• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Emaria
    Anonym (violen) skrev 2013-09-21 11:50:33 följande:

Tittar in här jag med... Vi fick missfall 20 augusti, var i ca vecka 8 (olika uppgifter och just nu orkar jag inte reda ut det). Jag fick en infektion och antibiotika i 10 dagar. Allt känns som en dimma, men jag tror att jag bködde ca en vecka efter mf. När jag varit på efterkontrollen och allt såg fint ut, och jag kände mig okej så började vi ha sex. Har försökt ha koll på ÄL med hjälp av stickor, tycker dock det varit svårt att tolka och mest upplevt en stress av det. Vi försöker ha sex regelbundet istället. Jag väntar nu på mensen. OM jag räknar mf som mens, så är jag idag på cykeldag 33, då jag brukar få min mens. Har inga som helst känningar av att det är på g, och jag är inte gravid. Vet inte vad jag vill ha sagt med det här... vet ju att mensen kan dröja efter mf (eller?) Inför omgivningen som vet om vad som hänt låtsas jag på något vis vara positiv och ge bilden av att "vi kämpar på, det kommer att gå bra". Egentligen känner jag bara att för HELVETE, jag måste bli gravid, allt annat är meningslöst! Ibland känner jag att jag aldrig mer KOMMER att bli gravid, det är kört nu. På fredag ska vi på middag till ett par som väntar barn. Jaha. Kul för dom. Vi skulle fått vår bebis nästan samtidigt. Nu blev det inte så. Fy fan vad jag avskyr allt just nu :(. Det är så ORÄTTVIST.

Förstår dig precis...! Jag fick mitt den 18e och har en svägerska som ska ha i början av februari.

Just den där känslan av orättvisa känner jag verkligen igen. Jag kan inte räkna mf som mens för det tog lång tid för hormonnivån att gå ner. Visade blankt först förra helgen. Däremot hade jag lite blod igen den veckan så räknar det som första dagen.

Det bästa med den här tråden är att man är inte ensam och man kan få ur sig sin frustration. Tänk positivt, eftersom du lyckades bli gravid så är sannolikheten god för att du ska bli det igen! Hade ni försökt länge innan?
  • Anonym (violen)
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-21 21:40:40 följande:
    Precis så känner jag, helvete jag måste bli gravid! Bim 28:e och håller mig allt vad jag kan för att inte göra slut på graviditetstesten :) Men ja, jag förväntar mig ett negativt svar.. Vågar liksom inte hoppas. Jag och karln ryker ihop hela tiden också, har varit på så dåligt humör sen mf, och det känns som att ett plus är det enda som kan rycka upp mig. Men man måste väl hitta något annat sätt att rycka upp sig på, för det håller ju inte i längden, kan ju dröja länge innan plusset dyker upp igen..

Har också varit på dåligt humör. Ledsen och arg, lätt att bli arg på sambon som ju inte gjort mig något illa... Vi försöker göra lite extra trevliga vardagssaker för att inte bara fastna i "plushetsen". Går ut och äter, umgås med vänner osv. Lycka till
  • Anonym (violen)
    Emaria skrev 2013-09-22 07:39:48 följande:
    Förstår dig precis...! Jag fick mitt den 18e och har en svägerska som ska ha i början av februari. Just den där känslan av orättvisa känner jag verkligen igen. Jag kan inte räkna mf som mens för det tog lång tid för hormonnivån att gå ner. Visade blankt först förra helgen. Däremot hade jag lite blod igen den veckan så räknar det som första dagen. Det bästa med den här tråden är att man är inte ensam och man kan få ur sig sin frustration. Tänk positivt, eftersom du lyckades bli gravid så är sannolikheten god för att du ska bli det igen! Hade ni försökt länge innan?

Ja det här är en så betydelsefull tråd! Vi lyckades efter bara några månader, det är väl mest känslomässigt jag blir hysterisk och får för mig att det aldrig kommer att gå. Egentligen vet jag ju att vi en dag kommer att ha vårt barn.
  • Anonym (violen)

Men fy vad jobbigt med sådana svar och "misstankar"! Skulle göra mig tokig! All styrka till dig mitt i sorgen!

Zandra0711 skrev 2013-09-21 20:21:35 följande:
    Jag hoppar in, fick ont igår med en liten blödning och åkte in, skulle vara i v.10 men fostret var i v.5-6 och inget litet hjärta som tickade. Ska tillbaka om 1v för kontroll så att han inte tog fel sa han, men har väldigt ont och blöder mkt. Så nu hoppas jag att allt bara skall komma ut så att vi kan börja om på nytt... Han hittade även en förändring på ena äggstocken som nu måste kontrolleras för han kunde inte förklara vad det var..

• Solros78

Hej på er! Hoppar in i den här tråden. Var på gynakuten i fredags där de såg att hjärtat inte slog. Var i v 9+5. Hade också gjort ett vul i v 7+4 där allt såg bra ut. Då undrar man ju dystert vad som hänt därefter och varför...

Åkte in till akuten då i fredags för jag hade jättesmå blödningar, var ju ingen som trodde det skulle vara så illa, små blödningar ska ju vara så normalt...

Känner mig rätt bitter, det skulle ju bli rn aprilbebis vilket kändes så himla bra ur all planering. Ville absolut inte få barn mitt i sommaren i värmen men nu måste väl det bli den nya drömmen istället ändå..,

Har två barn och vi är lite äldre både jag och maken så därför är jag så oerhört angelägen om att det inte ska dröja för länge, vill inte ha för stor åldersskillnad, yngsta fyller tre snart.

Själva missfallet har inte startat ännu, fick cytotek i fredags men de verkar inte ha gett någon effekt, småblöder bara lite. Ska kontakta gyn imorgon igen, ringde idag men de tyckte jag skulle avvakta. Vill ju bara få det här överstökat och få börja om igen. Vet att de rekommenderar att man ska vänta en mens men det struntar jag i, får jag äl kommer vi köra. Förstår inte varför jag skulle vänta för att de ska få lättare att datera som läkaren sa...

Suck, jag känner mig verkligen bitter. Mår ganska bra egentligen men ältar mycket... Skönt att ha huttat en tråd att få skriva av sig i!

• Zombiemma

Åh vad jag känner med er allihop!

Man förstår inte sorgen förrän man gått igenom det själv heller, så den här tråden ÄR viktig!

Jag håller tummar och tår för oss allihop!

• Anonym (Anna mf)
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-21 21:40:40 följande:
    Precis så känner jag, helvete jag måste bli gravid! Bim 28:e och håller mig allt vad jag kan för att inte göra slut på graviditetstesten :) Men ja, jag förväntar mig ett negativt svar.. Vågar liksom inte hoppas. Jag och karln ryker ihop hela tiden också, har varit på så dåligt humör sen mf, och det känns som att ett plus är det enda som kan rycka upp mig. Men man måste väl hitta något annat sätt att rycka upp sig på, för det håller ju inte i längden, kan ju dröja länge innan plusset dyker upp igen..
    Uuuh, kunde ju såklart inte vänta så jag tog ett gravtest igen.. 7 dagar till BIM nu, plussade 7 dagar innan BIM förra graviditeden som slutade i missfall.

And guess what.. Jag tror att det är positvt! :) Eller ja jag ser ju strecket! Det är riktigt riktigt svagt, så jag inväntar nog BIM innan jag faktiskt tror på det... :)
  • Zombiemma
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-22 11:08:55 följande:
    Uuuh, kunde ju såklart inte vänta så jag tog ett gravtest igen.. 7 dagar till BIM nu, plussade 7 dagar innan BIM förra graviditeden som slutade i missfall.

And guess what.. Jag tror att det är positvt! :) Eller ja jag ser ju strecket! Det är riktigt riktigt svagt, så jag inväntar nog BIM innan jag faktiskt tror på det... :)

Ååh! GRATTIS!!

Vad kul!!!

Jag går med hjärtat i halsgropen och bara väntar.. Jag vågar inte testa! Är på bim+6 idag, har haft massor m symptom men idag ömmar brösten mindre så jag vet inte vad jag ska tro.. :-/
  • Anonym (Sad)

Fick missfall v12 29 aug. Väntar på mens innan operation av polyp eller liknande men ingen mens, aldrig förut har jag saknat den så. Och i veckan berättar 2 kollegor att de skall ha barn i feb och mars. Hm jag skulle också fått i mars... Livet känns inte rättvist just nu, samtidigt som jag försöker tänka att jag är tacksam att min kropp avbröt om det ni inte var ok?! Svaret på det kommer jag ju aldrig få veta. Kan vara polypen som orsakat missfallet så nu måste den bort innan jag får bli gravid igen.... Mensen komsi komsi...

• paron
    Zombiemma skrev 2013-09-22 12:09:57 följande:
    Ååh! GRATTIS!! Vad kul!!! Jag går med hjärtat i halsgropen och bara väntar.. Jag vågar inte testa! Är på bim+6 idag, har haft massor m symptom men idag ömmar brösten mindre så jag vet inte vad jag ska tro.. :-/

Men nu får du testa :D Blir ju nyfiken!!!! Jag har BIM på onsdag och tänker testa då. Har dessvärre inga symtom alls nu :/ Så vi får väl se!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?