• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-05 12:19:03 följande:
    Jag har inte tagit något test än.. Känns som jag kommer "testa ihjäl mig" så jag tänker vänta lite.
    Senast så plussade jag på vad jag tror va bim+1 . Så det var ju tidigt. Men då kände jag inga symptom innan, mer än att mensen aldrig kom. 

Men får se hur länge jag kan hålla mig utan att testa, nyfiken som man är :) 
    Hur går de för dig? 
    Jodå, otålig som man är lyckades jag ju inte hålla mig från att testa. Lika solklart positivt som i måndags. Ska försöka stressa av och inte testa förrän om en vecka igen nu.

Planen var väl egentligen och ändå ta det lugnt till vår bröllopsresa de sista två veckorna i oktober... Men hade ju varit fint om man var på banan igen då!
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-05 12:30:27 följande:

Nu ligger jag nerbäddad i soffan och har precis tagit tabletter för att få ut allting :(

Hoppas det går bra för dig! :/
  • Teresiat

Undrande03 - ok :) ja det är som ingen mening att testa för tätt inpå. Jag var hos läkaren idag. De skulle kolla att allt såg bra ut efter missfallet. De tog först ett gravtest som var negativt. Sedan blev det VUL. Läkaren såg en vätskesamling i livmodern på utraljudet och hon trodde först att det kunde vara en tidig graviditet. Men sen så visade hon UL-bilderna för en annan läkare som sa att det inte var det... Så frustrerande.. Snacka om hjärtklappningdeluxe. Nu känner jag mig lagomt förvirrad.

• Emaria
    Teresiat skrev 2013-09-05 16:40:10 följande:

Undrande03 - ok :) ja det är som ingen mening att testa för tätt inpå. Jag var hos läkaren idag. De skulle kolla att allt såg bra ut efter missfallet. De tog först ett gravtest som var negativt. Sedan blev det VUL. Läkaren såg en vätskesamling i livmodern på utraljudet och hon trodde först att det kunde vara en tidig graviditet. Men sen så visade hon UL-bilderna för en annan läkare som sa att det inte var det... Så frustrerande.. Snacka om hjärtklappningdeluxe. Nu känner jag mig lagomt förvirrad.

Skönt ändå att allt ser bra ut! Men tråkigt när man en kort stund får sådana förhoppningar! :/
  • Emaria

Nu ligger jag nerbäddad i soffan och har precis tagit tabletter för att få ut allting :(

Hur har det gått för dig? Har det kommi ut än?
  • Emaria

Hur har det gått för dig? Har det kommit ut än?
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-06 07:25:28 följande:
    Hur har det gått för dig? Har det kommit ut än?
    Ja det satte igång igår kväll . Idag har jag inte så ont och blöder inte alls lika mycket så hoppas det värsta är över..
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-06 10:05:26 följande:
    Ja det satte igång igår kväll . Idag har jag inte så ont och blöder inte alls lika mycket så hoppas det värsta är över..
    Ok! Får hoppas på det! Är det första försöket eller har du barn sen tidigare?
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-06 13:26:19 följande:
    Ok! Får hoppas på det! Är det första försöket eller har du barn sen tidigare?
    Blev gravid på första försöket och det var min första graviditet.. Får hoppas det går bättre nästa gång! Har inte läst igenom hela tråden men hur går det för dig då?
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-06 14:44:45 följande:
    Blev gravid på första försöket och det var min första graviditet.. Får hoppas det går bättre nästa gång! Har inte läst igenom hela tråden men hur går det för dig då?
    Då har vi något gemensamt. Första försöket, första barnet. Missfall när jag skulle gått in i v9 den18/8.

Hade högt hcg (34000) dagen efter så går mest och väntar på att det ska gå ur kroppen. Tog ett test i onsdags som visade positivt på några få sekunder... :/

Men, men. Får försöka ta det lugnt och göra saker man inte kan göra som gravid eller med bebis ett tag till.
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?