• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-03 15:30:22 följande:
    Fruktansvärt tråkigt. Vilken vecka var du i? Jobbigt när det bara stannar av. Vill de att det ska komma igång själv?
    Skulle varit 9+4 ungefär.. Jaa och de vill ja med så får hoppas de..:/
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-03 17:07:21 följande:
    Skulle varit 9+4 ungefär.. Jaa och de vill ja med så får hoppas de..:/
    OK. Ja, tror att det är bäst för kroppen om den klarar av det själv. Men jobbigt att gå och vänta!
  • undrande03
    Emaria skrev 2013-09-03 13:16:34 följande:
    Gravid igen, men att det inte ger utslag än skulle ju kunna vara fallet. :)
    Jag hoppas verkligen det!! :)
  • undrande03
    Teresiat skrev 2013-09-03 16:51:18 följande:
    Undrande03, jag har också konstiga symtom (typ molvärk) och borde vara nära Bim, eller passerat bim. Testade solklart neg i söndagskväll.. Sååå skumt, och störande :/
    Vad skönt att jag inte är själv om det! Kändes nästan som det ett tag..
    Hoppas verkligen att det är ett + som är på ingång! :)

Hur länge sen va de du hade mf?  
  • Emaria
    undrande03 skrev 2013-09-03 21:10:34 följande:
    Vad skönt att jag inte är själv om det! Kändes nästan som det ett tag..
    Hoppas verkligen att det är ett + som är på ingång! :)

Hur länge sen va de du hade mf?  
    Hur har det gått för dig? Har du tagit morgontest? Tog det tid innan det visade plis sist? Själv plusar jag fortfarande... Tänkte ta ett test i veckan för att hålla koll på kroppen. Beställt lite billiga test.
  • Emaria
    paron skrev 2013-08-30 18:32:17 följande:

Nu har jag fått tillbaka min mens och har nog äl om ett par dagar! Åh jag hoppas och vill så gärna!!!!!! Lycka till alla andra som försöker

Tänk att mensen kan göra en så lycklig ibland. :)
  • Teresiat

Undrande03 - fick missfall runt den 27/7. Du då? Jag blödde bra länge och har ganska svårt att tro att de få gånger jag och sambon fick till det skulle kunna leda till ett plus. Sen så tycker jag det Bode synas på ett gravtest vid detta lag (det var över 3 veckor sedan vi hade sex första gången efter MAt).. Men man kan ju inte låta bli att hoppas på ett +..

Har du testat ännu? :)

• undrande03
    Emaria skrev 2013-09-04 21:55:04 följande:
    Hur har det gått för dig? Har du tagit morgontest? Tog det tid innan det visade plis sist? Själv plusar jag fortfarande... Tänkte ta ett test i veckan för att hålla koll på kroppen. Beställt lite billiga test.
    Jag har inte tagit något test än.. Känns som jag kommer "testa ihjäl mig" så jag tänker vänta lite.
    Senast så plussade jag på vad jag tror va bim+1 . Så det var ju tidigt. Men då kände jag inga symptom innan, mer än att mensen aldrig kom. 

Men får se hur länge jag kan hålla mig utan att testa, nyfiken som man är :) 
    Hur går de för dig? 
  • undrande03
    Teresiat skrev 2013-09-04 22:01:31 följande:
    Undrande03 - fick missfall runt den 27/7. Du då? Jag blödde bra länge och har ganska svårt att tro att de få gånger jag och sambon fick till det skulle kunna leda till ett plus. Sen så tycker jag det Bode synas på ett gravtest vid detta lag (det var över 3 veckor sedan vi hade sex första gången efter MAt).. Men man kan ju inte låta bli att hoppas på ett +..

Har du testat ännu? :)
    Jag fick den 3/8 .

Jag har inte testat  på 2 dagar nu, då jag tycker att jag mår "som vanligt" (förutom ömma bröst) dagtid. Det är på kvällarna jag får världens värk.

Tror att jag ska testa imorgon med morgonurin. 
    Hoppas hoppas!

hur går de för dig? 
  • SaandraR

Nu ligger jag nerbäddad i soffan och har precis tagit tabletter för att få ut allting :(

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?