• Danni 83

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Jag har också precis fått mf. Började blöda i torsdags på (6+0), har blivit värre under helgen och idag skedde själva mf, eller vad man kan kalla det på 6+3. Stod i kassan på Konsum när jag kände hur det släppte. Ville inte hem och kolla alls :-/ hade nog fortfarande hoppet uppe. Har läst mkt om mf sista dygnet och på 1177 stod det att från v7 så kan det komma ut en embryo, jag hade verkligen ingen aning om detta. Trodde att det fortfarande var för tidigt för att se något, att det bara skulle komma som en kraftig mens . Men i bindan så låg där ett ca 5 cm och kanske 2 cm brett liten blodig klump. Det var faktiskt chockerande och jag visste inte vad jag skulle göra. Ropade på mannen som kom och gjorde en liten liten kartong och så rullade vi in det i papper och begravde det i trädgården. Ska köpa ett litet ljus tänkte jag. Fan att man kan bli så ledsen fast man vet att det är stor risk. På 1177 stod det att när du känner att embryot kommer så kan du gå på toa. Men det hade jag aldrig hunnit kan jag säga, inte ens om jag varit hemma. Kände ju samtidigt som det kom. Tårarna kom också kan jag ju säga när vi såg allt hemma. Nu kanske det blev många detaljer för vissa, ursäkta det blev bara en sån otäck upplevelse. Jag har två barn sen innan, 6 och 3 år. Vill försöka igen, så fort som möjligt men kanske inte orkar psykiskt. Kram till er alla här inne som också gått igenom detta otroligt jobbiga och känslomässigt påfrestande.

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010.
  • Danni 83

Anonymtv6: vad jobbigt och tungt. Både att gå igenom ett mf och sen inte få stöd av den som står en närmast och som det också berör. Kan det vara så att han ännu mindre hann ta till sig att du var gravid och därför inte reagerade? Jag försvarar inte hans beteende, men för min sambo så var första barnet inte ett barn förrän rätt långt in i graviditeten, när han kände sparkar från utsidan osv. Kan du prata med honom och berätta hur det känns och att du upplevelser honom som känslokall och att di faktiskt är både ledsen och chockad? Kram

• Danni 83

Jag ska ringa bm idag för att höra hur rutinerna är, om de kollar något eller om man bara ska avvakta på tecken attan behöver kolla.

• Danni 83

Ja det var jobbigt. Jag var ju tvungen att ta mig hem i bilen och det var påfrestande. Samtidigt hade jag inte kunnat vara hemma hela tiden, hade blödigt i 3 dagar och visste ju inte att/när det skulle hända. Men visst var det tungt.

• Danni 83

Jag har två barn sen innan, så jag ägnar mkt åt de just nu. Försöker vara tacksam och glad över de och det är klart jag är, även om det såklart också innebär att jag sörjer barnet vi inte fick. Vi kommer ta nya försök mot hösten, har nytt jobb och det känns mer lägligt att vänta några veckor, också för att se att kroppen kommer igång. Hur mår du?

• Danni 83

Ja det är tur. Och att man får vara ledsen och dela sin sorg med sin sambo. Ja det här var första gången mf. Bm på kliniken där jag skulle gjort privat Ul sa att tyvärr kanske det var din tur och så kanske det är . Är ju ändå rätt stor risk första 12 v. Sen blir man ju chockad ändå..

Sjukvården rekommenderade mig att vänta 4 v efter blödning men en tjej här på fl testade bara 1,5-2 v efter första dagen med blödning och då visade det neg. Så kanske köpa ett test och kolla? Så vet du vad du kan utgå ifrån om du blir gravid direkt?

• Danni 83

Many87: låter ju rimligt att kroppen är matt efter omställningen. Alla hormoner som ska ställas om och det var ett bra uttryck att kroppen sörjer och man ska låta det ta sin tid. Vi väntar till jag haft en mens emellan nu och kommer försöka igen i september. Känns rätt skönt att få vila lite och fokusera på annat.

• Danni 83

Teresiat: Hur länge efter mf testade du? Jag har antagligen passerat första äl efter mf och väntar på första mensen nu om någon vecka. Funderar på att testa bara för att se att det är neg, men så blir man lite snål.. kanske ska köpa billiga RFSU test bara för att se.

Jag har inte skrapat, men visst borde man få bedövning om det är smärtsamt? De skrapar väl ur livmordern så att rester pch dyl kan försvinna? Är ju rätt vanligt så jag tror inte att det någon fara! Ska du skrapa?

Linda: Håller alla tummar!! Blödning i tidig graviditet behöver ju inte betyda någonting!!

Mamma till två hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. <3
  • Danni 83

Anna: trist men ändå kanske skönt att kroppen är igång igen. Själv har vi fått till det väldigt sporadiskt veckorna efter mf med sex så jag har inga direkta förhoppningar. Ändå skönt att höra att kroppen sköter sig ofta som efter en vanlig mens. Nu är det 3 v sen mf så mens borde dyka upp om 1-1.5 v.

• Danni 83

Wikström; Gud vad tragiskt, jag lider med sig och din familj/ anhöriga och partner.

Man tror ju verkligen inte att något ska hända efter v 12, hade du känt rörelser och så också? Förstår att det måste vara hemskt smärtsamt och jobbigt, får ni hjälp av sjukvården att bearbeta detta? Jag tänker att det måste få ta tid för er nu, att sörja och prata och sörja igen. Det är så kroppen och sinnet inom sin tid kan komma vidare. Låt det få ta sin plats in era liv. Får man någon grav man kan gå till? Allt stöd till er. Jag tänkt också att inom sin tid när nu är redo så kommer det en ny chans, och den gången så går ni täta kontroller och det finns inget som säger att det inte kommer att gå bra då. Kram!

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?