• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • SaandraR
    Skorpan89 skrev 2013-09-24 13:38:54 följande:

Jag vet nu vilka gravtest jag kommer att rekommendera. Cb-digital!

Tjoohoo! phpnKecPl59939.jpg

Grattis!! Va inte du med i april tråden också när du fick missfall? Kanske blandar ihop..:)
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-24 15:07:03 följande:
    Tog testen idag istället och båda visade starka plus :/ gör dina det med?
    Det tog 4 v innan jag fick neg gravtest. Har inte testat med ÄL-sticka. Hade en lite mindre blödning några dagar innan så misstänker att det var det sista som kom ut då. Det är frustrerande när man aldrig får chans att börja om. När det tar tid.

Vänta någon vecka, om du kan, och ta ett nytt test!

Mina var så starka i början att jag insåg att det var lönlöst att testa mer än en gång i veckan.

Hoppas det kan bli både din och min tur snart! Och hoppas du mår bra trots skrapningen!
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-24 15:20:52 följande:
    Det tog 4 v innan jag fick neg gravtest. Har inte testat med ÄL-sticka. Hade en lite mindre blödning några dagar innan så misstänker att det var det sista som kom ut då. Det är frustrerande när man aldrig får chans att börja om. När det tar tid.

Vänta någon vecka, om du kan, och ta ett nytt test!

Mina var så starka i början att jag insåg att det var lönlöst att testa mer än en gång i veckan.

Hoppas det kan bli både din och min tur snart! Och hoppas du mår bra trots skrapningen!
    Okej..är det ens nån ide att börja med bebisverkstan innan testen visat negativt? :/ då kan man ju aldrig veta om det är ett riktigt plus man får sen..? Ja det va så stark så jag tänkte så med, testar en gång i veckan.
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-24 15:26:16 följande:
    Okej..är det ens nån ide att börja med bebisverkstan innan testen visat negativt? :/ då kan man ju aldrig veta om det är ett riktigt plus man får sen..? Ja det va så stark så jag tänkte så med, testar en gång i veckan.
    Det är väl därför vissa rekommenderar att man ska vänta tills man haft en första mens. Vill man inte vänta så länge kan mana ju köra på men det kan ju som sagt vara svårare att beräkna vilken vecka man är i början.

Vi körde på men hade ju ingen förhoppning om att ha någon ÄL när det var så starkt. Man får ju känna lite själv vad som känns bäst!

Just nu längtar jag efter att ÄL ska komma igång igen, kanske till helgen om jag har tur! :)
  • Skorpan89
    SaandraR skrev 2013-09-24 15:08:31 följande:
    Grattis!! Va inte du med i april tråden också när du fick missfall? Kanske blandar ihop..:)
    Tack! Jo det stämmer, känner igen dig med :)
  • SaandraR
    Emaria skrev 2013-09-24 15:58:11 följande:
    Det är väl därför vissa rekommenderar att man ska vänta tills man haft en första mens. Vill man inte vänta så länge kan mana ju köra på men det kan ju som sagt vara svårare att beräkna vilken vecka man är i början.

Vi körde på men hade ju ingen förhoppning om att ha någon ÄL när det var så starkt. Man får ju känna lite själv vad som känns bäst!

Just nu längtar jag efter att ÄL ska komma igång igen, kanske till helgen om jag har tur! :)
    Ja det kanske det är. Nä så länge orkar jag nog inte vänta!;) ok, håller tummen för att du får det snart då!

Jag har läst att om man skrapas så räknas blödningen som en mens , borde inte jag ha ÄL om ca två veckor då ?(om kroppen funkar som den ska ..)
  • SaandraR
    Skorpan89 skrev 2013-09-24 16:03:16 följande:
    Tack! Jo det stämmer, känner igen dig med :)
    Härligt att du blev gravid så fort igen!! :) får man lite hopp..
  • Skorpan89
    SaandraR skrev 2013-09-24 16:16:49 följande:
    Härligt att du blev gravid så fort igen!! :) får man lite hopp..
    Ja kroppen är fantastisk :) körde stenhårt med äl-test när jag slutat blöda efter missfallet. Tror jag fick äl efter 11-13 dagar :) så det gick skapligt snabbt för allt att komma igång igen :)
  • Emaria
    SaandraR skrev 2013-09-24 16:16:01 följande:
    Ja det kanske det är. Nä så länge orkar jag nog inte vänta!;) ok, håller tummen för att du får det snart då!

Jag har läst att om man skrapas så räknas blödningen som en mens , borde inte jag ha ÄL om ca två veckor då ?(om kroppen funkar som den ska ..)
    Jo, förhoppningsvis är det så eftersom allt ska vara ute nu! Det är ju bara att du testar med gravtest om en vecka, visar det blankt är det ju bara att börja med ÄL-stickor sen! :)
Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?