• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 17:52:10 följande:
    Ok. Ja, jobbigt när det blir utdraget!

Usch... :( Min mans syster är gravid, det är tillräckligt... Två av mina närmsta vill inte ens habarn, en är singel.
    Nej, det förstår jag! 
    Ingen av de här vännerna vet om att jag fick mf, vill inte säga det heller, då de kommer tycka det känns jobbigt och ansträngt då. 
    Men när (om?) jag får ett nytt + så känns de ok att berätta.

Skönt att du iaf har några som tänker så. Gör kanske saken lite lättare iaf :) 
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-16 18:00:26 följande:
    Nej, det förstår jag! 
    Ingen av de här vännerna vet om att jag fick mf, vill inte säga det heller, då de kommer tycka det känns jobbigt och ansträngt då. 
    Men när (om?) jag får ett nytt + så känns de ok att berätta.

Skönt att du iaf har några som tänker så. Gör kanske saken lite lättare iaf :) 
    Jag tror att det är lättare att prata om ett mf om man berättat att man var gravid. Däremot hade jag ett par kompisar som jag berättat för av olika anledningar som jag kände att jag hade kunnat skippa. Däremot känns det väldigt skönt att min Närmsta kompis visste och att en av mina kollegor gjorde det,

Jag tror inte att detta ha avskräckt mig från att berätta för vissa innan vecka 12, men jag vet också vilka jag kommer vänta med.

Tror att det här med mf är något som man egentligen skulle prata mer om eftersom det är så vanligt. Jag tror att många (inkl mig själv) nästan skäms lite för att inte ha lyckats osv.
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 18:15:14 följande:
    Jag tror att det är lättare att prata om ett mf om man berättat att man var gravid. Däremot hade jag ett par kompisar som jag berättat för av olika anledningar som jag kände att jag hade kunnat skippa. Däremot känns det väldigt skönt att min Närmsta kompis visste och att en av mina kollegor gjorde det,

Jag tror inte att detta ha avskräckt mig från att berätta för vissa innan vecka 12, men jag vet också vilka jag kommer vänta med.

Tror att det här med mf är något som man egentligen skulle prata mer om eftersom det är så vanligt. Jag tror att många (inkl mig själv) nästan skäms lite för att inte ha lyckats osv. 
    jo jag håller med. Absolut!
    däremot så känner jag nu att om jag skulle berätta för dem att jag varit gravid och fått missfall, så skulle de bli obekväma i situationen, vilket de redan är litegrann. Då de tycker att det är "jobbigt" att jag inte är gravid som dem. De vill ogärna prata om graviditeten osv.

men när jag som sagt blir gravid igen, så kommer jag berätta om även mf:et . Känns som om jag berättar för dem innan så "tar jag lite av glädjen" ifrån dem.. 
    Låter luddigt när jag skriver såhär, men någon kanske förstår :) 
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-16 19:04:55 följande:
    jo jag håller med. Absolut!
    däremot så känner jag nu att om jag skulle berätta för dem att jag varit gravid och fått missfall, så skulle de bli obekväma i situationen, vilket de redan är litegrann. Då de tycker att det är "jobbigt" att jag inte är gravid som dem. De vill ogärna prata om graviditeten osv.

men när jag som sagt blir gravid igen, så kommer jag berätta om även mf:et . Känns som om jag berättar för dem innan så "tar jag lite av glädjen" ifrån dem.. 
    Låter luddigt när jag skriver såhär, men någon kanske förstår :) 
    Jag förstår absolut vad du menar! Jag skulle nog göra precis som du. Det är alltid jobbigt när man själv är den udda, speciellt när man själv vill ha det de andra har! Får bara hoppas att det är er tur snart!
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-16 19:11:27 följande:
    Jag förstår absolut vad du menar! Jag skulle nog göra precis som du. Det är alltid jobbigt när man själv är den udda, speciellt när man själv vill ha det de andra har! Får bara hoppas att det är er tur snart!
    Ellerhur!

Hoppas det är er tur snart också! :)
  • Zombiemma
    undrande03 skrev 2013-09-16 19:04:55 följande:
    jo jag håller med. Absolut! däremot så känner jag nu att om jag skulle berätta för dem att jag varit gravid och fått missfall, så skulle de bli obekväma i situationen, vilket de redan är litegrann. Då de tycker att det är "jobbigt" att jag inte är gravid som dem. De vill ogärna prata om graviditeten osv. men när jag som sagt blir gravid igen, så kommer jag berätta om även mf:et . Känns som om jag berättar för dem innan så "tar jag lite av glädjen" ifrån dem..  Låter luddigt när jag skriver såhär, men någon kanske förstår :) 

Ja jag förstår oxå.. Vi var 2 st på jobbet som var gravida m 2 v emellan innan mitt mf dvs.. Nu märket jag att hon pratar mycket mindre om sin grav..
  • Zombiemma
    Emaria skrev 2013-09-16 17:47:21 följande:
    Seychellerna, bröllopsresa. :)

Wow! Guud va härligt! Perfekt om ni får "tillverka" liten där då
  • undrande03
    Zombiemma skrev 2013-09-16 20:29:56 följande:

Ja jag förstår oxå.. Vi var 2 st på jobbet som var gravida m 2 v emellan innan mitt mf dvs.. Nu märket jag att hon pratar mycket mindre om sin grav..
    Usch vad jobbigt!
    Det blir liksom jobbigt för en själv också när man märker att övriga påverkas på det sättet.

men det blir vår tur också. Förhoppningsvis väldigt snart :) 
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-16 20:29:56 följande:

Jag var på semester en vecka med min gravida svägerska. Tror att det höll inne en del med, men släppte lite mot slutet av veckan. Tyckte inte det var så jobbigt då heller. Men det är ändå jobbigt, det var så mysigt att kunna dela detta med henne. Kunna få jämnåriga kusiner. Tyvärr delar vi även missfallet, hon fick sitt under deras bröllopsresa förra året. Det är väl därför jag vill ta det lite lugnt.
  • Emaria
    Zombiemma skrev 2013-09-16 20:32:33 följande:

Wow! Guud va härligt! Perfekt om ni får "tillverka" liten där då smile5.gif
    Ja, hoppas verkligen på ÄL då! : )
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?