• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Skorpan89
    Zombiemma skrev 2013-09-22 22:22:36 följande:
    Ja jag måste nog testa typ imorgon el tisdag.. Nu har det slutat iaf, var på toa nyss och då var det ingenting.. Får se om det kommer igång inatt..

Håller tummarna hårt!
  • Zombiemma

Äckelvarning!!

Jag blir lite knäpp idag tror jag bestämt..

Inatt mös vi och när jag gick på toa kom det blodblandat slem, men bara lite grann. Tog på fn binda och tänkte att "nu då"? Men nä, nada!?!

Vårtorna är lite ömmare idag och frukosten ville jag inte alls ha.. Hann gå på toa innan test så det blev inget idag heller. Får nog bli ett test imorn iaf (om inget händer dvs)

• Skorpan89
    Zombiemma skrev 2013-09-23 07:48:26 följande:
    Äckelvarning!! Jag blir lite knäpp idag tror jag bestämt.. Inatt mös vi och när jag gick på toa kom det blodblandat slem, men bara lite grann. Tog på fn binda och tänkte att "nu då"? Men nä, nada!?! Vårtorna är lite ömmare idag och frukosten ville jag inte alls ha.. Hann gå på toa innan test så det blev inget idag heller. Får nog bli ett test imorn iaf (om inget händer dvs)

De låter ju ganska bra! Men om du nu är många dagar över bim så kan du ju testa vilken tid på dygnet som helst ;)
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-23 07:48:26 följande:
    Äckelvarning!! Jag blir lite knäpp idag tror jag bestämt.. Inatt mös vi och när jag gick på toa kom det blodblandat slem, men bara lite grann. Tog på fn binda och tänkte att "nu då"? Men nä, nada!?! Vårtorna är lite ömmare idag och frukosten ville jag inte alls ha.. Hann gå på toa innan test så det blev inget idag heller. Får nog bli ett test imorn iaf (om inget händer dvs)

Jag håller verkligen tummarna för dig :) Vad spännande! Jag tog ett test i all hast i morse innan jobbet. Hann inte ens kika på det innan jag fick brådis iväg, tidsoptimist ja visst!!!! ;) När jag kom hem tittade jag på det och det är ett svagt streck där. Blev såå förvånad. Det går inte att tyda ett test så här i efterhand va? Det kan väl ha blivit missfärgat?
  • Zombiemma
    paron skrev 2013-09-23 13:53:04 följande:
    Jag håller verkligen tummarna för dig :) Vad spännande! Jag tog ett test i all hast i morse innan jobbet. Hann inte ens kika på det innan jag fick brådis iväg, tidsoptimist ja visst!!!! ;) När jag kom hem tittade jag på det och det är ett svagt streck där. Blev såå förvånad. Det går inte att tyda ett test så här i efterhand va? Det kan väl ha blivit missfärgat?

Ja det blir ofta ett streck till om det legat ett tag.. Men ta ett nytt, det KAN ju faktiskt vara ett streck!!

Lycka till, håller tummarna!!

Jag fegar och fegar... Får se om jag tar ett imorn.. Har inte haft en enda tillstymmelse till blid idag. Brösten ömmar mindre igen, men kliar lite istället och har svällt lite. Har haft lite förhöjd temp nu i över 2 v.. Huva, nervös känner jag mig!!
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-23 15:16:51 följande:
    Ja det blir ofta ett streck till om det legat ett tag.. Men ta ett nytt, det KAN ju faktiskt vara ett streck!! Lycka till, håller tummarna!! Jag fegar och fegar... Får se om jag tar ett imorn.. Har inte haft en enda tillstymmelse till blid idag. Brösten ömmar mindre igen, men kliar lite istället och har svällt lite. Har haft lite förhöjd temp nu i över 2 v.. Huva, nervös känner jag mig!!

Jag tog ett test nyligen men har svårt att tyda det?! Jag tycker mig se ett till streck men det är typ utsmetat och teststrecket är svagt. Kanske höll jag inte Stickan tillräckligt i urinet? Jag tror verkligen att jag är gravid!!!!! :D Imorgon tycker jag att du borde testa dig :) visar det sig att det inte är något så har du snart äl igen och kan försöka! Men jag tror att du är gravid du också :)
  • paron
    Skorpan89 skrev 2013-09-23 07:56:26 följande:
    De låter ju ganska bra! Men om du nu är många dagar över bim så kan du ju testa vilken tid på dygnet som helst ;)

Skorpan! Har du testat ännu? :)
  • Skorpan89
    paron skrev 2013-09-23 16:07:09 följande:
    Skorpan! Har du testat ännu? :)

Ja jag har testat! Men vet inte om jag törs tro på det. Testade med ett clearblue plus och sågs ett svaaagt plus. Vet ni om dessa tester visar spökstreck? Bim-3-4 idag. Testade inte med morgonurin.
  • paron
    Skorpan89 skrev 2013-09-23 16:58:23 följande:
    Ja jag har testat! Men vet inte om jag törs tro på det. Testade med ett clearblue plus och sågs ett svaaagt plus. Vet ni om dessa tester visar spökstreck? Bim-3-4 idag. Testade inte med morgonurin.

Jag har aldrig fått ett spökstreck. Testade också idag och fick ett svagt streck, tog inte heller morgon urin, ska testa imorgon bitti så kanske det visar starkare :) Lycka till!!!!
  • Skorpan89
    paron skrev 2013-09-23 17:12:16 följande:
    Jag har aldrig fått ett spökstreck. Testade också idag och fick ett svagt streck, tog inte heller morgon urin, ska testa imorgon bitti så kanske det visar starkare :) Lycka till!!!!

Använde du lika test som mig? :) lycka till du med!
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?