• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-06 14:50:12 följande:
    Då har vi något gemensamt. Första försöket, första barnet. Missfall när jag skulle gått in i v9 den18/8.

Hade högt hcg (34000) dagen efter så går mest och väntar på att det ska gå ur kroppen. Tog ett test i onsdags som visade positivt på några få sekunder... :/

Men, men. Får försöka ta det lugnt och göra saker man inte kan göra som gravid eller med bebis ett tag till.

Okej. Känns tungt när det är ens första graviditet och så slutar det såhär :/

Ja va jobbigt...hoppas testen visar negativit snart! Så man kan börja försöka igen.. eller vill ni det? 
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-06 17:22:21 följande:

Okej. Känns tungt när det är ens första graviditet och så slutar det såhär :/

Ja va jobbigt...hoppas testen visar negativit snart! Så man kan börja försöka igen.. eller vill ni det? 
    Ja, jag har ingen kompis (som jag vet) fått mf heller, vilket gör att man tänker att det borde gå bra. Men jag antar att det beror på att inte så många av mina närmsta har barn.

Jo, vi vill väldigt gärna försöka igen men försöker att inte stressa. Åker på bröllopsresa sista två i oktober och vill ju inte att det ska hända igen, då. Kanske har vi inte ens fått en ny chans innan.

Hur känner du dig nu? Och hur tänker ni kring att försöka igen? Alla verkar ju få så olika råd också!
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-07 08:55:55 följande:
    Ja, jag har ingen kompis (som jag vet) fått mf heller, vilket gör att man tänker att det borde gå bra. Men jag antar att det beror på att inte så många av mina närmsta har barn.

Jo, vi vill väldigt gärna försöka igen men försöker att inte stressa. Åker på bröllopsresa sista två i oktober och vill ju inte att det ska hända igen, då. Kanske har vi inte ens fått en ny chans innan.

Hur känner du dig nu? Och hur tänker ni kring att försöka igen? Alla verkar ju få så olika råd också!
    Inte jag heller, min brors fru fick två friska barn på raken..min mamma har aldrig fått missfall osv..man frågar sig vad man har gjort för att förtjäna att va en utav dessa 30% som får mf :/

Okej nej det förstår jag!

Jag känner mig helt tom..men vi vill börja försöka lite smått när blödningen har slutat..har läst att många blir gravida fort efter ett mf/ma så man får ju upp förhoppningarna lite.. Hoppas verkligen på en bebis till jul iaf! Läkaren sa inget om det sist men ska på återbesök på torsdag..
  • lindizzen

hej
    Hoppar gärna in här. Konstaterades i fredags förra veckan att jag fått missfall. Efter ett vul nr 2. Vul ett veckan innan så var säcken bara som i v 5  ( skulle varit i v 10 nu). Väntar in att blödning eller rättare sagt missfärgade flytningarna ska upphöra så man kan ha bebis verkstad igen. Tänkte testa ett grav test i nästa vecka så man ser att alla hormoner är borta. Så är det ju bara på det igen. tänker inte invänta nästa mens. Och läkaren sa inget om att vi skulle göra det heller. så bara tuta o köra. 
    Men vad nere man känner sig emellan åt. trots man vet att bebisen inte hade klarat sig utanför kroppen, Hjärnan säger så men hjärtat ett annat. Verkligen känslomässigt detta.   

• Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-07 10:36:15 följande:
    Inte jag heller, min brors fru fick två friska barn på raken..min mamma har aldrig fått missfall osv..man frågar sig vad man har gjort för att förtjäna att va en utav dessa 30% som får mf :/

Okej nej det förstår jag!

Jag känner mig helt tom..men vi vill börja försöka lite smått när blödningen har slutat..har läst att många blir gravida fort efter ett mf/ma så man får ju upp förhoppningarna lite.. Hoppas verkligen på en bebis till jul iaf! Läkaren sa inget om det sist men ska på återbesök på torsdag..
    Jo, samtidigt är ju 30% ganska mycket och kanske är det fler som varit med om det som man inte känner till. Det är ju inte så många som vet om mitt tex.

Skönt att få komma på återbesök ändå! Jag känner mig lite utelämnad... Jag fick veta att risken för mf är något lite högre direkt efter och att de rekommenderar att man väntar en cykel. Men detta vet jag att vissa dementerat. Tror att det viktiga är att man tar det lugnt och att man själv känner sig redo.
  • paron

Hur går det för alla?! Någon som har fått ett plus ännu? Jag har bestämt mig för att testa den 26 sep, på min födelsedag, om inte mensen har dykt upp dagen innan då jag har beräknad mens. Vet inte riktigt när jag har ägglossning så vi har sex två ggr dagligen i tre veckor för att vara säkra :) Hoppas dessa två veckor går fort!!

• undrande03

Tog ett test imorse. Tyckte mig ana ett svagt streck. Men det kan lika gärna va spökstreck eller ren inbillning.
    Får avvakta ett par dagar och se. Är öm i brösten, har ont i tjejmagen och mådde lite illa till och från igår kväll. Jobbigt dock att inte veta var i cykeln man är. :/

Hoppas hoppas!!

• Teresiat

Idag kom min mens. Skönt på ett sätt. Nu får jag hoppas att den kommer vara hyfsat regelbunden :)

Spännande undrande03 ! :)

• Anonym (Nr3)

Hoppar in här om det går bra!

Fick ett tidigt mf den 18/8 och testade neg redan dagen därpå, var även på kk där jag fick veta att allt var borta och det såg bra ut.

Tror jag hade äl för ca en och en halv v sedan och har haft molvärk ända sedan dess, nu ömmar även brösten lite, det ilar i bäckenet och magen, är trött och jag mår lite illa..

Kan det vara på v igen? Eller är jag bara skengravid tro?

• Anonym (Lost!)

Jag har en fråga. Fick missfall för 2 veckor sen. Var då i v20. Måste gravid hormonerna gå ur kroppen innan man kan börja försöka igen? Har aldrig hållt på med äl test. Känner mig helt lost. Ursäkta om det är dumma frågor jag ställer.

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?