• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Teresiat

Så tråkiga historier tjejer :( hur gick det på mvc Linda? Men du måste vara väldigt fertil i alla fall :) Hade ni sex nära i samband med det slutade blöda eller var det långt efter? Sitter och funderar hur snabbt en ägglossning kommer efter missfall. Någon som vet?

jag testade med ett graviditetstest i morse och det var negativt. Skönt på ett sätt, nu är alla hormoner och grejer från den där graviditeten borta och ute ur mitt system.

• Lindaaa01

Det gick bra hos bm, hon tyckte inte att jag skulle oroa mig overklig flytningarna. Hon bokade in mig på ett läkarbesök där jag ska göra ett vul för att fastställa datum. Eftersom jag inte hade någon mens innan jag blev gravid är det lite osäkert när jag hade ägglossning. Men hon tror inte att det kan diffa på så mycket. Känns bra att få göra ett vul så vi får se om allt är bra. Men det dröjer 2,5 vecka. När jag pratade med bm när jag fått min mf så sa hon att jag skulle räkna det som en mens så jag antar att det kan komma igång igen ca två veckor efter. Vi planerade ju inte alls denna graviditet men jag kan tänka mig att jag hade ägglossning ca två veckor efter. Vi hade inte sex undertiden jag blödde (ca 1v) och under veckan efter det kände jag mig inte alls motiverad, mest deppig så då blev det inte heller nått. Men där någonstans, två veck efter hade vi sex en gång sedan reste vi bort i två veckor och bodde med släkt och vänner så vi fick aldrig till det :)

• Anonym (ledsen&känslig)

Nån här som gjort en skrapning ?? Gör det ont ?? O va hhänder ?

• Danni 83

Teresiat: Hur länge efter mf testade du? Jag har antagligen passerat första äl efter mf och väntar på första mensen nu om någon vecka. Funderar på att testa bara för att se att det är neg, men så blir man lite snål.. kanske ska köpa billiga RFSU test bara för att se.

Jag har inte skrapat, men visst borde man få bedövning om det är smärtsamt? De skrapar väl ur livmordern så att rester pch dyl kan försvinna? Är ju rätt vanligt så jag tror inte att det någon fara! Ska du skrapa?

Linda: Håller alla tummar!! Blödning i tidig graviditet behöver ju inte betyda någonting!!

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. <3
  • plop

jag blev skrapad, dom sövde mig när dom gjorde ingreppet ( tror dom alltid gör det) ont gjorde det inte efter att jag vaknat upp ut narkosen.

• Anonym (ledsen&känslig)
    Danni 83 skrev 2013-08-23 14:31:36 följande:
    Teresiat: Hur länge efter mf testade du? Jag har antagligen passerat första äl efter mf och väntar på första mensen nu om någon vecka. Funderar på att testa bara för att se att det är neg, men så blir man lite snål.. kanske ska köpa billiga RFSU test bara för att se.

Jag har inte skrapat, men visst borde man få bedövning om det är smärtsamt? De skrapar väl ur livmordern så att rester pch dyl kan försvinna? Är ju rätt vanligt så jag tror inte att det någon fara! Ska du skrapa?

Linda: Håller alla tummar!! Blödning i tidig graviditet behöver ju inte betyda någonting!!
    plop skrev 2013-08-23 14:37:08 följande:
    jag blev skrapad, dom sövde mig när dom gjorde ingreppet ( tror dom alltid gör det) ont gjorde det inte efter att jag vaknat upp ut narkosen.
    nä ska ta det medesinskt ist... för är lite rädd för sövningen  så vill göra allt innan man verkligen måste det.. :(

• Teresiat

Jaa, det är ju för och nackdelar med allt. Aldrig är det kul att bli sövd :/ Min kompis som har gjort skrapning är "jätte nöjd" med det. Om jag skulle få missfall igen i vecka 12 skulle jag nog välja skrapning.

• Anonym (Samma båt)
    Tänkte dela med mig utav min historia. Upptäcktes för ca 2 veckor sedan att det bara fanns en tom hinnsäck, var då i vecka 7. Har efter det varit på vul samt lämnat blodprov(hcg) vid två tillfällen men ingen förändring har skett. Skrapades igår då de ville ha möjligheten att analysera resterna så att det inte rör sig om en sk. druvbörd/mola, då mina hcg-halter har fortsatt vara höga.

Fick ta två cytotec tabletter vid tio och sövdes vid kl två. Jag har blivit sövd två gånger tidigare och varje gång, denna inkluderad, så har narkospersonalen varit väldigt gulliga och det gått smidigt. Jag tycker personligen inte att det är obehagligt att bli sövd, då lättnaden att vakna upp och allt redan är över är stor. Att slippa vara medveten om vad som faktiskt sker. Jag låg sedan kvar i ca 20 minuter på uppvaket och fick en macka och lite juice sen fick jag åka hem. Hade en del blödningar igår och lite idag under dagen men nu börjar de avta. Har haft lite "mensvärks" ont men inte alls farligt. 

Rent emotionellt, så var detta rätt val för mig. Att åka in, bli väl omhändertagen och sedan få åka hem och få börja om med blankt papper. Sen finns det ju en viss risk för infektion men är man bara uppmärksam på sin kropp så märker man förhoppningsvis av en eventuell infektion innan det gått för långt.

Nu väntar några veckor innan vi får försöka igen kommer bli svårt att glädjas åt ett plus, då det så lätt kan gå fel. 

Stor kram till er andra!  
  • Anonym (Anna mf)

Hej. Jag har ett barn sen innan som precis fyllde fyra och nu började det bli dax för syskon. Vi fick till det på allra första försöket efter att jag slutade med p-piller, vilken lycka! Jag fick missfall den 24 juli, hade blödigt lite till och från en vecka innan själva missfallet skedde. Jag hade precis passerat vecka 12. Sorg är bara förnamnet. Blödde vad jag kan minnas ca 5 dagar efter missfallet, kroppen skötte allt själv, ingen skrapning. Kanske en vecka efter att jag slutade blöda visade stickan att jag inte längre hade graviditetshormonerna kvar i kroppen. Hade sex så ofta lusten infann sig därefter i förhoppning om att det skulle ta sig igen, men lusten har väl varit si sådär nu, har varit sorgsen och arg efter mf. Hur som haver så kom mensen idag! Tyvärr ingen bebbe på första nya försöket, men firar lite idag att mensen kom ändå! Det innebär väl förhoppningsvis att ägglossningen är igång igen! Fick mens typ en månad efter missfallet, runt det datumet jag brukar ha mens.. Så nu blir det nya tag!!!!!

• Danni 83

Anna: trist men ändå kanske skönt att kroppen är igång igen. Själv har vi fått till det väldigt sporadiskt veckorna efter mf med sex så jag har inga direkta förhoppningar. Ändå skönt att höra att kroppen sköter sig ofta som efter en vanlig mens. Nu är det 3 v sen mf så mens borde dyka upp om 1-1.5 v.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?