• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Anonym (Sad)

Önskar jag fick men måste vänta upp till 3 mån på Op först. Fick missfall v12 för 2 veckor sedan. Jag visste jag hade en liten utväxt i livmodern polyp? men nu har den växt och måste opereras bort och analyseras innan jag får bli gravid igen. Hoppas mesen kommer igång snart för innan dess blir det ingen Op...

• Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-13 18:22:09 följande:

Tog ett test nu, orkade inte vänta tills imorn... Negativt såklart., visst det är tidigt men vad håller min kropp på med? Blir snart knäpp!!

Tråkigt. :( Får väl vänta några dagar.

Jag tog ett test igår och äntligen är det blankt!! :)
  • Emaria
    Anonym (Sad) skrev 2013-09-14 17:55:32 följande:

Önskar jag fick men måste vänta upp till 3 mån på Op först. Fick missfall v12 för 2 veckor sedan. Jag visste jag hade en liten utväxt i livmodern polyp? men nu har den växt och måste opereras bort och analyseras innan jag får bli gravid igen. Hoppas mesen kommer igång snart för innan dess blir det ingen Op...

Fy. :( vad jobbigt! Är det första barnet?
  • Zombiemma
    Anonym (Sad) skrev 2013-09-14 17:55:32 följande:

Beklagar verkligen!

Håller tummarna för dig att tant röd kommer snart!
  • Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-15 09:01:49 följande:
    Tråkigt. :( Får väl vänta några dagar.

Jag tog ett test igår och äntligen är det blankt!! :)

Vad skönt, då är det bara att börja räkna då

Ja idag är jag sjukt öm om bröstvårtorna och mitt "andra" bim är imorgon så vi får väl se.. Jag har absolut inte gett upp, för jag känner mig tokgravid! "Mös" m maken nu på morgonen och då brukar det alltid komma lite blod så här nära mens, men nej ingenting!
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-15 09:32:06 följande:

Vad skönt, då är det bara att börja räkna då smile5.gif

Ja idag är jag sjukt öm om bröstvårtorna och mitt "andra" bim är imorgon så vi får väl se.. Jag har absolut inte gett upp, för jag känner mig tokgravid! "Mös" m maken nu på morgonen och då brukar det alltid komma lite blod så här nära mens, men nej ingenting!
    Ja, blir nog att ta det lite lugnt. Tänkt vänta tills bröllopsresan i sluter av oktober. Vill varken ha repris eller må pyton då. Men känns ändå skönt att det är på gång igen!

Håller tummarna för dig!
  • undrande03

hej på er igen!

Sitter här och blir inte klok. Fick vad jag trodde var mensen i måndags, världens värk och lite blod.
    Väntade mig en ganska stor mens, men icke.. jag har knappt blödit något, och ingenting "färskt" (ursäkta detaljerna) . Har knappt behövt använda något skydd.
    Nu har det slutat i stort sett, det är mer någon flytning som kommer.

Men jag känner fortfarande lite värk i magen, inga ömma bröst eller så.

Någon som hade så här efter mf?
    Jag tog till och med tester idag (bara för att utesluta) . negativt på både äl & grav.
    Kan ju inte känna av äl-symptom redan? Dag 7 i cykeln liksom.. 

• Zombiemma
    undrande03 skrev 2013-09-15 11:13:47 följande:
    hej på er igen!

Sitter här och blir inte klok. Fick vad jag trodde var mensen i måndags, världens värk och lite blod.

Väntade mig en ganska stor mens, men icke.. jag har knappt blödit något, och ingenting "färskt" (ursäkta detaljerna) . Har knappt behövt använda något skydd.

Jag tog till och med tester idag (bara för att utesluta) . negativt på både äl & grav.

Kan det inte vara rester från ditt mf som inte kommit ut? Har du varit på någon kontroll?
  • Zombiemma
    undrande03 skrev 2013-09-15 11:13:47 följande:
    hej på er igen!

Kan det inte vara rester från ditt mf som inte kommit ut? Har du varit på någon kontroll?
  • undrande03
    Zombiemma skrev 2013-09-15 18:54:37 följande:

jo det måste vara något sånt ..
    Har inte varit på någon kontroll då jag var säker på att mensen skulle komma igång. 
    Men värken i magen har lagt sig nu, "känner" bara av magen nu, om ni förstår hur jag menar?

Hoppas att "blödningen" kan räknas som mens, och att äl kommer om ca 1 vecka nu.

hur vanligt är det att man blir gravid snabbt igen efter mf?  
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?