• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Skorpan89

Skulle aldrig kunna hålla mig så länge som du Zombiemma :p Jag har också bim på onsdag! (Eller fredag) har inte full koll. Men om jag får hem mina tester imorgon så testar jag då :) Har konstant molvärk som drar ner mot låren och igår började jag få ont i ryggen, så det är ganska spännande nu! :D

• Zombiemma
    paron skrev 2013-09-22 19:55:32 följande:
    Men nu får du testa :D Blir ju nyfiken!!!! Jag har BIM på onsdag och tänker testa då. Har dessvärre inga symtom alls nu :/ Så vi får väl se!

Jag är livrädd för att testa, orkar inte ett neg. Innan mf så tog det lång tid innan ett riktigt plus kom så därför vill jag vänta, plus att idag ömmar brösten mycket mindre och det skrämmer mig..

Får se hur det känns om ett par dagar..
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-22 20:34:17 följande:
    Jag är livrädd för att testa, orkar inte ett neg. Innan mf så tog det lång tid innan ett riktigt plus kom så därför vill jag vänta, plus att idag ömmar brösten mycket mindre och det skrämmer mig.. Får se hur det känns om ett par dagar..

Jag förstår att du känner dig rädd och det är bra att du kan vänta. Jag blir besviken efter varje neg jag får. I helgen har jag haft fullt upp och inte hunnit testa eller ens tänkt på det så det har varit skönt! Jag håller tummarna för dig :)
  • paron
    Skorpan89 skrev 2013-09-22 20:33:46 följande:
    Skulle aldrig kunna hålla mig så länge som du Zombiemma :p Jag har också bim på onsdag! (Eller fredag) har inte full koll. Men om jag får hem mina tester imorgon så testar jag då :) Har konstant molvärk som drar ner mot låren och igår började jag få ont i ryggen, så det är ganska spännande nu! :D

Jag har ett test som ligger och vill gärna testa imorgon bitti, men nu tänker jag hålla mig till på ons! Jag har testat allt för mycket nu och bara fått neg. Sist jag va gravid så testade jag mig BIM +3, och fick då ett väldigt svagt streck. Får nog vänta i ett par dagar nu innan det visar, OM det nu är något!
  • Skorpan89
    paron skrev 2013-09-22 20:56:22 följande:
    Jag har ett test som ligger och vill gärna testa imorgon bitti, men nu tänker jag hålla mig till på ons! Jag har testat allt för mycket nu och bara fått neg. Sist jag va gravid så testade jag mig BIM +3, och fick då ett väldigt svagt streck. Får nog vänta i ett par dagar nu innan det visar, OM det nu är något!

Okej :) jag testade också på bim+3 förra gången och fick ganska svaga streck. Det var inget jag la märke till då men nu i efterhand vet jag att plusset borde vart starkare. Tänk när man var yngre, då trodde man att man blev gravid hur lätt som helst. Det går ju inte riktigt såå lätt har man fått erfara..
  • Zombiemma

Åh nej , rosa flytningar.. då är det väl kört då, Skit!

Jaja, då har man lärt sig att absolut inte lita på sin kropp då. Hundra symptom men ingenting. Hur i hela friden ska man kunna vet sen då.. Suck!

• Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-22 21:39:10 följande:

Åh nej smile4.gif , rosa flytningar.. då är det väl kört då, Skit!

Jaja, då har man lärt sig att absolut inte lita på sin kropp då. Hundra symptom men ingenting. Hur i hela friden ska man kunna vet sen då.. Suck!

Ta ett test, det behöver ju inte alls vara kört!
  • Skorpan89
    Zombiemma skrev 2013-09-22 21:39:10 följande:
    Åh nej , rosa flytningar.. då är det väl kört då, Skit! Jaja, då har man lärt sig att absolut inte lita på sin kropp då. Hundra symptom men ingenting. Hur i hela friden ska man kunna vet sen då.. Suck!

Å nej! Men det är ju inte helt ovanligt om man är gravid. Tänker du testa?
  • Zandra0711

Kom precis hem från gynakuten för att få hjälp med smärtlindring då jag varken visste om jag skulle stå, ligga eller gå av på mitten av smärta och kände jag var trött efter sammanlagda knappa 6tim sömn sedan i fredags. Jag träffar en jättebra gynläkare som även gjorde ul och nästan allt var ute. Dock 17mm kvar så var tvungen att komma tillbaka på ett återbesök då gränsen var vid 15mm. Men sååå skönt att det nästan är klart! Sedan det den andra gynläkaren förmodligen sett var min gulekropp så det var så skönt att det var bra :). Nu ska bara det sista lilla ut sedan är det invänta mens och börja om igen :)

• Zombiemma

Ja jag måste nog testa typ imorgon el tisdag.. Nu har det slutat iaf, var på toa nyss och då var det ingenting..

Får se om det kommer igång inatt..

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?