• paron

Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?

Förra lördagen var jag in till akuten pga värk & blödningar. Var i vecka 13 då. Fick göra ett ultraljud och där konstaterade läkaren att fostret bara var 5 veckor. Graviditeten hade stannat av. Dagen efter blev jag kallsvettig, yr och fick väldigt ont. Då kom en stor klump ut och sedan var smärtan borta och jag blödde inte alls lika mycket längre. Fick komma tillbaka i torsdags för ett nytt UL. Det fanns då inget kvar i livmodern. Har varit sjukskriven hela veckan och i fredags slutade det blöda. Vill nu försöka igen och hoppas på att pricka in ÄL nu direkt efter missfallet. Vi ville så gärna ha barnet och detta tog hårt på oss båda två. Vi båda har varit sjukskrivna i en vecka. Vi som va så lyckliga över att vara gravid :( Ville bara skriva av mig....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:34
    Här mina vänner följs vi åt mot vårt plus ❤️

www.familjeliv.se/Forum-4-47/m70674639.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-25 22:37
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m71745681.html

Här är nog rätt länk :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-27 11:30
    Hej mina systrar!
    Vill berätta att efter 5 försök efter vårt MA så har vi nu lyckats att odla ett litet frö som nu ska växa till sig!
    Efter alla månader med äl-tester, tiotal gravtester, förväntningar och besvikelser så bestämde jag & sambon att vi tänkte ta en paus. Vi tog en månads semester från alla tester, sexuella kraven och allt som vi använde oss av. Jag tog till och med avstånd från familjeliv. Jag unnade mig vin, brieost och slutade ta folsyra. Vi hade sex när vi kände lust och för en gång skull levde vi som vi brukade göra och all press & stress rann av oss. Att det skulle visa sig nu att det var just denna månad som det tog sig, är ett mirakel.

Så snälla tjejer, ta en månad av, stressa ner, låt kroppen, själen och psyket vila. Ta hand om förhållandet (som blir lite ansträngt under alla dessa försök). Tror att det kan underlätta en befruktning.

Det finns hopp trots allt.
    Puss & kram från TS (Petra)

• Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?
  • Danni 83

Sorg13: usch vad tufft. Var det första barnet? Lycka till med nya försök!

• Zombiemma
    paron skrev 2013-09-26 12:36:38 följande:
    Just nu sitter jag på jobbet till kl 15, sen ska jag ut och äta med mina väninnor ikväll. På lördag ska sambon fira mig och jag vet inte alls vad vi ska göra. Har bara fått veta att hans mamma kommer och sover hos oss och ska vara barnvakt åt dottern och vi ska sova borta :) spännande!!

Grattis på födelsedagen!

Hoppas du fick en bra dag trots testet, håller tummarna för dig!
  • Zombiemma
    Sorg13 skrev 2013-09-26 13:53:47 följande:
    Fick MA i v 16, 16 sep 2013. Värsta jag varit med om!? 39 år och vill verkligen försöka igen så fort det går..lycka till alla ni andra och hoppas att vi har turen med oss nästa gång!

Beklagar verkligen!

Låter som om du haft det riktigt tufft

Mår du bra (fysiskt) nu? Kan tänka mig att det tar lite längre tid vid ett så pass långt gånger ma..
  • paron
    Zombiemma skrev 2013-09-26 23:42:15 följande:
    Grattis på födelsedagen! Hoppas du fick en bra dag trots testet, håller tummarna för dig!

Tusen tack. Jag fick en jättebra födelsedag ändå :) Mensen har fortfarande inte dykt upp.
  • Anonym (Anna mf)
    Zombiemma skrev 2013-09-26 23:46:53 följande:
    Hur går det för er andra? Någon som närmar sig bim?
    Jag har BIM imorgon, har redan plussat men känner mig inte gravid, har vid tidigare graviditeter kännt det i brösten redan från början, men det kommer väl!
  • paron
    Anonym (Anna mf) skrev 2013-09-27 10:44:40 följande:
    Jag har BIM imorgon, har redan plussat men känner mig inte gravid, har vid tidigare graviditeter kännt det i brösten redan från början, men det kommer väl!

Grattis :)
  • Sorg13

Grattis! Kroppen har hämtat sig väldigt bra. Har haft blödningar från och till men väldigt lite. Hoppas på att bli gravid så fort det är möjligt igen. Detta var mitt första missfall har en son född 00 och en dotter född 02. Båda graviditeterna utan problem. Dock är jag stressad över att min ålder ska göra det svårare. Men många säger att det bara är en myt att åldern gör det svårare att det ligger mer på individnivå. Så hoppet kvarstår!

• paron

Testade nyss med en RFSU sticka, skymtar ett svagt svagt streck. Sambon såg det också, men han sa att han inte tänker bli lycklig över det för än vi fått ett tydligt streck, samma här. Men nu tänds hoppet ännu mer :) Imorgon ska jag och sambon iväg och fira min födelsedag, äta middag och bo på hotel. Ska testa med ett digitalt på söndag morgon på hoteltoaletten och hoppas på att det visar något. Hur går det för er andra?

• Zandra0711

Vad kul att ni plussar! :D Själv var jag på återbesök idag 1v efter mitt mf startade, livmodersinflammation, så nu är det 2 st olika antibiotika i 10dgr :/. Men sen skall jag nog vara på banan igen hoppas jag. Nä nu måste jag försöka sova, nattjobbare som man är så fastnar man gärna uppe, men imorn är det barnkalas tidigt OCH långt bort så det blir att sova så man orkar ;) Godnatt och återigen STORT grattis till alla som plussat 😃

Svar på tråden Någon mer som precis fått mf och vill försöka igen?