Inlägg från: Anonym (Samma båt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Samma båt)

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Tänkte dela med mig utav min historia. Upptäcktes för ca 2 veckor sedan att det bara fanns en tom hinnsäck, var då i vecka 7. Har efter det varit på vul samt lämnat blodprov(hcg) vid två tillfällen men ingen förändring har skett. Skrapades igår då de ville ha möjligheten att analysera resterna så att det inte rör sig om en sk. druvbörd/mola, då mina hcg-halter har fortsatt vara höga.

Fick ta två cytotec tabletter vid tio och sövdes vid kl två. Jag har blivit sövd två gånger tidigare och varje gång, denna inkluderad, så har narkospersonalen varit väldigt gulliga och det gått smidigt. Jag tycker personligen inte att det är obehagligt att bli sövd, då lättnaden att vakna upp och allt redan är över är stor. Att slippa vara medveten om vad som faktiskt sker. Jag låg sedan kvar i ca 20 minuter på uppvaket och fick en macka och lite juice sen fick jag åka hem. Hade en del blödningar igår och lite idag under dagen men nu börjar de avta. Har haft lite "mensvärks" ont men inte alls farligt. 

Rent emotionellt, så var detta rätt val för mig. Att åka in, bli väl omhändertagen och sedan få åka hem och få börja om med blankt papper. Sen finns det ju en viss risk för infektion men är man bara uppmärksam på sin kropp så märker man förhoppningsvis av en eventuell infektion innan det gått för långt.

Nu väntar några veckor innan vi får försöka igen kommer bli svårt att glädjas åt ett plus, då det så lätt kan gå fel. 

Stor kram till er andra!  
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?