testar och det va ju så vi sagt från början, men åååh vilken lång väntan!!!! Noll tålamod :)))

När hade du ägglossning? Det där med BIM är lite dumt för det beror ju helt på ens cykel. Det är teoretiskt omöjligt att plussa innan dag 10 vilket gör att de som plussar "tidigt" har lång lutealfas. Innan dag 10 efter ÄL har det inte frigjorts tillräckligt med hcg för att ge något utslag. Det där med hormon är märkligt.

Jag har haft gravidsymptom nu när jag väntat på att få nästa ÄL när det inte finns en chans i världen att jag skulle vara gravid igen.

Hoppas du får ett plus tillslut iaf!
  • paron
    Emaria skrev 2013-09-17 18:27:53 följande:
    När hade du ägglossning? Det där med BIM är lite dumt för det beror ju helt på ens cykel. Det är teoretiskt omöjligt att plussa innan dag 10 vilket gör att de som plussar "tidigt" har lång lutealfas. Innan dag 10 efter ÄL har det inte frigjorts tillräckligt med hcg för att ge något utslag. Det där med hormon är märkligt. Jag har haft gravidsymptom nu när jag väntat på att få nästa ÄL när det inte finns en chans i världen att jag skulle vara gravid igen. Hoppas du får ett plus tillslut iaf!

Har ingen aning om när jag hade min ägglossning. Har haft väldigt oregelbunden mens men oftast har jag nog haft en 30 dagars cykel. Ja, visst är det märkligt :) Ska försöka att inte tänka på det och invänta mensen så får se om den blir sen eller ej. Hur går det för er andra?
  • Danni 83

Paron: åh vad spännande!! Jag hoppas att du får plus om en vecka. Tiden kan verkligen krypa fram!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?