• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • paron
    undrande03 skrev 2013-09-09 15:38:45 följande:
    Här har mensen kommit. Vaknade inatt av värken. Dock inte så mycket som de brukar va :( Tråkigt men de är väl bara att ta nya tag. Någongång kanske de blir min tur. Just nu så ser jag barn och gravida överallt, jag blir knäpp!

Beklagar :( Jag ser också bara gravidmagar överallt och tycker att livet är orättvist. Men det känns lättare nu ju mer tiden går och ibland går det en hel dag utan att jag tänker på det. Lycka till och jag håller tummarna för dig!!
  • Anette03

Jag känner verkligen med Paron, jag fick nyligen missfall efter 12 veckor. barnet var borta vid 6 v. känns för jävligt o gått 6 v o trott jag var gravid. Jättemycket blödningar o undrar om det ska vara så? Tror att jag sjabblade bort barnet med att åka vattenrutchkana på Lalandia, känns jävligt. vill försöka igen dock. Hoppas du Paron  känner att du testar igen. Man vill väldigt gärna känna känslan igen, mitt fjärde barn hoppas jag på. Känns jävligt o va orsaken till att det försvunnit, ett barn vi längtat efter. Önskar dig lycka till!

• Danni 83

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Fick mf i V6+3 den 8/8. Nu i söndags kom mensen igen, på dag 31. Känns ändå skönt att kroppen fungerar normalt igen, nu ska jag och sambon försöka få till en junibebis istället. Lycka till ni andra !

• paron
    Danni 83 skrev 2013-09-10 07:07:11 följande:
    Nu var det ett tag sen jag skrev här. Fick mf i V6+3 den 8/8. Nu i söndags kom mensen igen, på dag 31. Känns ändå skönt att kroppen fungerar normalt igen, nu ska jag och sambon försöka få till en junibebis istället. Lycka till ni andra !

Välkommen tillbaka och lycka till! Vi håller på och försöker nu efter min första mens. Det visar sig i slutet på sep om det tagit sig.
  • Anonym (Nr3)

Åh nej tjejer nu gjorde jag nog nåt dumt!!! Av misstag tig jag en Ipren! Jag tror verkligen att jag kan vara gravid, fast väldigt tidigt.. Hjälp! Tror ni det påverkar i så fall??

• Emaria
    Anonym (Nr3) skrev 2013-09-10 15:13:36 följande:
    Åh nej tjejer nu gjorde jag nog nåt dumt!!! Av misstag tig jag en Ipren! Jag tror verkligen att jag kan vara gravid, fast väldigt tidigt.. Hjälp! Tror ni det påverkar i så fall??
    Tror inte det ska vara någon fara, speciellt inte nær det ær så tidigt! 
  • Anonym (Nr3)

[quote=71060658][quote-nick]Emaria skrev 2013-09-10 20:20:30 följande:[/quote-nick]Tror inte det ska vara någon fara, speciellt inte nær det ær så tidigt! [/quote

Tack!

Nä efter att ha googlat runt lite så tror jag oxå att det är lugnt.. Men man blir ju bara så himla nojig, blir lite less på mig själv

• Danni 83

Anonym: Jag har helt slutat använda Ipren för det är ju verkligen superlätt att inte minnas! Har tagit det innan och sen haft ångest, vet precis hur du känner dig! Men vad skönt att det inte verkar vara någon fara! Första tiden får ju ägget sin näring från gulekroppen och inte från oss så då ska det ju inte spela någon roll heller.

Paron: tack! Hoppas att det tagit sig för er. Håller tummarna för ett fint plus i slutet av september då!

• Anonym (Nr3)

Danni83: Ja jag har helt slutat hemma men var såklart på tjänsteresa och tänkte mig inte för när jag bad om en värktablett.. :-/

Men som du säger, det borde ju inte vara någon fara om det nu är så att jag är gravid!

Hur går det för alla andra? Närmar ni er testdagar?

• paron
    Anonym (Nr3) skrev 2013-09-11 08:19:30 följande:
    Danni83: Ja jag har helt slutat hemma men var såklart på tjänsteresa och tänkte mig inte för när jag bad om en värktablett.. :-/ Men som du säger, det borde ju inte vara någon fara om det nu är så att jag är gravid! Hur går det för alla andra? Närmar ni er testdagar?

Nja, 26 sep. Känns som en evighet :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?