• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-15 20:39:36 följande:
    jo det måste vara något sånt ..
    Har inte varit på någon kontroll då jag var säker på att mensen skulle komma igång. 
    Men värken i magen har lagt sig nu, "känner" bara av magen nu, om ni förstår hur jag menar?

Hoppas att "blödningen" kan räknas som mens, och att äl kommer om ca 1 vecka nu.

hur vanligt är det att man blir gravid snabbt igen efter mf?  
    Har du tagit någon test som visade blankt innan blödningen? Jag testade positivt för två veckor sen, fick en kortare blödning förra veckan och i helgen visade det äntligen blankt!

Det kan ta ett tag för cykeln att komma igång men har du tur kan ÄL säkert inträffa då. Det finns ju många som plusar direkt efter utan mens, men tror att det är viktigt att inte stressa fram något!
  • Zombiemma
    undrande03 skrev 2013-09-15 20:39:36 följande:
    jo det måste vara något sånt ..

Har inte varit på någon kontroll då jag var säker på att mensen skulle komma igång. 

Men värken i magen har lagt sig nu, "känner" bara av magen nu, om ni förstår hur jag menar?

Hoppas att "blödningen" kan räknas som mens, och att äl kommer om ca 1 vecka nu.

hur vanligt är det att man blir gravid snabbt igen efter mf?  

Håller med Emaria, tror oxå det viktiga är att inte stressa fram det.. Meeeen jag vet oxå hur svårt det är att inte tänka på det .

Själv är jag på mitt "andra" bim datum idag men ingen mens i sikte.. Har fortfarande sjukt ömma vårtor men Molander är lite lugnare nu, däremot har jag fått ett konstigt sug i magen inte hunger utan som om jag skulle ha magkatarr ungefär.

Får väl testa igen om några dagar om det inte händer nåt!
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-16 11:46:10 följande:

Håller med Emaria, tror oxå det viktiga är att inte stressa fram det.. Meeeen jag vet oxå hur svårt det är att inte tänka på det smile5.gif .

Själv är jag på mitt "andra" bim datum idag men ingen mens i sikte.. Har fortfarande sjukt ömma vårtor men Molander är lite lugnare nu, däremot har jag fått ett konstigt sug i magen inte hunger utan som om jag skulle ha magkatarr ungefär.

Håller tummarna!

Är mest trött idag. Det här höstvädret gör en inte direkt pigg...! Längtar till vår resa 19 oktober, en månad kvar!!
  • Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-16 15:24:49 följande:
    Håller tummarna!

Är mest trött idag. Det här höstvädret gör en inte direkt pigg...! Längtar till vår resa 19 oktober, en månad kvar!!

Blir Inge avis alls på att få utomlands

Var ska ni?
  • Anonym (Sad)

Har ett barn sedan tidigare som också tog många år innan vi fick. Han är snart 6

• undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 11:31:48 följande:
    Har du tagit någon test som visade blankt innan blödningen? Jag testade positivt för två veckor sen, fick en kortare blödning förra veckan och i helgen visade det äntligen blankt!

Det kan ta ett tag för cykeln att komma igång men har du tur kan ÄL säkert inträffa då. Det finns ju många som plusar direkt efter utan mens, men tror att det är viktigt att inte stressa fram något! 
    Jag har tagit flera test, och de är alla negativa så det är ju skönt på sätt & vis.
    Nej jag vet försöker inte stressa ,men det är svårt som sagt..
    Gör inte saken lättare att mina 3 närmsta vänner alla är gravida.. :P 
  • undrande03
    Zombiemma skrev 2013-09-16 11:46:10 följande:

Håller med Emaria, tror oxå det viktiga är att inte stressa fram det.. Meeeen jag vet oxå hur svårt det är att inte tänka på det .

Håller tummarna för dig jag också! :)
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-16 16:41:13 följande:

Blir Inge avis alls på att få utomlands smile5.gif

Var ska ni?
    Seychellerna, bröllopsresa. :)
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 17:47:21 följande:
    Seychellerna, bröllopsresa. :)
    Åh, vad härligt!

Avis! (: 
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-16 17:45:31 följande:
    Jag har tagit flera test, och de är alla negativa så det är ju skönt på sätt & vis.
    Nej jag vet försöker inte stressa ,men det är svårt som sagt..
    Gör inte saken lättare att mina 3 närmsta vänner alla är gravida.. :P 
    Ok. Ja, jobbigt när det blir utdraget!

Usch... :( Min mans syster är gravid, det är tillräckligt... Två av mina närmsta vill inte ens habarn, en är singel.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?